Alustasarja --> Saab 900i 16V vm. -89
Alustasarja --> Saab 900i 16V vm. -89
Kesän hankintalistalta löytyy uusi alustasarja käyttöautooni (OG900):
- Mitä sarjaa suosittelette?
Jos ostan Bilsteinin Sport iskarit:
- Mitä madallusjousia suosittelette ja mistä ja mihin hintaan?
Ps. Autossa on kallistuksenvakaajat!
- Mitä sarjaa suosittelette?
Jos ostan Bilsteinin Sport iskarit:
- Mitä madallusjousia suosittelette ja mistä ja mihin hintaan?
Ps. Autossa on kallistuksenvakaajat!
Viimeksi muokannut VGBad, Ke Touko 07, 2003 13:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1599 Vesa Viljakainen
Jouset ja iskarit
Nyt olisi tällä hetkellä hakusessa Gmax:n sekä Cobran madallusjousien hinnat ja toimitusajat.
Taidan kuitenkin päätyä Bilsteinin Sportteihin ja joko Lesjöforsseihin tai Kileneihin!
Hieman kuitenkin mietityttää Kilenien jäykkyys. Mulla on nimittäin ollut aikaisemmassa autossani Kilenit ja Monroen kaasut, mutta silloin alusta oli kuin makaroonia...ei hyvä! Lisäksi perä laski huomattavasti alemmas kuin keula!
Hmmm...mihinköhän sitä päätyis!?
Taidan kuitenkin päätyä Bilsteinin Sportteihin ja joko Lesjöforsseihin tai Kileneihin!
Hieman kuitenkin mietityttää Kilenien jäykkyys. Mulla on nimittäin ollut aikaisemmassa autossani Kilenit ja Monroen kaasut, mutta silloin alusta oli kuin makaroonia...ei hyvä! Lisäksi perä laski huomattavasti alemmas kuin keula!
Hmmm...mihinköhän sitä päätyis!?
#1599 Vesa Viljakainen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
niin joo
Vähän vaikee sanoo tohon mitään kun mullakion on vakio alusta vielä ja suunnitteilla 9-3 aeroon H&R jouset ja Bilstein sport iskarit. Meniköhän noi nimet nyt oikein no sama se. Ai niin ja ne puslat vaihda ne samalla niin eiköhän narinatkin jää unholaan.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Re: niin joo
Tjooh, hra potkuhousu, ( tämä siis vain hra potkuhousulle );eikös nuo Bilsteinin Sprintit olis Aeroon soveliaammat...kuin Sportit ??.... ainakin 9-5 Aerolle Speedparts suosittelee Sprinttejä jos hankkii H&R:n kartionmuotoiset madallusjouset... ...vai onko niissä nyt sitten niin suurta eroapotkuhousu kirjoitti:Vähän vaikee sanoo tohon mitään kun mullakion on vakio alusta vielä ja suunnitteilla 9-3 aeroon H&R jouset ja Bilstein sport iskarit.
( eipä ole ihan ajankohtainen asia vielä minullakaan.... vakioillakin pärjää vielä )
Viimeksi muokannut saabisti2, Ke Touko 07, 2003 14:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Mitenköhän 9-3:n ja 9-5:n alustasarjat liittyy 900i16:n alustaan? Ei käsittääkseni tasan mitenkään.
Jousina sekä Lesjöforsit että Kilenit on ihan pätevät. Kilenit on vähän jäykemmät. Lesjöillä voi combi-mallissa tulla takajousien kantavuuden kanssa ongelmaa jos auto on täyteen lastattu, ilmapussit auttaa asiaa. 99:ssä ainakin Bilstein (tosin racing-malli) + Lesjö on todella jäykkä, mutta toisaalta hiekkatielläkin ihan kohtuumukava.
Vaihtoehtoja on myös Vogtland ja Spax. Vogtlandit toisaalla jo haukuttiinkin liian löysiksi että pääsee takarenkaat raapimaan lokareihin, mutta Spaxeja ajattelin itse kokeilla jossain vaiheessa. Samantien meinasin tilata Spaxin säädettävät iskaritkin. On hyvänä pidetty merkki ja luulisi jousien ja iskarien olevan sovitettu toisiinsa.
Jousina sekä Lesjöforsit että Kilenit on ihan pätevät. Kilenit on vähän jäykemmät. Lesjöillä voi combi-mallissa tulla takajousien kantavuuden kanssa ongelmaa jos auto on täyteen lastattu, ilmapussit auttaa asiaa. 99:ssä ainakin Bilstein (tosin racing-malli) + Lesjö on todella jäykkä, mutta toisaalta hiekkatielläkin ihan kohtuumukava.
Vaihtoehtoja on myös Vogtland ja Spax. Vogtlandit toisaalla jo haukuttiinkin liian löysiksi että pääsee takarenkaat raapimaan lokareihin, mutta Spaxeja ajattelin itse kokeilla jossain vaiheessa. Samantien meinasin tilata Spaxin säädettävät iskaritkin. On hyvänä pidetty merkki ja luulisi jousien ja iskarien olevan sovitettu toisiinsa.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Niin mähän vaan lainasin/vastasin Hra. potkuhousulle, joka suunnitteli 9-3 Aeroonsa Bilsteinin Sport iskareita. ...kuten nyt lainasin sinun (=Manu ) tekstiäsi ja vastaan siis vain periaatteessa sinulle.... ....menihän se tietty vähän off topic myönnetään, mutta kun yksityisviestit eivät olleet toiminnassa vielä tällä saitilla: kyseessä on siis 900i16, eikä mikään muu...hmm, vai Lesjöt ..lienee ihan hyvä valinta.Mitenköhän 9-3:n ja 9-5:n alustasarjat liittyy 900i16:n alustaan? Ei käsittääkseni tasan mitenkään.
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Re: Lesjöfors
Loistavaa herra VGBad!!! Lesjöt ne mullaki, alta löytyy, nehän on ne parhaat madallus härpäkkeet, mitä volvoihin ja saappaisiin saaVGBad kirjoitti:Lesjöt on nyt tilattu, enää puuttuu iskarit...mutta nekin hankitaan lähiaikoina!
Bilstein Sport
Nyt on iskaritkin tilattu, Bilstein Sport! Kohta on alusta kunnossa...
#1599 Vesa Viljakainen
lesjöt
http://www.motonet.fi
tuoltahan niitä 131,86 eskoo. Ja varmaan kaikista hyvinvarustetuista varaosakaupoista.
tuoltahan niitä 131,86 eskoo. Ja varmaan kaikista hyvinvarustetuista varaosakaupoista.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
hmm
Ajattelin ottaa aiheen esille, kun niin läheltä liippaa. Ajatuksena on hakea Motonetista jousisarja torstaiaamuna, mutta siellä saattaa olla paketissa joko Lesjöt tai Kilenit. Autona mulla on og combi ja ilmeisesti edellisten kommenttien perusteella Lesjöt saattaisivat olla hieman löysät isolla kuormalla, ainakin takapäässä. Kannattaako siis etsiskellä Kileneitä vai voinko luottaa Lesjöforseihin? Yksi vaihtoehto on hommata lisäilmajouset... Kävin myös http://www.pajjakid.com/ubipa sivulla tutkailemassa jousia, mutta kun en pahemmin ole aikasemmin autojen rakentelua harrastanut, niin ei ihan parhaalla mahdollisella tavalla auennut mulle tuo hyvän tiedon lähde. Voisiko joku viisaampi auttaa?
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Jouset ja iskarit
Ainakin täällä paikallisessa varaosaliikkeessä kertoivat, että Monroen iskarit eivät sovellu madalletun alustan kanssa. En tosin osaa sanoa, oliko ne jotkin tietyt monroet. Sachilla kuulemma iskareissa on pituuksilla passattu ominaisuuksia erilaisille alustoille, ja ovat kuulemma jousista tarkkoja. Mene ja tiedä sitten, mikä lopullinen totuus tuostakin on...VGBad kirjoitti:Nyt olisi tällä hetkellä hakusessa Gmax:n sekä Cobran madallusjousien hinnat ja toimitusajat.
Taidan kuitenkin päätyä Bilsteinin Sportteihin ja joko Lesjöforsseihin tai Kileneihin!
Hieman kuitenkin mietityttää Kilenien jäykkyys. Mulla on nimittäin ollut aikaisemmassa autossani Kilenit ja Monroen kaasut, mutta silloin alusta oli kuin makaroonia...ei hyvä! Lisäksi perä laski huomattavasti alemmas kuin keula!
Hmmm...mihinköhän sitä päätyis!?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01