Garret GT17

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Garret GT17

Viesti Kirjoittaja junnu »

Osaisko joku kertoa sopiiko -90 ässään?Jos sopii,Vastaako tehoiltaan alkuperäistä Mitsua?...Kuuluuko poksaukset konehuoneesta asiaan,Vai pitäiskö huolestua?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

En laittaisi. Onnettoman pikkuinen ahdin, taitaa tuotto loppua ennemmin jopa kuin tuossa mitsussa.. Eikä varmasti sovi ilman sovitusta og-satkuun (T3 laippa vs T25 laippa).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja junnu »

Mites nuo poksaukset?Yöllä tulin töistä,ilma viilee.Aattelin koittaa oikein tosissaan.Just ennen vaihtoa neloselle kuului 2-3 poksausta kone huoneesta.Eipä tainnu hajota, kun toimii vielä.(mitä ne oli?)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Hankala sanoa itse kuulematta, mitkään poksaukset ei kyllä kuulu asiaan. Minkähänlaisia poksauksia? Pakoputkesta, ahtoputkistosta...?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja junnu »

Imu/Ahto Luuisin? Sais -86 t8 föönin lainaksi,Sopiiko se?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tarkistaisin sitten siinä tapauksessa ainakin seuraavat asiat:
- Kaikki ahto- ja imuputket ja klemmarit että ovat ehjiä ja tiukalla
- Jos käytät vv-suodatinta niin ettei se ole liian pieni ja mene ruttuun
- By-pass venttiilin kunnon, ettei vuoda (ime alipaineletkusta, ei saa vuotaa)

Minusta ei kannata ruveta ahdinta vaihtamaan ennenkuin siinä on varmasti jotakin vikaa, en usko kuvauksen perusteella ahtimessa olevan vikaa.

Sitäpaitsi tuo -90 ässän ahdin on parempi kuin -86 T8:n ahdin.
Viimeksi muokannut jcarlson, Ke Loka 05, 2005 12:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

sopii, paitsi ettei ole vesijäähytteinen....
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja junnu »

No nyt töihin ja sitten otetaan selvää mistä poksuu?Jos vielä sais tietää,minkälaista fööniä kanattais ettiä?Että sopii!!
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

No riippuu siitä miksi haluat ahdinta vaihtaa. Tuolla nykyisellä pääset 250hv tienoille. Tietysti jos se on rikki, niin ei pääse. ;) Mutta yllättävän hyvä ahdin tuo on hyvän heräämisen ja kohtuullisen suorituskyvyn yhdistelmänä, riippuu tietysti miten pitkälle aikoo virittää.

Garrettin T3 satkuista tai tonnareista kyllä sopii, mutta käyttömukavuus siinä huononee huonomman spoolauksen takia. Jonkun muun ahtimen asennuksessa meneekin sitten aina enemmän tai vähemmän muokkaamiseksi että sopii. Itsellä on tuollainen T5 volvosta oleva TD04HL-15G #7 (varsin lähelle sama ahdin kuin -16T), joka sovitteilla ja pakopesää kääntämällä sopii satkuunkin. Menee kuitenkin mm. downpipe ja öljy- ja vesiletkut uusiksi ja tarvii välilaipan kuitenkin pakosarjan väliin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
95power
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 13:58

Viesti Kirjoittaja 95power »

jcarlson kirjoitti:No riippuu siitä miksi haluat ahdinta vaihtaa. Tuolla nykyisellä pääset 250hv tienoille.
Saapikkaissa käytetyllä GT17:lla päästään n. 200 hp:n tienoille, kuten T25:lläkin. 250 hp:en tienoille sopiva puhallin on esim. MHI-TD04-HL-15T, jota käytetään esim. 9k ja 9-5 aeroissa ( eri turbiinikoteloilla tosin, so. 5# vs. 6# ). 300 hp:en tehoille sopiva puhallin taas on esim. diskoperuna, so. GT28RS. Se, että Nordic on ajanut nanosekunnin kestävän rääkäisyn hyvänä päivänä kisabensalla dynossa TD04-HL-15T:llä yli 300 hp, ei tarkoita että kyseessä on 300 hp:en ahdin, eikä se, että nordic ilmoittaa T25:llä päästävän 270 hp:en tehoihin tarkoita, että kyseessä on 270 hp:n ahdin :)
#2172
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

-90 og900 S:n ahdin on MHI TE05-12B6. Sillä irtoaa ~250hv kunhan on kunnon cooleri ja bensansyöttö kunnossa. Ja näissä vanhoissa vehkeissähän ei tarvitse Trionicin kanssa leikkiä, vaan kaiken voi tehdä itse. Tietenkään ahdin ei enää kovin hyvillä hyötysuhteilla tuolla teholla ole, mutta mistään nanosekunninkaan rääkäisystä ei voida puhua. Turbiini on tässä vanhassa puhaltimessa isompi kuin noissa Trionic-vehkeissä, kompura kylläkin pienempi mutta kyllä se tuonne yltää.

Eli puhe ei siis missään vaiheessa ollut T25:sta, jota esiintyy vain uudemmissa kapineissa..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin