No mistäköhän mä sen sitten olen keksinytsaabisti2 kirjoitti:Ei mulla oo koskaan ollu vielä Tomaattilootaa autossa....Vigge kirjoitti:Ootko lootan vaihtanut![]()
![]()
Manuaaliloota mulla on
![]()
Mistä lie olenkaan jäänyt paitsi...
Stage 1, voittako kertoo ?
Mietityttää....
Nyt kun tarjolla olisi edullinen Saabin oma virisofta 150 hv
170 hv... Kelpaisi noin niinkuin kaupunkiautoon (9-3 automaatti
) vallan mainiosti, niin kuinkas sitten muuta tarvittis laittaa vai onko se vain toi softa ku vaihdetaan? Mä oon tosi tyhmä näissä, mutta nää uudet autot on ihan utopistisia meikäläiselle.... palikkatesti olis ollu paikallaan jo ostaessa....
Älkää viisaat hermostuko...
Rättärin kone viritettiin vaihtamalla se ompelukoneen vastaavaan 
Älkää viisaat hermostuko...
Autoton, velaton, estoton ;o)
#1876
#1876
Re: Mietityttää....
Tosa tietoo:vanha kirjoitti:Nyt kun tarjolla olisi edullinen Saabin oma virisofta 150 hv170 hv... Kelpaisi noin niinkuin kaupunkiautoon (9-3 automaatti
) vallan mainiosti, niin kuinkas sitten muuta tarvittis laittaa vai onko se vain toi softa ku vaihdetaan? Mä oon tosi tyhmä näissä, mutta nää uudet autot on ihan utopistisia meikäläiselle.... palikkatesti olis ollu paikallaan jo ostaessa....
Älkää viisaat hermostuko...Rättärin kone viritettiin vaihtamalla se ompelukoneen vastaavaan
http://www.speedparts.se/arkiv/anvisnin ... /box93.htm
EDIT:
Niin sullahan on ilmeisesti T7 joten muuta ei tartte tehrä ku vaihtaa boxi
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Re: Mietityttää....
Tässä ilmeisesti kyse siitä kaiden boksista?vanha kirjoitti:Nyt kun tarjolla olisi edullinen Saabin oma virisofta 150 hv170 hv... Kelpaisi noin niinkuin kaupunkiautoon (9-3 automaatti
) vallan mainiosti, niin kuinkas sitten muuta tarvittis laittaa vai onko se vain toi softa ku vaihdetaan? Mä oon tosi tyhmä näissä, mutta nää uudet autot on ihan utopistisia meikäläiselle.... palikkatesti olis ollu paikallaan jo ostaessa....
Älkää viisaat hermostuko...Rättärin kone viritettiin vaihtamalla se ompelukoneen vastaavaan
Onko se tomaatista, koska muuten voi tulla ongelmia. Softa ei nimittäin ole sama.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Re: Mietityttää....
Joo, Kaiden on, mutta ei ole vielä a) ilmoittanut onko boxi vielä kaupan ja b) ei olla päästy jutteluetäisyydelle, että olisin kysynyt juuri tuota sopivuutta.Vigge kirjoitti: Tässä ilmeisesti kyse siitä kaiden boksista?
Onko se tomaatista, koska muuten voi tulla ongelmia. Softa ei nimittäin ole sama.
T7 ja automaatti mulla on, että jos jollain on sopivaa tavaraa kaupan, voidaan vaihtaa ajatuksia....
Autoton, velaton, estoton ;o)
#1876
#1876
Re: Mietityttää....
Suomi24-palstalla Kaide ilmoitti, että boksi on myyty.vanha kirjoitti: ilmoittanut onko boxi vielä kaupan
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Siitä herääkin kysymys kuka haluaa ajaa tomaatilla manuaalin limittereillä ja ottaa sen riskin että boksi sanoo kaput.Frostgrey kirjoitti:Eihän tossa automaatin ja manuaalin bokseissa ole muuta ero kun nuo momentin rajoitukset!
itselläni on 9-5 2.3t 170hv manuaali jossa on 9-5 Aero automaatin boksi ja hyvin toimii. Seijari rukkas vaan noi ajonestot kohalleen!
#1730
500whp.net member
500whp.net member
WISistä luettua tomaatin momentinrajoittimesta vapaamielisesti selitettynä ja omalla tavalla ymmärrettynä:
Vaihdelaatikon vaihtaessa Trionic/momentinrajoitin aikaistaa sytystä päin prinkkalaa, jotta vääntö laskee ja vaihtamisesta tulee pehmeä. Joten käsitykseni mukaan manuaalin softalla tulee "kireemmät" vaihdot, jos onnistuu ollenkaan
Vaihdelaatikon vaihtaessa Trionic/momentinrajoitin aikaistaa sytystä päin prinkkalaa, jotta vääntö laskee ja vaihtamisesta tulee pehmeä. Joten käsitykseni mukaan manuaalin softalla tulee "kireemmät" vaihdot, jos onnistuu ollenkaan
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Tuota Saabi kytkentä kaaviota pällistellessä niin trionic ei tiedä onko perässä kova vai tomaatti. Sieltä tulee vain vaihtamisesta binääri input tieto kummassakin tapauksessa. Mutta tosin softassa voi olla "viiveitä" lisätty tomaatin takia. Ja Aerossa on manuaalissa toi ylipaine toiminto, joka on toteutettu erillisillä kilkkeillä. Joten päättelisi, että ohjelmassa ei kovin suuria eroja ole automaatin ja manuaalin välillä.peinu kirjoitti:WISistä luettua tomaatin momentinrajoittimesta vapaamielisesti selitettynä ja omalla tavalla ymmärrettynä:
Vaihdelaatikon vaihtaessa Trionic/momentinrajoitin aikaistaa sytystä päin prinkkalaa, jotta vääntö laskee ja vaihtamisesta tulee pehmeä. Joten käsitykseni mukaan manuaalin softalla tulee "kireemmät" vaihdot, jos onnistuu ollenkaan
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Kyllä se Trionic tietää mikä pykälä on silmässä ja se tapahtuu näin.KARELPA kirjoitti: Tuota Saabi kytkentä kaaviota pällistellessä niin trionic ei tiedä onko perässä kova vai tomaatti. Sieltä tulee vain vaihtamisesta binääri input tieto kummassakin tapauksessa. .
ECU laskee kytkettynä olevan vaihteen vertaamalla moottorin kierroslukua auton nopeuteen.
Jos välityssuhde vastaa vaidetta 1 tai R, ohjausyksikkö lukee DICE:ltä tulevan väylätiedon "peruutusvaihde valittu" näiden erottamiseksi.
Tämä tieto ei taida yhtyä tomaatin ja käsivalintaisen välillä.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Joo olet oikeessa unohdin ton väylän(momentin rajoitukset 1 ja 2 vaihteella), mutta tais olla tuo bin.input tietokin olla vaihde tieto, mutta tarkistan asian kun pääsen sähkökaavioiden viereen.Vigge kirjoitti:Kyllä se Trionic tietää mikä pykälä on silmässä ja se tapahtuu näin.KARELPA kirjoitti: Tuota Saabi kytkentä kaaviota pällistellessä niin trionic ei tiedä onko perässä kova vai tomaatti. Sieltä tulee vain vaihtamisesta binääri input tieto kummassakin tapauksessa. .
ECU laskee kytkettynä olevan vaihteen vertaamalla moottorin kierroslukua auton nopeuteen.
Jos välityssuhde vastaa vaidetta 1 tai R, ohjausyksikkö lukee DICE:ltä tulevan väylätiedon "peruutusvaihde valittu" näiden erottamiseksi.
Tämä tieto ei taida yhtyä tomaatin ja käsivalintaisen välillä.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100