2xT16 kirjoitti:Jaaha... 37 asteen tiivistyskartio löytyy ns. JIC-liittimestä ja an luku kertoo putken ulkohalkaisijan. 1 an = 1/16 tuumaa, 4 an = 4/16 = 1/4 tuumaa, kierre on tällöin 7/16"-20. Noita kyllä pitäisi löytyä jokaisesta hydraulialan liikkeestä.
AN Tube OD Nut/Tube End Thread Size
-4 1/4 " 7/16"-20
-6 3/8 " 9/16"-18
-8 1/2 " 3/4"-16
Juurikin tuo 7/16 on ollut lähinnä oikeata mutta se ei vaan tolle kierteelle kunnolla mene, vähän matkaa menee ja sitte tökkää..ja ei oikeen väkiste viitti sinne vääntää! Ja varsinki kun mainitsee tuon kuristimen niin johan ollaan hydrauliikka liikkeissä ihmeissään. Nyt vaan joku varma paikka tietoon mistä saa sen KURISTIMELLA varustetun nipan niin tilaan sen...(mielellään suomesta)
Juurikin tuo 7/16 on ollut lähinnä oikeata mutta se ei vaan tolle kierteelle kunnolla mene, vähän matkaa menee ja sitte tökkää..ja ei oikeen väkiste viitti sinne vääntää! Ja varsinki kun mainitsee tuon kuristimen niin johan ollaan hydrauliikka liikkeissä ihmeissään. Nyt vaan joku varma paikka tietoon mistä saa sen KURISTIMELLA varustetun nipan niin tilaan sen...(mielellään suomesta)
Pro-Mo:lta noita ainakin saa, kuten varmaan muistakin garrettin turboja myyvistä putkista. Putka sijaitsee Tikkurilassa.
Juurikin tuo 7/16 on ollut lähinnä oikeata mutta se ei vaan tolle kierteelle kunnolla mene, vähän matkaa menee ja sitte tökkää..ja ei oikeen väkiste viitti sinne vääntää! Ja varsinki kun mainitsee tuon kuristimen niin johan ollaan hydrauliikka liikkeissä ihmeissään. Nyt vaan joku varma paikka tietoon mistä saa sen KURISTIMELLA varustetun nipan niin tilaan sen...(mielellään suomesta)
Pro-Mo:lta noita ainakin saa, kuten varmaan muistakin garrettin turboja myyvistä putkista. Putka sijaitsee Tikkurilassa.
Kiitokset Viggelle tästä(kin) tiedosta! Nyt on nippa tilattu ja pitäs ens viikolla tulla. muuten auto alkaski oleen valmis..viimeiset hitsaussaumat ois viel vetämättä downpipeen. Sitten vaan kaikki kasaan ja odottelemaan nippaa! Alkaa jo oleen voiton puolella tää homma..
Juurikin tuo 7/16 on ollut lähinnä oikeata mutta se ei vaan tolle kierteelle kunnolla mene, vähän matkaa menee ja sitte tökkää..ja ei oikeen väkiste viitti sinne vääntää! Ja varsinki kun mainitsee tuon kuristimen niin johan ollaan hydrauliikka liikkeissä ihmeissään. Nyt vaan joku varma paikka tietoon mistä saa sen KURISTIMELLA varustetun nipan niin tilaan sen...(mielellään suomesta)
Pro-Mo:lta noita ainakin saa, kuten varmaan muistakin garrettin turboja myyvistä putkista. Putka sijaitsee Tikkurilassa.
Kiitokset Viggelle tästä(kin) tiedosta! Nyt on nippa tilattu ja pitäs ens viikolla tulla. muuten auto alkaski oleen valmis..viimeiset hitsaussaumat ois viel vetämättä downpipeen. Sitten vaan kaikki kasaan ja odottelemaan nippaa! Alkaa jo oleen voiton puolella tää homma..
Laitapa kuvia jos mahdollista, niin saa katsella millaiseen asennukseen itse olet päätynyt.
Mimmi kirjoitti:Älä kyllästy odottamaan osia Pro-Mo:lta.
Nimimerkillä: Coolerin tekemiseen menee Pro-Mo:lta noin 8 kuukautta (onneksi cooleri on jo keulilla vihdoin viimein). Tämähän on se "kuuluisa kimppatilaus".
Mikään yllätyshään ei minun kohdallani olisi että toimitus venyisi kuukausien mittaiseksi ! Kuvia koitan laittaa sitten kun pirssi on valmis. Rojekti keskeytyi taas viikoksi koska nippa ja siihen passeli öljyletku puuttu sekä sen vuoksi että koulun penkki kutsui taas eri paikkakunnalla mitä auto on...
Mimmi kirjoitti:Älä kyllästy odottamaan osia Pro-Mo:lta.
Nimimerkillä: Coolerin tekemiseen menee Pro-Mo:lta noin 8 kuukautta (onneksi cooleri on jo keulilla vihdoin viimein). Tämähän on se "kuuluisa kimppatilaus".
ensimmäinen viikko mennyt eikä nippaa kuulu...rentoa seisottaa rojektia ton takia
toinen viikko odottelua eikä edelleenkään nippaa kuulu...tuntuu olevan v*tun vaikiaa laittaa nippa kirjekuoreen kirjottaa nimi ja osote siihen ja heivata postiin!! Joo...ja olen soittanut pro-mo:lle asiasta! Kertokaas nyt vielä joku muu paikka josta sen vois saada hommattua kun ei tunnu tuolla puljussa pahemmin asiakkaan tarpeet kiinnostavan?!? Hermot tässä menee..
Hane_81 kirjoitti:toinen viikko odottelua eikä edelleenkään nippaa kuulu...tuntuu olevan v*tun vaikiaa laittaa nippa kirjekuoreen kirjottaa nimi ja osote siihen ja heivata postiin!! Joo...ja olen soittanut pro-mo:lle asiasta! Kertokaas nyt vielä joku muu paikka josta sen vois saada hommattua kun ei tunnu tuolla puljussa pahemmin asiakkaan tarpeet kiinnostavan?!? Hermot tässä menee..
Soita Turbotekniikka Oy nimiseen firmaan Helsingin Malmille ja kysy sieltä sitä nippaa...
no nyt on tontussa pottu paikallaan...heti toisella koeajolenkillä paukahti sitte yks vesiletku halki, noh vaihdoin uuden ja uudestaa koeajolle..tuntu jotenki "lussulta" koko vehe!! Ahtoja pitäis olla varmaanki semmoset 1.3-1.4 (vanhalla turbolla max. 1.5) mutta ei vaan mittari nouse ku max 1.0 bar ja tippuu sitte sinne 0.7 nurkilla! Peruspaineet on 0.7-0.8! Kunnon turbon potkua ei kyllä havaitse missään vaiheessa (ei tuo tosin ihan mopo ole noinkaan).
W-letkun nappasin irti niin johan alko voimaa löytymään--->arvelin että oisko se mankkuvena sitte paskana, mittailin ne navat ja anto 3 ohmin lukemat...mitään naksahduksia/muita ääniä en kuule kun virtoja laittaa päälle/liitintä pistää kiinni..eli voiko se olla paskana vaikka käämit oiski kunnossa?
Uudesta turbosta tämä vika ei kuitenkaan voi johtua koska viimeisenä päivänä ennen remonttia vanhan turbon ollessa paikalla katosivat nuo paineet myöskin tuonne 1 baarin tuntumaan...oletin silloin että turbo on jo niin horo ettei jaksa nostaa korkeammalle paineita...vaan eipä näyttänyt se olevan vikana!
Entäpä onko normaalia että paisarissa esiintyy HYVIN HYVIN pieniä kuplia...normaalisti ei varmaankaan ole tervettä mutta tässä tapauksessahan järjestelmä on ollu suht tyhjä ja sitten vielä tuo letkurikkokin..eli onko se normaalia tässä tilanteessa? Mitään muuta esim. kannentiiviste rikkoon viittaavaa ei ole(jos tuota ahtohommaa ei sellaiseksi voi laskea)..ei siis öjytikussa kermaa eikä nesteissä öljyä ja kone kehrää muutenkin kuin unelma!
Hane_81 kirjoitti:no nyt on tontussa pottu paikallaan...heti toisella koeajolenkillä paukahti sitte yks vesiletku halki, noh vaihdoin uuden ja uudestaa koeajolle..tuntu jotenki "lussulta" koko vehe!! Ahtoja pitäis olla varmaanki semmoset 1.3-1.4 (vanhalla turbolla max. 1.5) mutta ei vaan mittari nouse ku max 1.0 bar ja tippuu sitte sinne 0.7 nurkilla! Peruspaineet on 0.7-0.8! Kunnon turbon potkua ei kyllä havaitse missään vaiheessa (ei tuo tosin ihan mopo ole noinkaan).
W-letkun nappasin irti niin johan alko voimaa löytymään--->arvelin että oisko se mankkuvena sitte paskana, mittailin ne navat ja anto 3 ohmin lukemat...mitään naksahduksia/muita ääniä en kuule kun virtoja laittaa päälle/liitintä pistää kiinni..eli voiko se olla paskana vaikka käämit oiski kunnossa?
Btw.
Onks sulla siinä se RS:n oma orkkis aktuaattori?
Viimeksi muokannut NG900T, Ma Joulu 15, 2008 20:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ajelin viime yönä jonku parisataa kilsaa tolla ja rupes löytymään pikkuhiljaa potkua..paineet ei tosin nouse edelleenkään korkealle (ainakaan tuon mittarin mukaan) mutta nyt rupes sitä turbon potkua tulemaan...sutii ja kulkee todella maukkaasti! Liekö ois ollu vaikutusta tuolla mankkuun suhautetulla crc:llä ja jakoavain koputtelulla mutta selvästi paremmin nyt liikkuu! Pitää rueta selvittämään mistä johtuu noitten loppujen ahtojen puuttuminen... pitäs varmaan ekana kokeilla ainaki mankkuvenaa! Jos jollain ois oulun suunnalla toimivaa mankkua kokeille niin ois kova juttu..
Mikäs mahtaa olla kierre noissa vesijäähdytyksen liitännöissä?
Pytyyköhän pakopesän ja kompurapesän pyöritteleen haluamaansa asentoon, kun irroittaa pultit. Meinaan, että onkohan siellä mitään topparia sisällä?