"Potun" asennus tonnariin
Jipiii....nyt se pottu oottelis tossa huoneen lattialla asennusta!! Nyt vaan pitäs lähteä jälestään tiivisteitä, vesi- ja öljyputkia sekä rueta väsään tuota laippaa downpipelle sekä suunnitteleen acun siirtoa! Passasko muutes toi öljyn paluuputken laippa suorilta tuohon pottuun vai pitikö siihenki tehrä muutoksia...en oo viel kerinny entisiä purkaa tieltä poies niin en oo päässy mallaileen että miten se passaa (tai on passaamatta)?!?
Mutta kivan näkönen mötikkä tuo kuiteski on .........ja kilohintaki on sen mukainen
Mutta kivan näkönen mötikkä tuo kuiteski on .........ja kilohintaki on sen mukainen
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
joo aika helpolta vaihtoehdolta tuo poraus vaikutti ku tossa kattelin laippaa ja turboa..eli silleen taidan itekki sen tehä! Semomnen asia jäi askarruttamaan että mistä ootta ottaneet sen mankkuvenalle tulevan C letkunlähdön tosta turbosta...ku ei siinä oikeen hienoa paikkaa sille ollu...ei viittis heti porailla turboa paskaks..?!?
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
Toisen on laittanut nipan siihen kompura-IC rööriin, toiset taas ovat rei'ittäneet kompuran. Itsellä ko. linja otettu läppäkotelosta.Hane_81 kirjoitti:Semomnen asia jäi askarruttamaan että mistä ootta ottaneet sen mankkuvenalle tulevan C letkunlähdön tosta turbosta...ku ei siinä oikeen hienoa paikkaa sille ollu...ei viittis heti porailla turboa paskaks..?!?
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Toimiva vaihtoehto tuokin. Suositeltavaa kuitenkin ottaa se mahd. läheltä kompuraa ja mieluiten IC:tä ennen jolloin IC:n tuoma vähäinen painehäviö ei aiheuta pientä lisä-viivettä hukkaportin toimintaan.mikvil kirjoitti:Mulla on otettu lähtö IC:n ja kaasuläpän väliltä pikkasen bypassin alapuolelta.
Oikeasti menee melkein saivarteluksi, mut silti "paras" tee-se-itse miehen ratkaisu on hitsata letkulle nippa heti kompuralta lähtevään putkeen.
Tuo alumiiniputkihan menee useimmiten uusiksi viri-turboa vaihdettaessa joten metallisen pätkän asentaminen mahdollistaa hitsauspuuhat. Pidemmän letkun löytää vähän joka varaosapuodista.
Hukkaportin säätöviiveen hienoinen kasvaminen muuttuu havaittavalle tasolle kun käytetään jäykkää actuaattoria.
Mutta vielä kerran... Mikvil:in esittämä asennusmallikin on useimmissa tapauksissa toimiva ja alkup letkukin riittää pituudeltaan...
No nyt taas v*tuttaa tuo vaihto rosessi...ei nimittäin hydrauliikka virmasta löytyny tuohon turbon öljyntuloon sopivaa "nippaa" olleskaan...ja kuulema vähä harvinaisemman näkönen kierre siinä...en sitte tiiä! Eli jos jollain faktaa tuon nipan koosta/kierteestä niin mielellään tietoa otetaan vastaan niin osaa rueta metästään sitä jostain?!? muuten alkaski oleen kaikki suht valmista kasausta varten...et jospa sitä viikonlopuksi sais pirssin tulille että sais hajottaa seuraavan paikan autosta joka varmaanki on laatikko
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
-
- "Turbo"
- Viestit: 285
- Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
- Paikkakunta: Käläviä
turporuuvi kirjoitti:Hei kertokaas millä kierroksilla pottu alkaa ahtaan.... ois kiva vaan tietää. t28 alottaa melko myöhään, mutta kyllä sitte jaksaa melko hyvin tappiin asti.
Riippuu koneesta ja potun pakopesän A/R:stä.
2.3 kyljessä pikkupakopesällä vetää paineet positiiviseksi pian 2000rpm jälkeen. Täytyypi ajaa yks logi huomenna, niin näkyy paremmin.
Hieman vajaasta kolmestatonnista aloitettu veto näyttää tältä.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Saat sellasen nipan kuulalaakeroituja ahtimia myyvistä turbo-putkista. Ko.nipan toisessa päässä on pieni reikä öljylle (kuristin). Nipan molemmissa päissä on ulkokierre ja keskellä 1/2" lenkkiavaimeen sopiva "mutteri".Hane_81 kirjoitti:No nyt taas v*tuttaa tuo vaihto rosessi...ei nimittäin hydrauliikka virmasta löytyny tuohon turbon öljyntuloon sopivaa "nippaa" olleskaan...ja kuulema vähä harvinaisemman näkönen kierre siinä...en sitte tiiä! Eli jos jollain faktaa tuon nipan koosta/kierteestä niin mielellään tietoa otetaan vastaan niin osaa rueta metästään sitä jostain?!? muuten alkaski oleen kaikki suht valmista kasausta varten...et jospa sitä viikonlopuksi sais pirssin tulille että sais hajottaa seuraavan paikan autosta joka varmaanki on laatikko
Ilman öljynvirtausta kuristavaa liitintä ei kuulalaakeroitua saa asentaa!!
Kun olet tuon nipan hankkinut niin se matkassa voit teettää hydrauliikkaliikkeessä sopivalla päällä varustetun teräspunosletkun ja föönisi saa sopivan määrän öljyä sisuksiinsa
Ilman öljynvirtausta kuristavaa liitintä ei kuulalaakeroitua saa asentaa!!
tuo kuristinhan on siinä itse turbossa..ei kuulemma tarvi nipassa olla mitään kuristinta enään, eli saa olla millanen nippa tahansa kuhan kierteille menee(näin sanoivat nimeltä mainitsemattomassa turbo firmassa)! 4 Hydraulikka liikettä kävin eilen ja mistään ei sopivaa nippaa löytyny, soitin kahteen turbo firmaan ja sanoivat että pitäs löytyä hydraulikka firmoista..voi v*ttu näitte kans!!! Ostin isomman nipan ja vein sen koneistettavaks jotta saan soppelit kierteet siihen, jospa se tästä!!
tuo kuristinhan on siinä itse turbossa..ei kuulemma tarvi nipassa olla mitään kuristinta enään, eli saa olla millanen nippa tahansa kuhan kierteille menee(näin sanoivat nimeltä mainitsemattomassa turbo firmassa)! 4 Hydraulikka liikettä kävin eilen ja mistään ei sopivaa nippaa löytyny, soitin kahteen turbo firmaan ja sanoivat että pitäs löytyä hydraulikka firmoista..voi v*ttu näitte kans!!! Ostin isomman nipan ja vein sen koneistettavaks jotta saan soppelit kierteet siihen, jospa se tästä!!
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!