2.0T --> 260Hp
2.0T --> 260Hp
Nyt on ihan pakko pistää tiukka kysymys kehiin. Jos autossa on aeron ahdin,3'putkisto,lastu,ahot 1.2 niin voiko tuolla satsilla ottaa 2.0 koneesta 260Hp. Kuulostaa aika hurjalta. Pistän linkin vielä tapaukseen kun kerran on yleisesti myytävänä tuo (tiedä vaikka löytäisi ostajan takiani)
http://www.nettiauto.com/417521
Ja jos tuo on jonkun klubilaisen peli niin saadaan tarkempaa tietoa ko. pirssistä.
http://www.nettiauto.com/417521
Ja jos tuo on jonkun klubilaisen peli niin saadaan tarkempaa tietoa ko. pirssistä.
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
no eipäs tuo nyt niin mahdottomalta kuulosta noilla paineilla..esim bensan suihkun zydemit voi olla ihan jotai muuta kuin saab orkkis kamaa,,ts. käy helvatan rikkaalla kun on ahtopainetta tarpeeksi(n.10%)ainaski..ja minkälaiset nokka-akselit ja minkälainen kansi..vrt kaverin vastaus kysymykseen(vaihda putki)............
no eipäs tuo nyt niin mahdottomalta kuulosta noilla paineilla..esim bensan suihkun zydemit voi olla ihan jotai muuta kuin saab orkkis kamaa,,ts. käy helvatan rikkaalla kun on ahtopainetta tarpeeksi(n.10%)ainaski..ja minkälaiset nokka-akselit ja minkälainen kansi..vrt kaverin vastaus kysymykseen(vaihda putki)............
Ahdin vaikuttaa paljon.. Kyllä 1,2 bar TD04HL-15G mitsulla voi hyvinkin tuohon lukemaan yltää, kun muutkin osa-alueet on kunnossa.
Täysin eri asia kuin esim. 1,2 bar -89 tonnarin TE05-12B mitsulla tai garrettin T03:lla
Täysin eri asia kuin esim. 1,2 bar -89 tonnarin TE05-12B mitsulla tai garrettin T03:lla
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Tähän vielä kommentoiden että pelkkä ahtopaine eri ahtimien välillä ei ole vertailukelpoinen arvo. Isommalla ahtimella liikkuu suurempi ilmamassa samalla ahtopaineella.9000T CD kirjoitti:No olipahan tuossa vaikka minkä aeron ahdin niin paineethan tuo ilmoitti olevan 1.2 bar. Ihmettelen vieläkin noita lukemia...höh.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
No niinhän tuo ahdinhomma tietty on. Cosworth & RS clubilla oli kuulema kaveruksilla samanlaisilla virityksillä autot, samoilla painella ja toisella isompi puhallin kooltaan. Muutama kymmenen hevosta oli enemmän ku pienellä ahtimella.
Nyt se kaveri väittää että putki itsessään vaikuttaa enemmänku kuvittelen...ja ei mainitse missään vaiheessa, että autoon olisi tehty mitään muuta itse koneeseen. Jos pelkällä putkella saisi irti tehoja edes sen verran että sen huomaisi penkissä, niin siinä olisi taas muutamaksi illaksi hommia mullekkin.
Nyt se kaveri väittää että putki itsessään vaikuttaa enemmänku kuvittelen...ja ei mainitse missään vaiheessa, että autoon olisi tehty mitään muuta itse koneeseen. Jos pelkällä putkella saisi irti tehoja edes sen verran että sen huomaisi penkissä, niin siinä olisi taas muutamaksi illaksi hommia mullekkin.
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
Merkittävä erohan tulee siinä, että isommalla ahtimella saman ahtopaineen tuottaminen lämmittää ilmaa huomattavasti vähemmän (tehokkaampi ilmapumppu), jolloin ilmamassa on korkeamman tiheyden takia suurempi.
Sinänsä samanlämpöinen ilma samalla paineella ei poikkea mitenkään, tuotti sen mikä ahdin tahansa. Mutta käytännössä korkeilla kierrosluvuilla joilla huipputeho tuotetaan, ei pienempi ahdin kykene liikuttamaan riittävän suurta ilmamassaa. Pienemmällä ahtimella myös siipien päät saavuttavat äänen nopeuden aiemmin jonka jälkeen ilmaa ei liiku juurikaan enempää enää vaikka ahdin pyörisikin vielä nopeammin.
Sinänsä samanlämpöinen ilma samalla paineella ei poikkea mitenkään, tuotti sen mikä ahdin tahansa. Mutta käytännössä korkeilla kierrosluvuilla joilla huipputeho tuotetaan, ei pienempi ahdin kykene liikuttamaan riittävän suurta ilmamassaa. Pienemmällä ahtimella myös siipien päät saavuttavat äänen nopeuden aiemmin jonka jälkeen ilmaa ei liiku juurikaan enempää enää vaikka ahdin pyörisikin vielä nopeammin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 93
- Liittynyt: Pe Elo 08, 2003 14:42
- Paikkakunta: Sievi
Saattoi mennä hukkaan... kun vakio ala- ja yläkerralla ja vielä vakio turbolla (T03) mentiin yli tuon... ja paineet oli muistaakseni huipputeholla 0,8 bar...Kurko kirjoitti:Menikö mun fysiikan opiskelut ihan hukkaan.
Käsittääkseni tuo vakio ala ja yläkerta 2.0:ssa B204:ssa 1,3bar paineilla antaa noin 230hp kammenpäästä ja vääntöö rapiat 300nm.
Pieni provo...
pannaan kaljan piikkiin.
vm.1986 9000i special ;-)
#2008
#2008
Riippuu tietysti mitä tuolla max paineilla tarkoitetaan.
Ei se vakio 15T#5 fööni jaksa kuitenkaan pitää niitä ahtoja ylhäällä rajoittajalle saakka. Itsellä taisi olla 0.8bar/289hp kun kävin vakio föönillä dynossa vajaa vuosi takaperin. Ala ja keskirekisterissä olikin sitten 1.3-1.5
Ei se vakio 15T#5 fööni jaksa kuitenkaan pitää niitä ahtoja ylhäällä rajoittajalle saakka. Itsellä taisi olla 0.8bar/289hp kun kävin vakio föönillä dynossa vajaa vuosi takaperin. Ala ja keskirekisterissä olikin sitten 1.3-1.5
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Tuo kyseinen tonnari on meikäläisen vanha ja minun virittämäni! Siinä ei varmasti ole Aeron ahdinta, laitoin itse viime kesänä sinne ihkauuden Mitsubishin TE05-12B:n eli uuden vakioahtimen. Lastuina on Speedpartsin APC lastu ja ruiskulastu. Putkisto on omaatuotantoa, haponkestävästä 3" turbolta asti (putkisto on aivan h*lvetin huolelle tehty). Eli siinä ne viritykset. Silloin kun auton myin, niin se ahtoi 1.4 Bar ja tehoja olisi pitänyt noilla virityksillä siinä tapauksessa olla ~230 hv, Speedpartsin taulukkojen mukaan. Että simmosta ja auton väri on muuten perussininen ei metalliväri! Kyllä tuo tonnari oli tarvittaessa ripeäkin, hieman viritetty automaatti 850 T5-R Volvo jäi!
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Näinhän se menee, tosin noissa #5 pakopesällä olevissa puhaltimissa alkaakin ahdistaa jo tuo onnettoman kokoinen pakopuoli ennen kompuraa..Vigge kirjoitti:Riippuu tietysti mitä tuolla max paineilla tarkoitetaan.
Ei se vakio 15T#5 fööni jaksa kuitenkaan pitää niitä ahtoja ylhäällä rajoittajalle saakka. Itsellä taisi olla 0.8bar/289hp kun kävin vakio föönillä dynossa vajaa vuosi takaperin. Ala ja keskirekisterissä olikin sitten 1.3-1.5
Yleensäkin käytettävillä ahtopaineilla tehosta puhuttaessa pitäisi minusta aina puhua ahtopaineesta huipputehon kierrosluvulla tai rajoittimella. Alakierrosten ahtopiikeillä mitä pikkuahtimilla saa aikaiseksi kun ei ole mitään tekoa huipputehon kanssa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Hiukka menee ot:ksi, mutta Cossu-klubista tuli mieleen kaverin kärry9000T CD kirjoitti:No niinhän tuo ahdinhomma tietty on. Cosworth & RS clubilla oli kuulema kaveruksilla samanlaisilla virityksillä autot, samoilla painella ja toisella isompi puhallin kooltaan. Muutama kymmenen hevosta oli enemmän ku pienellä ahtimella.
Nyt se kaveri väittää että putki itsessään vaikuttaa enemmänku kuvittelen...ja ei mainitse missään vaiheessa, että autoon olisi tehty mitään muuta itse koneeseen. Jos pelkällä putkella saisi irti tehoja edes sen verran että sen huomaisi penkissä, niin siinä olisi taas muutamaksi illaksi hommia mullekkin.
jossa on ahtimena Scanian tyyppikilvellä varustettu Holsetti.
Ei pitäis ihan heti ahdistaa...
http://koti.mbnet.fi/glue/hx50/pannu15.9.jpg
900T8 3D -82
900T8 5D -83 (varaosa-auto)
A4 1,8T -95
YZF600R -97
CZ 250 -63 (mr projekti)
900T8 5D -83 (varaosa-auto)
A4 1,8T -95
YZF600R -97
CZ 250 -63 (mr projekti)