MAHTAVA AUTOVAHA !!!

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

No sitten se ei ollut sitä! Glymissä on hyvää vaikkapa korrekkin verrattuna se että siinä ensin puhdistetaan pinta kunnolla "punaisella" jolloin on puhdas pinta johon laittaa "kultaista". Pelkkä punainen ei pysy kovin kauaa pinnassa. Itteäni aina epäilyttää jos sama tuote sekä puhdistaa että kiillottaa. Silloin aina jompi kumpi kärsii. Osittain näistä syistä on nyt Zaino kokeilussa, siinä on joka toiminnolle oma tuote, mikä tekee siitä minulle uskottavamman. Edelleenkin pistän faijan autoon glymiä. Tosin välttelen ajamasta autoja vierekkäin.... vois isäpappa huomata eron :wink: :D
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

900i kirjoitti:Mikäs korrekista teke huonomman kuin Glym joka ei bildin testissä edes pärjännyt???
Glymilläkin eri vahoja. Ei ole koskaan olleet suosikkeja, mutta "oikeilla" valinnoilla ihan ok. En tiedä mitä Bildissä on "testattu", mutta korrek ei kestä. Tai voihan sekin olla muuttunut. En kuitenkaan usko. Kauppa vahat ja ammattilaisvahat on kaksi eri asiaa. Eikä ole uskon asia.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

SONAX merkkiä kuulin kehuttavan kerran pks-potkiaisissa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Musti kirjoitti:
Glym kulta on erinomainen myös muovipinnoille, ei aiheuta vaalenemista. Esim satkun peilikehykset ovat todella helpot pestä ötököista tuon käsittelyn jälkeen. Jotkut ystäväni ovat kertoneet että Glym-kulta kannattaisi jättää auton pintaan mahdollisimman pitkään, esim yön yli, ennen kiillotusta. Tiedä tuosta, mutta kaipa vahan kannattaa antaa kuivua kunnolla. Killotuksenhan voi tehdä miltei heti mutta tuolloin osa vahasta poistuu kiillotusliinaan.

MustI
Saman olen kuullut ja kokeillut mutta suuren suurta eroa en huomannut. Tuli muutenkin pidettyä aina 3-4 h kultaa pinnassa ennen pois pyyhkimistä. Tosin teen aina kaiken käsin. Koneella voisi tulla parempi jälki. Eikös kenelläkään ole glymin kanssa ongelmaa tuon kultaisen poiston kanssa? Minusta se tuntuu kovin työläältä saada pois kun pyörii kuin räkä siinä pinnassa ja tuntuu pyyhittynäkin "öljyiseltä"? (vaikka kuinka vaihteli pyyhettä). Ai niin kerran jäätynyttä kultaista ei kannata kokeilla...tulee aika hirveen näköinen.
Se mikä on jäänyt meikäläiseltä mainitsematta on tuo mustien muoviosien vahausjäljet. Eli glymillä aina jäi noita vaaleita läikkiä esim kylkilistoihin ja ikkunoiden ympärille. Se laiskaa miestä ärsytti :wink: . Voi olla että muutkin ovat parantaneet koostumustaan mutta siinä asiassa Zaino oli huomattavasti mukavampi. Ei jää valkoista listoihin :D
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
3600
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 15:25
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja 3600 »

Musti kirjoitti:
Psychocowboy kirjoitti:... ensin puhdistetaan pinta kunnolla "punaisella" jolloin on puhdas pinta johon laittaa "kultaista". Pelkkä punainen ei pysy kovin kauaa pinnassa...
Jotkut ystäväni ovat kertoneet että Glym-kulta kannattaisi jättää auton pintaan mahdollisimman pitkään, esim yön yli, ennen kiillotusta. Tiedä tuosta, mutta kaipa vahan kannattaa antaa kuivua kunnolla.
MustI
Olin eilen Glymin maahantuojan edustajan kanssa puheissa, oli puhetta myös kuivumisajoista. Valmistaja (AG) oli antanut tiedot, että punainen ja kulta reagoivat toisiinsa jopa 14 tunnin ajan. Eli kulta vahan kiillotuksella ei ole kauhea kiire.
9-3 NG 2.0t -> 9-3 SC 1.8t -> S60 2.4D
Ei kiire, odotan viime hetken paniikkia.
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

lucaf kirjoitti:SONAX merkkiä kuulin kehuttavan kerran pks-potkiaisissa.
Samaa olen kuullut varsinkin vanhoissa maalipinnoissa.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Sama hankaluus aikoinaan AG kullan kanssa. Ei sitten millään saanut siistiä jälkeä, aina näkyi vahausjälkiä ja tuntui että jämähtää kiinni. En antanut koskaan kullan kuivua kuin sen ajan minkä purkissa ohjeistivat.

Tästä suivaantuneena hain toiset vahat :)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Puistokemisti
"Hirsch"
Viestit: 801
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Puistokemisti »

Kokeilin tota sonaxin vahaa emännän Seattiin ja olipa muuten kätevää ainetta....helppo levittää,kuivuu nopeasti,kiillottuu helposti ja tuoksuu hyvälle :wink: ...kestosta en osaa vielä sanoa,mutta kahden pesun jälkeen näyttää vielä aika kivalta....
sc^
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2004 00:14
Paikkakunta: Riihimäki/Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sc^ »

Ite on tullut käytettyä tuota DWG:n kamaa muutamia kertoja, ja mitään pahaa sanottavaa en kyllä keksi..

Mikrokuituliinat menee vaan äkkiä paskaseksi, kun pölysen auton pesee tolla :D

Nykyään en oo enään jaksanu maalipintoja pestä/kiillottaa tolla, koska itelle ei ole mitään väliä miltä auto näyttää ni mielummin pesee sit vedellä.
Mut tuulilasi on tosi hyvä ottaa tolla, minuutin homma, ja lasi ON puhdas. Ei tarvi pyyhkiä täysillä vesisateella, kun vesi lähtee lasilta ihan ite ;)

Jos haluaa killottaa vanhaa autoa, niin tuon ja vahan eroa on aikalailla mahdoton huomata. Tulee halvemmaksi, vie vähemmän aikaa ja ei niin työläs. Sit tietysti jos on johonkin näyttelyyn menossa uuden auton kanssa, ni kyl sit on rahaa ostaa kunnon vahatkin. ;)

-Timo Heiskala
-----------------------------
Saab 900i -87
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

gls kirjoitti:
lucaf kirjoitti: edit: ai täältä voi tilata ilmaisen 30ml näytepullon no mitä mä enää sitten mietin... http://www.dwgfinland.com/lisa_ansiot4.htm
pitihän se itsekkin tilata tuollainen näytepullo, pääsee kokeilemaan että toimiiko tuo todella.. :wink:
mihin tulokseen pääsit gls?

itse käytin tuosta näytepullosta punaisen tuplaysini likaiseen konepeltiin (paljon hyönteisiä yms.). ei ne moskat kokonaan lähteneet konepellin etureunasta, ja kiilto ei ollut kummoinen. ehkä tuollaisena kuivapesuaineena tota vois silloin tällöin käyttää kun ei tuossa taloyhtiön parkkipaikalla niin vaan aleta veden kanssa autoja pesemään.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Mun tarttee tunnustaa et mäkin tilasin sen näyte pullon :oops:

Ei ollut hääviä , pysyn autoglynissä sekä mahdollisesti zainossa.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Mullekin tuli näyteputeli :oops:
Aattelin vetää nokkapeltiin useemmalla vahalla omat kiillotukset ni näkee onko eroja :)

Kuvia myöhemmin...
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

lucaf kirjoitti:
gls kirjoitti:
lucaf kirjoitti: edit: ai täältä voi tilata ilmaisen 30ml näytepullon no mitä mä enää sitten mietin... http://www.dwgfinland.com/lisa_ansiot4.htm
pitihän se itsekkin tilata tuollainen näytepullo, pääsee kokeilemaan että toimiiko tuo todella.. :wink:
mihin tulokseen pääsit gls?

itse käytin tuosta näytepullosta punaisen tuplaysini likaiseen konepeltiin (paljon hyönteisiä yms.). ei ne moskat kokonaan lähteneet konepellin etureunasta, ja kiilto ei ollut kummoinen. ehkä tuollaisena kuivapesuaineena tota vois silloin tällöin käyttää kun ei tuossa taloyhtiön parkkipaikalla niin vaan aleta veden kanssa autoja pesemään.
täh? ootko Luca jo saanu sen pullon?? mulle ei oo vielä näkynyt.. :evil:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
sheebu
"Viggen"
Viestit: 638
Liittynyt: La Touko 07, 2005 22:23
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja sheebu »

minäkin tilasin juuri sellaisen näytepullon kun kerran kun kerran ilmainen oli :lol:
9-3 SC 1.9 TiD -08
Ex suapit, NG900 2.0T -96 laiteltu jotain pientä,
9-5 Aero -02, osina OG 9-3 Aero -01

#2592, STCF #43
KR
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: La Heinä 23, 2005 12:40

Viesti Kirjoittaja KR »

Mielenkiintoista,että gym on pärjännyt huonosti viimeaikaisissa testeissä;autoexpress jossa testatiin 50 eri vahaa.ruotsalainen testi n.40 vahaa,bild n.15 vahaa.Ovat tainneet muut saada gymin puna+kullan kiinni ja mennä ohi.Hinta/ laatu ei ole enään gymissä kohdallaan....
Vastaa Viestiin