2.0 turbo puristuspaineet

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

2.0 turbo puristuspaineet

Viesti Kirjoittaja AP »

Elikkä paljonkohan mahtaa olla 2.0 turbo ('87) tonnarin puristuspaineet kunnossa olevassa koneessa (suurinpiirtein)?
TURBOapc
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Elo 16, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Paineet

Viesti Kirjoittaja TURBOapc »

Käväsen tossa ensviikolla mittaamassa omasta (86 turbo) puristuspaineet niin tiedetään ainakin jotakin. vaihdoin koneen hiljattain ja kiinnostaa ihan muuten vaan että minkälaisessa kondiksessa se on...puristus suhteenhan pitäisi olla 9.0:1 korjatkaa jos olen väärässä!
TimoA
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 11:30
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja TimoA »

Puristussuhteesta (Alfamerin manuskan mukaan):

OHC (H) 9.5:1
OHC (H) (kat) 9.25:1
OHC (H) (T-ei APC) 7.2:1
OHC (H) (T-APC) 8.5:1
DOHC 10.1:1
DOCH (T) 9.0:1

-Timo-
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

2.0 turbo puristuspaineet

Viesti Kirjoittaja AP »

Itse tuossa harkitsin perus 2.0i malliini vaihtaa turbokonetta, ja kun lähi purkaamolla oli turbokone tarjolla niin kyllähän se alko kiinnostaa!
Paineeksi oli mitattu 11k. Siksi olis hyvä tietää perus painearvo, niin vois vähän verrata. Kone oli aika loppuun ajettu (480 000km :? )
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Varokaapa pojat ettei mene puurot ja vellit sekaisin...puristussuhde ja puristuspaine on pikkaisen eri juttuja! :wink:
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

2.0 turbo puristuspaineet

Viesti Kirjoittaja AP »

Aivan... siis puristusPAINE informaatiota olen vailla
SAAB Vappula
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:31
Paikkakunta: Pukkila/Kantele, Orimattila

Puristuspaineet

Viesti Kirjoittaja SAAB Vappula »

Minulla on 11bar moottori yhdistelmässä lohko 84 kansi 91 T16

Vanhalla eli T16 84 oli muistaakseni 10bar
Ari Vappula
#991
Vastaa Viestiin