Välijäähdytin

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Vigge kirjoitti: Btw. Lähetin mailia Robert Uhr:lle sen autossa olevasta IC:stä.
Kyselin saatavuutta Nordicin kautta ja muutostöiden suurutta. Ilmoittelen jos kaveri jaksaa vastailla.
Tällaista pukkas Nordicin suunnalta:

Hi Olli.

I can help you whit this (magnus)

The intercooler on Roberts black 9-3 is a custom made.
Its enough for about 800hp so its very big.

We are developing a new intercooler that will fit bolt on your viggen.

We tested it yesterday and it wored fine.
We tested it on a 9-5 aero.
Whit stock intercooler was it 92degres inlet tempreture in 6000rpm.
Whit the intercooler was it 41 whit full boost and 6000rpm.

It will cost about 6-8000seek.

If you have any more questions, the mail us.

Best Reagrsd Magnus


No eipä sieltä nyt ihmeellisempää infoa tosta coolerista tullut, mutta jotain kuitenkin.
Eli kuvan perusteella ihan kivan kokoinen plug-and-play cooleri olisi tulossa myyntiin, Euroina 660-890.
Kuva

Edit: Kuva unohtui.
#1730
500whp.net member
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Ei paha

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Itseasiassa ei paha hinta ollenkaan kun ajattelet että SP ja Abbottin IC maksaa 800-1000 Eukkaa. Alko nimittäin heti kiinnostus heräämään mun puntissani.

Ja jos se on asennushelppoudeltaan viikonloppu niin mä olen jo enemmän kuin kiinnostunut.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Ei paha

Viesti Kirjoittaja Vigge »

potkuhousu kirjoitti:Itseasiassa ei paha hinta ollenkaan kun ajattelet että SP ja Abbottin IC maksaa 800-1000 Eukkaa. Alko nimittäin heti kiinnostus heräämään mun puntissani.
Pistin kyselyn vetämään coolerin mitoista ja myynnin aloittamis päivästä.
Mitenköhän kimppatilaus onnistuisi, saadaankohan alennusta? Kenellä kaikilla täällä on tarvetta paremmalle coolerille?

Potkuhousu ?
Turbo sensonic ?
NG900T ?
Minä ?
Muita halukkaita?
#1730
500whp.net member
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

no joo

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Kiinnostusta on mutta ton 1000Eur pierasu tosta on aika homma näin yht'äkkiä. Mutta eihän sitä koskaan tiedä vaikka tollanen olis taskussa. Nyt täytyy ryhtyy ahkeraksi ja rahan tekoon uuden IC hankintaan.

Kysele vaan hintoja ja mahdollista kimppis alennusta. Voidaan sitten pitää IC viikonloppu ja laittaa jäähdyttimet kuin liukuhihnalla.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

No en mä ainakaan noin kallista IC:tä viitti ostaa. Kyllä mulle riittää aivan mainiosti Viggenin IC, joka maksaa Ruåttissa kuulemma 2300-2800 SEK Saab -puljusta riippuen (hinta napattu STCS:n foorumista). Sillä pitäis saada 11 hv, 12 Nm lisää potkua. Kunhan sais 250 hv irti autosta, niin se riittäis jo mulle.

Älkää nyt vetäkö hernettä nenään steg 1:n omistajat, mutta neuvoisin eka hommamaan autoon steg 3:n, ennen kuin alkaa hommaamaan autoon parempaa IC:tä. Steg 3:lla siitä coolerista saa parhaimman edun irti, siis mitä sarjaohjelmointisoftalla voi saada. Sittenhän voi tietysti teetättää uuden, omaa autoa ja cooleria vartavasten tehdyn softan, mutta se on jo sitten kallista.

Offtopiccina: Vaihdelaatikon kestävyydestä. Kun NG900 Turbossa vääntö kasvaa johonkin 370 Nm, niin enpä tiedä, mitä se tekee vaihdelaatikolle+kytkimelle. Kun oltiin klubin kanssa Trollhättanissa, Saabin tiedottaja Markku Viitanen lupasi selvittää asiaa, kunhan vain lähettäisin hänelle sähköpostin asiasta. No ilmoitin sähköpostissa, että autossa on Speedpartsin steg 3, ja eipä ole vastausta kuulunut :cry: Taisi varmaan toi "virittelyharrastus" olla se tekijä, joka estää häntä vastaamasta kysymykseeni. Todennäköisesti Saabilla ajatellaan, että "jos toi kaveri saa sen max. vääntömomentin tietoonsa, niin sehän tietysti levittää tiedon kaikille virittelijäkavereilleen." Ja niinhän siinä käviskin, jos mä joskus sen tiedon saan itselleni :mrgreen:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

jep

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Tässähän se ongelma piileekin kun pitäis laittaa no tulevat viritykset johonkin järjestykseen. Mua vaan kiinnostaa toi IC niin kovasti. Toki munkin koppero saa sen Steg 3 tason virin ja jonkun törkeen takapöntön, mutta ajankohta on vielä kovasti avoinna.

Turbo mies joo joo niin mäkin uskoin että 250 riittää, mutta kuinkas kävikään tässä suunnittelen uusia virityksiä suuremman voiman toivossa. Kompensoikohan toi jotain minussa ja mun miehuudessa :?: :?:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ei paha

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Vigge kirjoitti:
Pistin kyselyn vetämään coolerin mitoista ja myynnin aloittamis päivästä.
Mitenköhän kimppatilaus onnistuisi, saadaankohan alennusta? Kenellä kaikilla täällä on tarvetta paremmalle coolerille?

Potkuhousu ?
Turbo sensonic ?
NG900T ?
Minä ?
Muita halukkaita?
Joo kyllä täälläkin on kiinnostusta kun seuraava "steg" olis tosiaan mullakin toi ic, mut se jäänee sit viimeiseksi!! (niivarmaanjoo!) Kunhan toi vessa nyt pysyis vaan edelleen läjässä nykyisilläkin kilowateilla 8O. Seuraavana ostoslistalla on kuitenki uudet kesäpyörät, joten en kyllä ihan samaan kimppaan kerkiä.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Tossa vähän lisää infoa kaiken varalta.

The intercooler will be out on the market in about two-tree weeks.
The dimensions is about 520mm*150mm
I will have more information next week.
Best Regards Magnus
#1730
500whp.net member
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Älkää nyt vetäkö hernettä nenään steg 1:n omistajat, mutta neuvoisin eka hommamaan autoon steg 3:n, ennen kuin alkaa hommaamaan autoon parempaa IC:tä. Steg 3:lla siitä coolerista saa parhaimman edun irti, siis mitä sarjaohjelmointisoftalla voi saada. Sittenhän voi tietysti teetättää uuden, omaa autoa ja cooleria vartavasten tehdyn softan, mutta se on jo sitten kallista.
Ei täällä varmaan kukaan herneitä nenään vedä :lol:
Kyllähän se varmaan luonnollista on edetä noiden askelmien mukaan, mutta ei siitä isommasta coolerista koskaan haittaa siellä keulilla ole, päinvastoin. Kosmeettinen lisä on myös omaan mieleen.
Pitäis joskus tehdä hieman tutkimusta tosta imuilman lämpötilasta, siitähän sen näkää kuinka suuri tarve uudelle coolerille on.
Nyt analyysi rajoittuu lähinnä pakkasella vetää paremmin akselille :idea:
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Abbott Racingin tehokkaampi intercooler

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Vigge kirjoitti: Pistin kyselyn vetämään coolerin mitoista ja myynnin aloittamis päivästä.
Mitenköhän kimppatilaus onnistuisi, saadaankohan alennusta? Kenellä kaikilla täällä on tarvetta paremmalle coolerille?

Potkuhousu ?
Turbo Sensonic ?
NG900T ?
Minä ?
Muita halukkaita?
Perkele :!: Tähän "varustelukierteeseenhän" uppoo kaikki rahat :D Aluksi tilasin Pro-Car Serviceltä 9-3 Viggen/Aero 2001->/TiD: IC, mutta luettuani STCS:n sivuilta, että se alkaa jo 250 hepan paikkeilla puhaltaa kuumaa ilmaa sylinteriin, niin oli pakko mennä sitten perumaan tuo em. IC:n tilaus ja tilata sen tilalle Abbott Racingin NG900:lle varta vasten tehty IC :P :D :mrgreen:

http://www.abbottracing.com/2003/tuning ... cooler.htm
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Niinpä

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Ilman teidän höyryymisisä mä ajelisin vakio autolla ja olisin onnellinen, nyt kärsin alituista puutosta rahasta ja virimateriaalista. Jep IC on saatava, jäähdytys tehot loppuu. Mutta uudelleen mitauksen jälkeen AM Workisin 78mm cooleri mahtuu keulaan, eli taidanpa jatkaa asiasta keskustelua heidän kanssaan. 400 Eur kun on eri summa kun 1000 Eur Abbottin IC.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Niinpä

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

potkuhousu kirjoitti:400 Eur kun on eri summa kun 1000 Eur Abbottin IC.
No Speedpartsilla on tämän kuukauden voimassa tarjous, jonka mukaan heidän myymistään Abbottin kamoista saa 20% alennusta.

Tämän perusteella toi Abbottin IC tulee mulle noin 230 euroa kalliimmaksi kuin Viggenin IC. Ja mähän olin tietysti niin "hullu", että tilasin sen, kun pitäis saada turbon spoolausaikaa pienemmäksi ja se 250 heppaa rikki (Abbottin cooleri tuo 12 hepan tehonlisäyksen) :D
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Niinpä

Viesti Kirjoittaja NG900T »

potkuhousu kirjoitti:Ilman teidän höyryymisisä mä ajelisin vakio autolla ja olisin onnellinen, nyt kärsin alituista puutosta rahasta ja virimateriaalista. Jep IC on saatava, jäähdytys tehot loppuu. Mutta uudelleen mitauksen jälkeen AM Workisin 78mm cooleri mahtuu keulaan, eli taidanpa jatkaa asiasta keskustelua heidän kanssaan. 400 Eur kun on eri summa kun 1000 Eur Abbottin IC.
mä olen himoinnut amworksin ic:tä jo pitkään. pistä sitten tietoa tulemaan kun saat tehtyä ic-kaupat; voit sitten samalla sanoa niille että pitää piirustukset tallella lisätilauksia silmälläpitäen :)

joidenkin taannoisten amworksilla käytyjen sähköpostikeskustelujen perusteella ongelmallisinta olis (ng900:n tapauksessa) letkutus, joten tietty mahdollisimman orkkiskohdiltaan olevat lähdöt olis suotavaa, (tietysti kuitenkin 9-3 tyyliin eri puolilta kennoa) että sen IISOnkin kennon saa pultattua kohilleen ja letkut paikoilleen ilman rälläköitä ja muita perverssejä viritelmiä, ihan tee-se-ihan-itse-bolt-on tyyliin, kun ei jaksa lähtee soveltaa ....
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Niinpä

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Turbo Sensonic kirjoitti:
potkuhousu kirjoitti:400 Eur kun on eri summa kun 1000 Eur Abbottin IC.
No Speedpartsilla on tämän kuukauden voimassa tarjous, jonka mukaan heidän myymistään Abbottin kamoista saa 20% alennusta.

Tämän perusteella toi Abbottin IC tulee mulle noin 230 euroa kalliimmaksi kuin Viggenin IC. Ja mähän olin tietysti niin "hullu", että tilasin sen, kun pitäis saada turbon spoolausaikaa pienemmäksi ja se 250 heppaa rikki (Abbottin cooleri tuo 12 hepan tehonlisäyksen) :D
ja ei muutakun dynottamaan sitten! odotas vaan niin se 250 horsee tuntuu kohta jo tuhnulta :D
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

No voihan se tietty tuntua, mutta siihen on kai sitten jäätävä. Speedparts ei enää myy tota steg 4 -settiäkään NG900:een, eikä se varmaan olis ollutkaan mitenkään "terveellinen" vaihdelaatikolle & kytkimelle.

Jos jotain haluais lisää, niin alakierrosvääntöä. Joidenkin viritysfirmojen seteissähän asiakas pystyy itse "määräämään", mihin kohtiin momentinrajoittimet laitetaan (tai laitetaanko niitä ollenkaan). Toisaalta ei kyllä olis mitenkään kivaa, kun jossain vähän alle 2000 rpm:ssä ahdot nousis täysille ja vaihdelaatikko sanois "snap, crack & pop" riisimurojen tapaan :D

:arrow: NG900T

Ootko tulossa tonne Veturitien Shellille 26.5.? Mulla on vieläkin auton takakontissa se SID3 ja voisin luopua siitä jo sillä aikaisemmin sovitulla summalla :D
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin