MAHTAVA AUTOVAHA !!!
-
Psychocowboy
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
No sitten se ei ollut sitä! Glymissä on hyvää vaikkapa korrekkin verrattuna se että siinä ensin puhdistetaan pinta kunnolla "punaisella" jolloin on puhdas pinta johon laittaa "kultaista". Pelkkä punainen ei pysy kovin kauaa pinnassa. Itteäni aina epäilyttää jos sama tuote sekä puhdistaa että kiillottaa. Silloin aina jompi kumpi kärsii. Osittain näistä syistä on nyt Zaino kokeilussa, siinä on joka toiminnolle oma tuote, mikä tekee siitä minulle uskottavamman. Edelleenkin pistän faijan autoon glymiä. Tosin välttelen ajamasta autoja vierekkäin.... vois isäpappa huomata eron

Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Glymilläkin eri vahoja. Ei ole koskaan olleet suosikkeja, mutta "oikeilla" valinnoilla ihan ok. En tiedä mitä Bildissä on "testattu", mutta korrek ei kestä. Tai voihan sekin olla muuttunut. En kuitenkaan usko. Kauppa vahat ja ammattilaisvahat on kaksi eri asiaa. Eikä ole uskon asia.900i kirjoitti:Mikäs korrekista teke huonomman kuin Glym joka ei bildin testissä edes pärjännyt???
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
-
Psychocowboy
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Saman olen kuullut ja kokeillut mutta suuren suurta eroa en huomannut. Tuli muutenkin pidettyä aina 3-4 h kultaa pinnassa ennen pois pyyhkimistä. Tosin teen aina kaiken käsin. Koneella voisi tulla parempi jälki. Eikös kenelläkään ole glymin kanssa ongelmaa tuon kultaisen poiston kanssa? Minusta se tuntuu kovin työläältä saada pois kun pyörii kuin räkä siinä pinnassa ja tuntuu pyyhittynäkin "öljyiseltä"? (vaikka kuinka vaihteli pyyhettä). Ai niin kerran jäätynyttä kultaista ei kannata kokeilla...tulee aika hirveen näköinen.Musti kirjoitti:
Glym kulta on erinomainen myös muovipinnoille, ei aiheuta vaalenemista. Esim satkun peilikehykset ovat todella helpot pestä ötököista tuon käsittelyn jälkeen. Jotkut ystäväni ovat kertoneet että Glym-kulta kannattaisi jättää auton pintaan mahdollisimman pitkään, esim yön yli, ennen kiillotusta. Tiedä tuosta, mutta kaipa vahan kannattaa antaa kuivua kunnolla. Killotuksenhan voi tehdä miltei heti mutta tuolloin osa vahasta poistuu kiillotusliinaan.
MustI
Se mikä on jäänyt meikäläiseltä mainitsematta on tuo mustien muoviosien vahausjäljet. Eli glymillä aina jäi noita vaaleita läikkiä esim kylkilistoihin ja ikkunoiden ympärille. Se laiskaa miestä ärsytti
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Olin eilen Glymin maahantuojan edustajan kanssa puheissa, oli puhetta myös kuivumisajoista. Valmistaja (AG) oli antanut tiedot, että punainen ja kulta reagoivat toisiinsa jopa 14 tunnin ajan. Eli kulta vahan kiillotuksella ei ole kauhea kiire.Musti kirjoitti:Jotkut ystäväni ovat kertoneet että Glym-kulta kannattaisi jättää auton pintaan mahdollisimman pitkään, esim yön yli, ennen kiillotusta. Tiedä tuosta, mutta kaipa vahan kannattaa antaa kuivua kunnolla.Psychocowboy kirjoitti:... ensin puhdistetaan pinta kunnolla "punaisella" jolloin on puhdas pinta johon laittaa "kultaista". Pelkkä punainen ei pysy kovin kauaa pinnassa...
MustI
9-3 NG 2.0t -> 9-3 SC 1.8t -> S60 2.4D
Ei kiire, odotan viime hetken paniikkia.
Ei kiire, odotan viime hetken paniikkia.
-
Psychocowboy
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
-
potkuhousu
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Sama hankaluus aikoinaan AG kullan kanssa. Ei sitten millään saanut siistiä jälkeä, aina näkyi vahausjälkiä ja tuntui että jämähtää kiinni. En antanut koskaan kullan kuivua kuin sen ajan minkä purkissa ohjeistivat.
Tästä suivaantuneena hain toiset vahat
Tästä suivaantuneena hain toiset vahat
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
Puistokemisti
- "Hirsch"
- Viestit: 801
- Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
- Paikkakunta: Lappeenranta
Ite on tullut käytettyä tuota DWG:n kamaa muutamia kertoja, ja mitään pahaa sanottavaa en kyllä keksi..
Mikrokuituliinat menee vaan äkkiä paskaseksi, kun pölysen auton pesee tolla
Nykyään en oo enään jaksanu maalipintoja pestä/kiillottaa tolla, koska itelle ei ole mitään väliä miltä auto näyttää ni mielummin pesee sit vedellä.
Mut tuulilasi on tosi hyvä ottaa tolla, minuutin homma, ja lasi ON puhdas. Ei tarvi pyyhkiä täysillä vesisateella, kun vesi lähtee lasilta ihan ite
Jos haluaa killottaa vanhaa autoa, niin tuon ja vahan eroa on aikalailla mahdoton huomata. Tulee halvemmaksi, vie vähemmän aikaa ja ei niin työläs. Sit tietysti jos on johonkin näyttelyyn menossa uuden auton kanssa, ni kyl sit on rahaa ostaa kunnon vahatkin.
-Timo Heiskala
Mikrokuituliinat menee vaan äkkiä paskaseksi, kun pölysen auton pesee tolla
Nykyään en oo enään jaksanu maalipintoja pestä/kiillottaa tolla, koska itelle ei ole mitään väliä miltä auto näyttää ni mielummin pesee sit vedellä.
Mut tuulilasi on tosi hyvä ottaa tolla, minuutin homma, ja lasi ON puhdas. Ei tarvi pyyhkiä täysillä vesisateella, kun vesi lähtee lasilta ihan ite
Jos haluaa killottaa vanhaa autoa, niin tuon ja vahan eroa on aikalailla mahdoton huomata. Tulee halvemmaksi, vie vähemmän aikaa ja ei niin työläs. Sit tietysti jos on johonkin näyttelyyn menossa uuden auton kanssa, ni kyl sit on rahaa ostaa kunnon vahatkin.
-Timo Heiskala
-----------------------------
Saab 900i -87
Saab 900i -87
mihin tulokseen pääsit gls?gls kirjoitti:pitihän se itsekkin tilata tuollainen näytepullo, pääsee kokeilemaan että toimiiko tuo todella..lucaf kirjoitti: edit: ai täältä voi tilata ilmaisen 30ml näytepullon no mitä mä enää sitten mietin... http://www.dwgfinland.com/lisa_ansiot4.htm
itse käytin tuosta näytepullosta punaisen tuplaysini likaiseen konepeltiin (paljon hyönteisiä yms.). ei ne moskat kokonaan lähteneet konepellin etureunasta, ja kiilto ei ollut kummoinen. ehkä tuollaisena kuivapesuaineena tota vois silloin tällöin käyttää kun ei tuossa taloyhtiön parkkipaikalla niin vaan aleta veden kanssa autoja pesemään.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
Reetu
täh? ootko Luca jo saanu sen pullon?? mulle ei oo vielä näkynyt..lucaf kirjoitti:mihin tulokseen pääsit gls?gls kirjoitti:pitihän se itsekkin tilata tuollainen näytepullo, pääsee kokeilemaan että toimiiko tuo todella..lucaf kirjoitti: edit: ai täältä voi tilata ilmaisen 30ml näytepullon no mitä mä enää sitten mietin... http://www.dwgfinland.com/lisa_ansiot4.htm
itse käytin tuosta näytepullosta punaisen tuplaysini likaiseen konepeltiin (paljon hyönteisiä yms.). ei ne moskat kokonaan lähteneet konepellin etureunasta, ja kiilto ei ollut kummoinen. ehkä tuollaisena kuivapesuaineena tota vois silloin tällöin käyttää kun ei tuossa taloyhtiön parkkipaikalla niin vaan aleta veden kanssa autoja pesemään.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80