Yksi väitti minulle, että meikäläisen Saab NG900 2.0T:sta saisi 2.3T. Eli moottorin koko nousisi 0.3 litralla kiertokangen akselin tai muun vastaavan vaihdolla, jolloin minun käsityksen mukaan männät tekisivät pitempiä liikkeitä ja tällöin moottorin tilavuus nousisi yllä mainitulla määrällä.
Sehän tarkoittaisi jopa sitä, että 9-5 Aeron kone voi olla jopa lähes samanlainen kuin minulla.
![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
Ainakin ulkomitoilta se vaikutti hyvin saman kokoiselta kuin minulla, kun näin yhden Wagon 9-5 Aeron Oulun Aineella.
Tiedättekö asiasta yhtään?? Yllättävää, että tiedon sain muualta kuin täältä.
Eli tästä eteenpäin ajateltuna minunhan pitää vaihtaa akselia tai mikä nyt liekkään
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
, että voisi sanoa olevan 2.3T.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ja olisihan siinä sitten tehoa jotain 2.3 * 185 hv / 2.0 = 212.75 hv eli pyöristettynä 213 hv. Sitten MapTunin Stage1, jos sopii muuteltuun koneeseen, ja JT putkisto. Niin tehoa tulisi kait 212 hv * 1.20 * 1.07 = 272.208 hv eli pyöristettynä n. 270 hevosta. Kyllähän sillä pääsisi alkuun.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)