Dumpista vielä...

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

badfear kirjoitti: Katselin tuossa myös Forgen Saabiin "tarkoitettua" Dumppia, mutta sitä tuskin mistään Suomesta saa..?

:)
suomestakin saa, kysy e-maililla lisää

omassa saab 9000 t16 forgen mäntämallinen by pass venttiili boschin tilalla koska ahtoja on nostettu ja bosch saattaa silloin ajan kanssa hajota
(esim kaverin 9000:sta)

se pitää selvästi kovemman, viheltävän vaihtoäänen, ilmeisesti se kuuluu alumiinin läpi tms ?

huviksemme kokeilimme myös forgen kalvomallista vaikka se ei ehkä toimisikaan ilmamäärämittarilla varustetussa autossa
se oli koko ajan auki tyhjäkäynnillä

päätimme laittaa käyttöön by passin jotta toimisi varman päälle kaikissa ajotilanteissa, nykimistä tms

vw piirit kertovat forgen mäntä by passin kestävän paljon kauemmin kuin boschin kalvomallisen

tuo paten dumppi on niin paljon edullisempi että jos dumpin haluaa niin se varmaan sitten
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Onko kukaan muu koskaan kuullut dumpin estävän turboa vasten lyöviä paineiskuja(--> lisää toiminta kilsoja)? Ja onko kukaan huomannut käytössä sen viivyttävän paineitten putoamista ja toisaalta niiden nopeampaa nousua?
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
HoGGy
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 11:47
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HoGGy »

Mistähän tuota sitten saa?


T16 kirjoitti:
badfear kirjoitti: Katselin tuossa myös Forgen Saabiin "tarkoitettua" Dumppia, mutta sitä tuskin mistään Suomesta saa..?

:)
suomestakin saa, kysy e-maililla lisää

omassa saab 9000 t16 forgen mäntämallinen by pass venttiili boschin tilalla koska ahtoja on nostettu ja bosch saattaa silloin ajan kanssa hajota
(esim kaverin 9000:sta)

se pitää selvästi kovemman, viheltävän vaihtoäänen, ilmeisesti se kuuluu alumiinin läpi tms ?
saab900rs
"Aero"
Viestit: 389
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 09:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

HoGGy kirjoitti:Mistähän tuota sitten saa?


T16 kirjoitti:
badfear kirjoitti: Katselin tuossa myös Forgen Saabiin "tarkoitettua" Dumppia, mutta sitä tuskin mistään Suomesta saa..?

:)
suomestakin saa, kysy e-maililla lisää

omassa saab 9000 t16 forgen mäntämallinen by pass venttiili boschin tilalla koska ahtoja on nostettu ja bosch saattaa silloin ajan kanssa hajota
(esim kaverin 9000:sta)

se pitää selvästi kovemman, viheltävän vaihtoäänen, ilmeisesti se kuuluu alumiinin läpi tms ?
En tiedä juuri tuosta, mutta mopo-sport, vantaalla ainakin myy noita mäntämalleja, sekä dump että by pass
-¤Ahdin määrää tahdin¤-


Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Kyllä sen boschin pitäis kestää 1.4bar ahtoja, no ainakin hetkellistä :lol:

Riippuen säädöstä ja jousesta mäntämallinen kestää jopa 3bar ahtoja :twisted: luulis riittävän...

Eli ehdottomasti säädettävä.

Mäntämallinen on ainut mikä pitää ja kestää kilometrejä.

+ siistit äänet ulostussauttavalla :wink:
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Mulla oli Boshin jatkeena takaiskuventtiili joka päästi vain ulos ja toimi aivan moitteettomasti. Muutenhan se boshin-by bass on auki jo tyhjäkäynnilläkin ja ilman sitä takaiskuventtiiliä se imee kokoajan määrä/massamittarin ohi.
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Sakkeus Suuri
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Helmi 24, 2004 08:30
Paikkakunta: Perämeri

Viesti Kirjoittaja Sakkeus Suuri »

Terve vaan kaikille. Allekirjoittaneen ensimmäinen esiintyminen palstalla...

Asiaan. Olen suunnitellu tollaista dumpin(Paten tod.näk.) laittoa. Auto on 9-3 2.0t(steg-1) & vm 2000. Ajattelin vielä varmistaa että käyhän tuohon trionic 5:een esim Paten malli ihan suoraan? Eli että ei tarvi olla mikään kierrättävä malli tjsp... "Sensonic"han aikaisemmin tässä ketjussa jo mainitsikin SpeedPartsin dumpin käyvän suoraan mutta varmistetaan vielä. Keltanokka kun näissä asioissa olen.

Entä miten tuo asennus, onnistuuko ihan mattimeikäläiseltä vai vaatiiko asentajan tietotaitoa?

Ja sitten vielä kevennys... Milläs tällaista dumpin laittoa voi perustella hallitukselleen? 8)
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

perustele turbon lisääntyneellä eliniällä :P

Ja nopeammalla regoinnilla kaasuun...

Ja ne äänet 8) niistä tosin ei kannata mainita hallitukselle :lol: :?:
Rimuli
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 19:13
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

Pienentää polttoaineenkulutusta ja saasteita....
Lisää jälleenmyyntiarvoa, parantaa turvallisuutta, etenkin lasten, vanhusten ja jalankulkijoíde, sekä eläinten.
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Sekä se ääni saa minut (sinut) niiiin romanttiselle päälle... :P
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Sakkeus Suuri
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Helmi 24, 2004 08:30
Paikkakunta: Perämeri

Viesti Kirjoittaja Sakkeus Suuri »

Jep. Tilasin ko härvelin Patelta. Dumppi on mallia "letku", toinen vaihtoehtohan olis ollut jokin laippamalli mutta niitä ei kuulemma ollut enää.

No nyt tuollainen on kuitenkin tulossa. Tästä päästäänkin näppärästi tuohon asennukseen... Eli pystyykö tuon asentaan ihan kuka vain? Jos ei pysty niin löytyykös Oulun alueelta jotain tyyppiä jolta tuo onnistuu? 8)
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Kyllä sen pystyy asentamaan kuka vaan, yleisesti asennetaan mahdollisimman lähelle kaasuläppää...

Ei siinä ole kuin letkujen laittoa...

Tarvitset mahdollisesti haaroituksen dumpille...

Sait yv:n Sakkeus Suuri
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Sakkeus Suuri kirjoitti:Jep. Tilasin ko härvelin Patelta. Dumppi on mallia "letku", toinen vaihtoehtohan olis ollut jokin laippamalli mutta niitä ei kuulemma ollut enää.

No nyt tuollainen on kuitenkin tulossa. Tästä päästäänkin näppärästi tuohon asennukseen... Eli pystyykö tuon asentaan ihan kuka vain? Jos ei pysty niin löytyykös Oulun alueelta jotain tyyppiä jolta tuo onnistuu? 8)
Aina voidaan tulla porukalla kattoon ja ihmetteleen :D
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Aina voidaan tulla porukalla kattoon ja ihmetteleen
Jep. Kerätään kaikki Oulun seudun saabistit ja asennetaan koko päivä dumppia. :D Sitte kuunnellaan pihinää ja fiilistellään.. ;)
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Minäki haluan mukaan, sais vertailla että kuinka paljo lisää ääntä tuommonen mäntämallin dumppi antaa, vrt. alkuperäinen ilman takasinkierrätystä.
Eihän mun pitäny hankkia mitään jälkiasennusmallia, mutta kaippa se olis hyvä jos enemmän paineita alkaa oleen :lol:
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Vastaa Viestiin