Mulla on. Kohtahan tuo selviää.Hane_81 kirjoitti:onko kellään tota pottua sillä .86 pakopesällä? Tietäs että kuinka alhaalta alkaa vetämään ja onko kuinka "epämukava" ajaa?? Ku nopeasti ei ole tarjolla kuin tuota mallia!!
"Potun" asennus tonnariin
Minä laitoin sen sillä 0.?? a/r:llä ja veto alkaa hiukan yli ?000. Normaaliliikenteessä on toki voimaa kokoajan ihan tarpeeksi, mutta jos pitää kiihdyttää kunnolla niin tarvii pykältää kierrokset yli ?000. No, ei ainakaan tuu pakopaineet ongelmaksi.
Viimeksi muokannut tamtami, Ke Loka 26, 2005 16:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
pari litraisessa syttyy hieman huonommin, jos joku meinaa sellaiseen viskata. Tässä yhden kaverin kirjoitus aiheesta.tamtami kirjoitti:Minä laitoin sen sillä 0.86 a/r:llä ja veto alkaa hiukan yli 3000. Normaaliliikenteessä on toki voimaa kokoajan ihan tarpeeksi, mutta jos pitää kiihdyttää kunnolla niin tarvii pykältää kierrokset yli 3000. No, ei ainakaan tuu pakopaineet ongelmaksi.
I reach 1.0 bar at approx. 3500 rpm's and boosts to 1.6 bar by approx. 4700 rpm's.
Tämän lisäksi on syytä tarkastella myös kuinka nopeasti ahdin syttyy, siis jos tirvaiset lusikan pohjaan @4000rpm, niin koska paineet = max.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Se acun valinta tai lähinnä peruspaineen oikea mitoitus riippuu vähän siitä mistä se roikkuu. Yks tekijä on softa, mikä arvo sinne on arvottu, toinen haluttu maksimipaine.Hane_81 kirjoitti:onkos tamtamilla vakio acu tossa vai joku muu? Et tietäs mitä senki asian suhteen tekis, että hommaako heti uuden siihen vai pärjääkö tuolla?! Onneks tää virittäminen on niin halpaa...
Periaatteessa peruspaine tulisi olla ~(max paine)/2 tai vähän alla.
Itse ajelen orkkis aculla, mutta paineet 1.2 max. joten toimii hyvin.
Jos meinaat repästä 1.6 tjsp tosta ulos, niin orkkis acu ei skulaa kovin hyvin. Jääpi ahdot alakanttiin.
Tamtamilla vissiin se potun mukana tullut 1.0bar acu kiinni.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Joo, sitä mittailin ja se on 0.9-1.0 baria. Joutui tosiaan vääntelemään ja jatkamaan sitä tankoa ja siirtämään eri paikkaan koko acun. Ja ahtopaineet ovat max. 1.6 baria. 4000 kierroksilla kaasun pohjaan lyönnistä kestää noin sekunnin kun ahdot ovat yli barin ja noin 1.3 sekuntia kun ne on tapissa. Tarkkoja arvoja.
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Onkos kenenkään silmään sattunu sivuja josta löytys tarkka mitoitus tuolle potulle tai oikeestaan lähinnä sille downpipen laipalle? Vois hyvällä tuurilla onnistua tehä laserilla semmonen niin tarvis hyvät kuvat siitä (ja turboa ei ole vielä niin ei voi mittaillakkaan)!?! Todella nopealla etsinnällä en itse löytänyt ...
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 193
- Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
- Paikkakunta: Nastola
- Viesti:
No niin! Peruna on kypsä ja valmis nautittavaksi. Kaikki pelaa niinkuin pitääkin, liitokset on tiiviitä ja sitä rataa.
Peruspaine tolla omalla aculla oli 0,8 bar. Tanko on kierretty niin pitkäksi kuin vaan uskalsi ettei hukkis jää raolleen, eli hyvin pieni esijännitys. Seuraavaksi pitäisi kokeilla ton mankun kanssa.
Tossa olis pari kuvaa siitä actuaattorin muutoksesta.
http://koti.phnet.fi/saab9000/GT28%20RS/actmuutos1.jpg
http://koti.phnet.fi/saab9000/GT28%20RS/actmuutos2.jpg
Tuossa kuva vamiista asennuksesta eri kulmasta
http://koti.phnet.fi/saab9000/GT28%20RS ... eruna1.jpg
Kuva "potun" asennussarjasta tonnariin
http://koti.phnet.fi/saab9000/GT28%20RS/osakasa.jpg
Projekti oli mielenkiintoinen ja haastava. Jos kotoa ei löydy kunnon työkaluja ja peukku on keskellä kämmentä en suosittele tähän projektiin ryhtymään. Aikaa meni 4 päivää, tosin kahtena päivänä vesisade pilasi hommat. Työniloa!!
Lähdenkin tästä tienpäälle kun tuo ilmakin on sopivasti viilentynyt.
Peruspaine tolla omalla aculla oli 0,8 bar. Tanko on kierretty niin pitkäksi kuin vaan uskalsi ettei hukkis jää raolleen, eli hyvin pieni esijännitys. Seuraavaksi pitäisi kokeilla ton mankun kanssa.
Saman totesin itsekin. Kaasua joutuu survomaan paljon syvemmälle että alkaa tapahtumaan. Pakoäänistä tuli muuten paljon "racemmat"tamtami kirjoitti:Minä laitoin sen sillä 0.86 a/r:llä ja veto alkaa hiukan yli 3000. Normaaliliikenteessä on toki voimaa kokoajan ihan tarpeeksi, mutta jos pitää kiihdyttää kunnolla niin tarvii pykältää kierrokset yli 3000. No, ei ainakaan tuu pakopaineet ongelmaksi.
Tossa olis pari kuvaa siitä actuaattorin muutoksesta.
http://koti.phnet.fi/saab9000/GT28%20RS/actmuutos1.jpg
http://koti.phnet.fi/saab9000/GT28%20RS/actmuutos2.jpg
Tuossa kuva vamiista asennuksesta eri kulmasta
http://koti.phnet.fi/saab9000/GT28%20RS ... eruna1.jpg
Kuva "potun" asennussarjasta tonnariin
http://koti.phnet.fi/saab9000/GT28%20RS/osakasa.jpg
Projekti oli mielenkiintoinen ja haastava. Jos kotoa ei löydy kunnon työkaluja ja peukku on keskellä kämmentä en suosittele tähän projektiin ryhtymään. Aikaa meni 4 päivää, tosin kahtena päivänä vesisade pilasi hommat. Työniloa!!
Lähdenkin tästä tienpäälle kun tuo ilmakin on sopivasti viilentynyt.
9000 CS 2.3t
Onnittelut!! Hienostihan toi tonne näyttäs menevän! Tulikos liikkuvuuteen parannuksia?
Oma projekti alkaa sitten varmaan reippaan viikon kuluttua. Hyvä näin etukäteen jo suunnitella ja hommailla tarvikkeita valmiiksi ettei sitten mene nysväämiseks kun paketti tipahtaa luukusta!! Onkos noi sun öljyletkus muutes koko matkalta uusia? Näyttää vaan niin lyhkäseltä tossa "asennussarja" kuvassa..?
Oma projekti alkaa sitten varmaan reippaan viikon kuluttua. Hyvä näin etukäteen jo suunnitella ja hommailla tarvikkeita valmiiksi ettei sitten mene nysväämiseks kun paketti tipahtaa luukusta!! Onkos noi sun öljyletkus muutes koko matkalta uusia? Näyttää vaan niin lyhkäseltä tossa "asennussarja" kuvassa..?
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 193
- Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
- Paikkakunta: Nastola
- Viesti:
Kyllähän toi paremmin liikahtaa. Jo 0.5 bar ahdoilla tuntuu kulkevan paljon räväkämmin. Isompi pakopesä ja suurempi DP.n lähtö tuo kaivattua henkittävyyttä. Taitaa toi vakio turbo olla jo tolle Stage1 boxille liian ahdistava. Alaväännössä häviää aika paljonkin, mutta yläkierroksilla voittaa sitäkin enemmän.Hane_81 kirjoitti:Onnittelut!! Hienostihan toi tonne näyttäs menevän! Tulikos liikkuvuuteen parannuksia?
Oma projekti alkaa sitten varmaan reippaan viikon kuluttua. Hyvä näin etukäteen jo suunnitella ja hommailla tarvikkeita valmiiksi ettei sitten mene nysväämiseks kun paketti tipahtaa luukusta!! Onkos noi sun öljyletkus muutes koko matkalta uusia? Näyttää vaan niin lyhkäseltä tossa "asennussarja" kuvassa..?
Uusiahan ne letkut on.Noita öljyletkuja on vaan yksi, jonka pituus banjon keskeltä Jic liittimen mutkaan mitattuna on 450mm. Jäähdytysvesiletkuja on kaksi, joista vesipumpulta lähtevän letkun pituus on 350mm. Mulla on siinä pumpun puoleisessa liitoksessa suora lähtö, mutta parempi vaihtoehto on tehdä se 45 asteen kulmalla. Totesin sen näin jälkeenpäin. Kanteen tulevan letkun pituutta en mitannu, koska se nyt on muutenkin aika omituinen viritys.
9000 CS 2.3t
GT28RS Vs. TD04HL18TJouniCSE kirjoitti:no niin hienoja vehkeitä, komeestihan se sinne putos.
Selittäkääpäs nyt sitten mikä käytönnön ero on esim
"pottu" Garret T28BB RS?? vs Mitsu TD04HL18T #6
Jos T25 tilalle laittaa niin öljy ja vesiletkut menee joka tapauksessa uusintaan.
-jos 18t sliipatuilla turbiinisiivillä niin sen spoolaus on syvältä, RS tässä suhteessa homattavasti parempi, etenkin 0.63A/R turbiinilla.
-jos taas ei sliipatuilla siivillä niin kompura vs. turbiini balsannsi syvältä--> ei stabilli yli 300hp tehoille
-kompurat riittää suunnilleen yhtä pitkälle
18t asennus enemmän plug & play tyyliin, sekä imu että pako käy suoraan.
#1730
500whp.net member
500whp.net member