mikvil kirjoitti:Mikäs olisi hyvä valinta uudeksi ahtimeksi jos tavoittelee 300 heposta.
TurboComp myy tota Garret GT28 R:ää hintaan 850e.
Kannattaako tollasen hankinta. Vaiko RS?
Pelkästään kompurapuolta katsomalla 300hp ja R on jo melkoisen oikeassa laidassa, eli hyötysuhde rupeaa tippumaan.
RS mielestäni järkevämpi vaihtoehto. Jos lasket haluttu teho +10% min reserviin on R jo pois kartalta.
mikvil kirjoitti:Mikäs olisi hyvä valinta uudeksi ahtimeksi jos tavoittelee 300 heposta.
TurboComp myy tota Garret GT28 R:ää hintaan 850e.
Kannattaako tollasen hankinta. Vaiko RS?
Pelkästään kompurapuolta katsomalla 300hp ja R on jo melkoisen oikeassa laidassa, eli hyötysuhde rupeaa tippumaan.
RS mielestäni järkevämpi vaihtoehto. Jos lasket haluttu teho +10% min reserviin on R jo pois kartalta.
Tämä asia kävi mielessä, eli reserviin ei paljoa jää joten ahdin toimisi aika max rajoilla. Lähinnä oli mielessä tuo hinta verrattuna RS:ään.
Mikäs puhallin sulla itellä on. Kuvista päätellen joku GT sarjalainen. Mitenkäs ton downpipen laipan kanssa. Saako noita jostain valmiina vai joutuuko ite tekemään?
Milli kirjoitti:Mulla kesti T25:nen 2 kuukautta stage 4 softan asentamisen jälkeen. Niin sen pitiki mennä. Sai syyn vaihtaa ahtimen mitsuun.
Mulla porskuttaa T25 nyt toista kuukautta stage 5 softalla
Kestäs nyt vielä vähän aikaa ...
Vigge kirjoitti:Pelkästään kompurapuolta katsomalla 300hp ja R on jo melkoisen oikeassa laidassa, eli hyötysuhde rupeaa tippumaan.
RS mielestäni järkevämpi vaihtoehto. Jos lasket haluttu teho +10% min reserviin on R jo pois kartalta.
Jeps, mutta on RS:llä ja sen variaatioilla enemmän hintaakin.
R on mielestäni hyvä - tai uskoisin sen olevan - vaihtoehto 18T:lle. R on kuitenkin tämän päivän tekniikkaa toisin kuin esim tuo mitsu. Se onko se hyvä asia muuten kuin spoolausnopeudessa, en tiiä. Itse pidän tärkeänä spoolausnopeutta vaikka huipputehossa hieman hävisikin. Käsittääkseni noita GTxxBB ahtimia ei paljoo korjailla kun ne irtisanoo sopimuksen, tosin ei niiden pitäis samalla tavalla hajotakkaan. (?) Taitaa olla myyntipuheita...
Mulla on T25:nen kestänyt 1,5 vuotta ja 30tkm Maptun stage 3:sta, jossa ahdot käy n. 1,5bar. Sitä ennen oli puoli vuotta ja 10tkm stage 1. Monoa auto saa joka päivä kun se on ajossa ja ohituksiin lähdetään lähes aina nilkka suorana, joskus jopa kone hieman kylmänä. Silti ei ole mitään oireita. Öljyä ei kulu ja kulku ei ole huonontunut. Ilmeisesti on käynyt tuuri että on kestänyt tähän asti...
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Oma Ng900-94:sen ilmeisimmin original vakioturbokin on nyt kestänyt kilometrejä 222tkm, josta viimeiset 30t steg 3:lla. En ole bensaa yleensä säästellyt ja ei ole vielä tarvinnut öljyä 10t väleillä lisäillä..
Kyllä! Pakopepä oikeasti hehkuu punaisena, kuten jopa 30cm myös pakoputkea varsin herkästi... Tässä kohtaa olen antanut kyllä koneen käydä pidemmän aikaa ennenkuin olen uskaltanut sammuttaa...
Tietty tasapainoakselien ketjun on joutunut poistaa, kantta kiristää ja vaihtaa viggenin kytkimen kun alkoi luistaa.. Mutta turbo on kestänyt - toistaiseksi
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
NG900SET -95 kirjoitti:Mulla on T25:nen kestänyt 1,5 vuotta ja 30tkm Maptun stage 3:sta, jossa ahdot käy n. 1,5bar. Sitä ennen oli puoli vuotta ja 10tkm stage 1. Monoa auto saa joka päivä kun se on ajossa ja ohituksiin lähdetään lähes aina nilkka suorana, joskus jopa kone hieman kylmänä. Silti ei ole mitään oireita. Öljyä ei kulu ja kulku ei ole huonontunut. Ilmeisesti on käynyt tuuri että on kestänyt tähän asti...
Toivotaan että tuuria riittä sinulla myös jatkossa
NG900SET -95 kirjoitti:Mulla on T25:nen kestänyt 1,5 vuotta ja 30tkm Maptun stage 3:sta, jossa ahdot käy n. 1,5bar. Sitä ennen oli puoli vuotta ja 10tkm stage 1. Monoa auto saa joka päivä kun se on ajossa ja ohituksiin lähdetään lähes aina nilkka suorana, joskus jopa kone hieman kylmänä. Silti ei ole mitään oireita. Öljyä ei kulu ja kulku ei ole huonontunut. Ilmeisesti on käynyt tuuri että on kestänyt tähän asti...
Toivotaan että tuuria riittä sinulla myös jatkossa :D
Olen itse vähän niinkuin toivonut että tuo hajoaisi... Saisin viimeinikin hyvän syyn ostaa hieman isomman turbon. Onhan tuolla jo kuitenkin 224tkm takana, joten ei se varmaan kauaa enää kestä vaikka ajaisin sitä vakio paineilla säälien.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
NG900SET -95 kirjoitti:
Olen itse vähän niinkuin toivonut että tuo hajoaisi... Saisin viimeinikin hyvän syyn ostaa hieman isomman turbon. Onhan tuolla jo kuitenkin 224tkm takana, joten ei se varmaan kauaa enää kestä vaikka ajaisin sitä vakio paineilla säälien.
Eikös noissa vakiopeleissä oli helposti ajeltu tuohon ainakin satku lisää ennenkuin turbot rupee oireileen, että eikö sen puoleen olisi järkevämpi myydä toi johonkin puoli miljoonaan ajettuun vaikka polkuhintaan ku odottaa että se kilahtaa...
Kyllä tuollaisesta käytetystä kumminkin satkun pari saanee, no tietty turbon vaihto on kotiväel helpompi perustella kun auto makaa telakalla.
Noi T25:set ei taida suoraan/helposti käydä vanhojen T3:sten tilalle?
Käsittääkseni ne kumminkin vakiokäytössä olisivat mukavempia/spoolaavat alempaan?
Miten siinä sitten käy jos T25 hajoaa, niin esim jos autossa on maptun 3 niin käykä mikään muu ahdin tuohon steegiin kuin T25 ilman että softaa tarvii alkaa muuttamaan ?
9000cst kirjoitti:Miten siinä sitten käy jos T25 hajoaa, niin esim jos autossa on maptun 3 niin käykä mikään muu ahdin tuohon steegiin kuin T25 ilman että softaa tarvii alkaa muuttamaan ?
Tietääkseni steg3 softaan käy ahtimeksi muutkin kuin T25:nen. Eli esim mitsun 15T olisi hyvä vaihtoehto siihen seuraavaksi. Jos ei halua ruveta hullutteleen..
ekaa viikkoa stage 1 sisässä... pitäsköhän vaihtaa suosiolla ennen kuin hajoaa... Mihin suosittelette vaihtoa? Miksi? Mistä hankinta?
ja jos joku viittis vääntää hiukan alkeita rautalangasta... luulo ei oo tiedon väärti. Spoolaus tarkoittanee..? ja mallimerkinnät kans hiukan hakusessa T15, T18, T3, T28...
mikvil kirjoitti:Mulla levis tänään. Sinistä tulee putkesta tuutin täydeltä. Kesti viikon Stage1:stä.
Älä nyt ala sätkyileen turbon vaihdossa jos et steg1-steg3 suurempia tehoja haikaile. Eiköhän toi T25 aika hyvin kestä noiden perus stegien, varsinkin steg1 paineet.
Itse oon ajanut steg1 n. 40 tkm ja steg3 10tkm. rankalla jalalla ja osittain ylisuurilla paineilla. Tähän asti kestänyt ok, mutta saa nähdä kuinka kauan. En vaihda ahdinta ennen kuin T25 hajoaa..
Juu mulla sai t25 väistyä pois isomman föönin tieltä, laiton sinne t28 ja hyvälle tuntuu tosin vaan Ar 0,86 pakopesällä ei herää ennen 3 tuhatta... mutta senjälkeen elämä vasta alkaa
9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83