...
Tuon verran näytti minunkin ex-Splitfire, tai oikeastaan ylikin 1.6 bar.. Alipaineet näytti ihan mitä sattuu. No, ei nää mittarit (myöskään Revo)ihan älyttömän tarkkoja olekaan. Revo näyttää kyllä eniten sinnepäin minne pitääkin. Kokemusta (huonoa sellaista) on lisäksi Autogaugesta ja Splitfirestä.
Joillakin tuntuu kuitenkin nuo sekä Splitfire ja Autogauge toimivan.
Fredrikin mukaan fuel cut on 1.5 bar.
Joillakin tuntuu kuitenkin nuo sekä Splitfire ja Autogauge toimivan.
Fredrikin mukaan fuel cut on 1.5 bar.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Mullakin maptuunatun 2.3t:n ahdot veivailee mittarin yli ja punaisen puoliväliin ja takas yli.tevisu kirjoitti:Sitten Rost-offia reilusti hukkaportin/tangon kaikkiin vivustoihin - lisää rost-offia ja sitten auton alle nitkuttamaan sitä tankoa oikein ajan kanssa. Nyt ahdot pysyy kun mennään kaasu pohjassa 1.0-1.1 tienoilla ja piikki käy pikaisesti jossain 1,3-1,4 barin tietämissä. Käsittääkseni ihan OK..?
Vois vähän kyl liottaa tota hukkiksen tankoo + niveliä irroitusöljyssä, ehkä se vähän rauhoittuis siitä. Äsken kävin vaihtamassa 008-bypassin 110-malliseen, mutta en ole vielä käynyt koeponnistamassa.. :-)
Auto oli pienpaine elämänsä ekat 200tkm, joten varmaankaan se hukkis ei ole ihan täyttä liikettä päässyt tekemään. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Ööh, välikysymys ahtopaineista.
Mulla on stage1 softa tonnarissa, mutta ei ahtopainemittaria. Jos kävis näin että tulee ahtopainepiikkejä (mitä en siis voi tietää kun perstuntumalla..) niin mitä sieltä sitten hajoaa jos hajoaa liaan suurten paineitten vuoksi..? Ja paljonko on liikaa? Eli miten tärkeenä pidätte paineitten seuraamista/vahtaamista?
Kyllähän tuo lähtee välillä viemään niin ettei oikein tiedä mitä mieltä siitä olis, enkä siks olekaan ihan täysin tyytyväinen tän hetken "konfiguraatioon". Käytös on jotenkin yllätyksellinen, syöksähtelee niin ettei osaa oikein ennakoida milloin lähdetään ja milloin ei. Orkkis aero esimerkiksi varmaan olis käytökseltään jouhevampi, tasaisempi..?
Toisdaalta, voisiko tämä johtua siitä että ostin BSR ecu:n käytettynä, ollut vm. 1999 9-3:ssa Trionic 5 on kummassakin. Check engine palaa (syttyy vasta nollauksen jälkeen 2. startin yhteydessä) mutta kaikki toimii. Odottelen vastausta BSR:ltä muttei ole vielä kuulunut mitään...
3" DP tulee jossain vaiheessa koska vakio ilmeisesti halki liitoksen kohdalla. Josko se sitten auttais asiaa niinkuin edellä on esitetty.
Mulla on stage1 softa tonnarissa, mutta ei ahtopainemittaria. Jos kävis näin että tulee ahtopainepiikkejä (mitä en siis voi tietää kun perstuntumalla..) niin mitä sieltä sitten hajoaa jos hajoaa liaan suurten paineitten vuoksi..? Ja paljonko on liikaa? Eli miten tärkeenä pidätte paineitten seuraamista/vahtaamista?
Kyllähän tuo lähtee välillä viemään niin ettei oikein tiedä mitä mieltä siitä olis, enkä siks olekaan ihan täysin tyytyväinen tän hetken "konfiguraatioon". Käytös on jotenkin yllätyksellinen, syöksähtelee niin ettei osaa oikein ennakoida milloin lähdetään ja milloin ei. Orkkis aero esimerkiksi varmaan olis käytökseltään jouhevampi, tasaisempi..?
Toisdaalta, voisiko tämä johtua siitä että ostin BSR ecu:n käytettynä, ollut vm. 1999 9-3:ssa Trionic 5 on kummassakin. Check engine palaa (syttyy vasta nollauksen jälkeen 2. startin yhteydessä) mutta kaikki toimii. Odottelen vastausta BSR:ltä muttei ole vielä kuulunut mitään...
3" DP tulee jossain vaiheessa koska vakio ilmeisesti halki liitoksen kohdalla. Josko se sitten auttais asiaa niinkuin edellä on esitetty.
Suosittelen ahtopainemittarin asentamista - vaikka vain väliaikaisesti. Voi tarkistaa, että kaikki pelaa kunnolla, eikä ahdot karkaile ihan älyttömiksi. Jos softasta ei ole varmuutta, voi softa olla jopa ilman fuel-cutia ja sitten joku sanoo poks jos ahtoja on liikaa.
Jos itselläni ei olisi ollut tuota mittaria, olisin laittanut paremman kulkupuolen varmaan kylmenneiden kelien piikkiin, enkä olisi alkanut hakea vikaa. Vikana on siis vuotava magneettiventiili.
Jos itselläni ei olisi ollut tuota mittaria, olisin laittanut paremman kulkupuolen varmaan kylmenneiden kelien piikkiin, enkä olisi alkanut hakea vikaa. Vikana on siis vuotava magneettiventiili.
Joo, kuulostaa ihan järkevältä. Millainen homma tuo asennus on? Onkohan täällä foorumissa esim.- jotain ohjeistuksia..?
K
K
tevisu kirjoitti:Suosittelen ahtopainemittarin asentamista - vaikka vain väliaikaisesti. Voi tarkistaa, että kaikki pelaa kunnolla, eikä ahdot karkaile ihan älyttömiksi. Jos softasta ei ole varmuutta, voi softa olla jopa ilman fuel-cutia ja sitten joku sanoo poks jos ahtoja on liikaa.
Jos itselläni ei olisi ollut tuota mittaria, olisin laittanut paremman kulkupuolen varmaan kylmenneiden kelien piikkiin, enkä olisi alkanut hakea vikaa. Vikana on siis vuotava magneettiventiili.
Näppärän, tarkan ja siistin ahtopainemittarin saa OBD väyläisiin tonnareihin, kun ostaa tai rakentaa protokollan vaihtajan siihen ratin alla olevaan töpseliin (OBD2 iso / RS232) Ohjeita ja mokkuloita löytyy esim: http://www.omega.fi.
Näyttölaitteeksi esim: HP:n kämmenkone ja softaksi vaikka OBD gauge v1.3 Löytyy netistä ihan ilmaiseksi.
Piirtää trendiä ja näytää ahtopaineiden lisäksi kaikkea muutakin kivaa esim: ahtoilman lämmöt, koneen lämmöt, Labdojen arvot ja noin 20 muuta "tarpeellista" tietoa. Lisäksi vikakoodit selityksineen ja myös kuittaus onnistuu.
Viivettä on toki reaaliaikaiseen (scooppi kiinni anturissa) noin 400mS vaan piirtää kyllä pienimmätkin piikit.
Mokkula kustantaa 30-100e ja pädi 250-500e Mutta tekeehän tuolla pädillä muutakin esim: mulla GPS navikoi, toimii MP3 soittimena (mankan AUX:sissa kiinni) peruutuskamera tulossa (muijaa varten) yms.
Näyttölaitteeksi esim: HP:n kämmenkone ja softaksi vaikka OBD gauge v1.3 Löytyy netistä ihan ilmaiseksi.

Piirtää trendiä ja näytää ahtopaineiden lisäksi kaikkea muutakin kivaa esim: ahtoilman lämmöt, koneen lämmöt, Labdojen arvot ja noin 20 muuta "tarpeellista" tietoa. Lisäksi vikakoodit selityksineen ja myös kuittaus onnistuu.
Viivettä on toki reaaliaikaiseen (scooppi kiinni anturissa) noin 400mS vaan piirtää kyllä pienimmätkin piikit.
Mokkula kustantaa 30-100e ja pädi 250-500e Mutta tekeehän tuolla pädillä muutakin esim: mulla GPS navikoi, toimii MP3 soittimena (mankan AUX:sissa kiinni) peruutuskamera tulossa (muijaa varten) yms.

Jep, ja mittarin voi vaikka laittaa pyyhkimen alle siksi aikaa kun käy testaamassa (toimii).Mimmi kirjoitti:Tontustasi löytyy imusarjasta valmis tulpattu liitin, johon on helppo laittaa letkulla painemittari kiinni. letkun saat väliaikaisesti vaikka konepellin ja oven raoista sisälle.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Hei tosi näppärä juttu!
Olen meinaan mutenkin kinumassa työantajalta kauan haaveilemaani PDA vehjettä kun en kommareista perusta. Tässä hyvä esimerkki monikäyttöisyydestä!
Tällä systeemillä voisin jopa laittaa tuon mittari"laitteiston" pysyvästi autoon. Kun aattelin että ainoa vaihtoehto on vetää letkuja jostain konehuoneen syövereistä palopellin läpi. Hyviä nuo vinkit myös väliaiakaiseen testaukseen, mutta tiedä sitten viittiikö alkaa ostamaan testikäyttöä varten vaan. Olisiko esim. jossain potkiaisissa tms. mahdollista tehdä tällaista testingiä jonkun mittarilla?
t:Koo
jäsen # 2516
Olen meinaan mutenkin kinumassa työantajalta kauan haaveilemaani PDA vehjettä kun en kommareista perusta. Tässä hyvä esimerkki monikäyttöisyydestä!
Tällä systeemillä voisin jopa laittaa tuon mittari"laitteiston" pysyvästi autoon. Kun aattelin että ainoa vaihtoehto on vetää letkuja jostain konehuoneen syövereistä palopellin läpi. Hyviä nuo vinkit myös väliaiakaiseen testaukseen, mutta tiedä sitten viittiikö alkaa ostamaan testikäyttöä varten vaan. Olisiko esim. jossain potkiaisissa tms. mahdollista tehdä tällaista testingiä jonkun mittarilla?
t:Koo
jäsen # 2516

Kurko kirjoitti:Näppärän, tarkan ja siistin ahtopainemittarin saa OBD väyläisiin tonnareihin, kun ostaa tai rakentaa protokollan vaihtajan siihen ratin alla olevaan töpseliin (OBD2 iso / RS232) Ohjeita ja mokkuloita löytyy esim: http://www.omega.fi.
Näyttölaitteeksi esim: HP:n kämmenkone ja softaksi vaikka OBD gauge v1.3 Löytyy netistä ihan ilmaiseksi.![]()
Piirtää trendiä ja näytää ahtopaineiden lisäksi kaikkea muutakin kivaa esim: ahtoilman lämmöt, koneen lämmöt, Labdojen arvot ja noin 20 muuta "tarpeellista" tietoa. Lisäksi vikakoodit selityksineen ja myös kuittaus onnistuu.
Viivettä on toki reaaliaikaiseen (scooppi kiinni anturissa) noin 400mS vaan piirtää kyllä pienimmätkin piikit.
Mokkula kustantaa 30-100e ja pädi 250-500e Mutta tekeehän tuolla pädillä muutakin esim: mulla GPS navikoi, toimii MP3 soittimena (mankan AUX:sissa kiinni) peruutuskamera tulossa (muijaa varten) yms.
Juu ei mullakaan ensiksi suostunut toimimaan kun 4800baudia.Mimmi kirjoitti:OBD-väylä päivittää noin 1Hz:n taajuudella
Nyt välillä toimii tolla 9600 nopeudellakin (vaikkei pitäis).

(taitaa olla hyvä muunnin).

Ja pädi väittää päivitykseksi 0.7s vaan viimeksi kun mittailin lambda 1stä niin aikaero scoopin (oli lambdassa kiinni) ja pädin näytössä oli luokkaa 0.4s.
magn. venttiilin toiminnasta
Minkälaisia letkuja käytätte mangeettiventtiilin kanssa? Doc-powerista ostin ja tuli 6mm letkua mukana, jota ei ollut (edes) riittävästi asennuksen kannalta. Oli sunnuntai, joten kävin essolta ostamasa 6mm bensaletkua, ja se on siellä edelleen... nimenomaan siinä portissa josta antaa painetta turbolle. Ei siin (kai) muuten mitään, mutta vaikutti siltä että bensaletku oli n. 0,5mm pienempi halkaisijaltaan kuin se paketin mukana tullut...
Moka?
Yritin vaan välttää sitä että ainakaan hukkaportin letku ei olis liian ahdas... ja se kolmas oli jo pätkästy...
Moka?
Yritin vaan välttää sitä että ainakaan hukkaportin letku ei olis liian ahdas... ja se kolmas oli jo pätkästy...