Kiillotuksesta on ollut täällä puhetta paljonkin, mutta en löytänyt mitään mikä koskisi ulkosia muoviosia, kuten vilkkuja ja takapaksin heijastinpaneeleita. Itse olen noita rohkesti punasella glymillä vahaillu ja ne saa hiukan paremmin kiiltämään, mutta onko jollain keinoa parempaan lopputulokseen pääsemiseksi. Sydäntä särkee kun muuten kiiltävän satkun takavalot/paneeli on kulahtaneen matta
Joku kokeillu hiomatahnaa/todella hienoa vesihiomapaperia?
Overdrivessa joku on myllyttänyt valojakin ja kehui että uudenverosiksi tulevat, jos ei oo syviä naarmuja! Täytynee kokeilla...
Z-14™ Plastic Magic Cleaner & Polish
Palauttaa harmaantuneelle muoville oikean värin. Z-14 sopii auton kirkkaille muovipinnoille kuten ajovaloille. Huokoisiin kylkilistoihin sopii paremmin Z-16.
Z-14™ Plastic Magic Cleaner & Polish on ei hankaava puhdistaja joka poistaa hiuksen hienot naarmut. Puhdistajaa voidaan käyttää värjätyille muoveille, ABS, Lexan, läpinäkyvälle muoville ja moneen muuhun muovituotteeseen. Käyttökohteita löytyy lentokoneista, moottoripyöristä, veneistä...
Hiomatahnalla olen muutamat valot vetänyt, pinnasta tulee todella hyvä jos tosiaan ei syviä naarmuja/halkeamia valoissa ole. Itse käyttänyt Autosolia, kaipa joku Fareclan hienommista tahnoista saman asian ajaa. Vedellä pesemällä sitten ylimääräiset tahnat vaan pois.
Myös lakalla kokeillut muutaman kerran (siis sävytyslakalla, ei kirkaslakalla), myös ihan hyvä tulos, mutta voi tulla tarpeettomia teippausrajoja jos teet usealla värillä, enkä tiedä lakan suhtautumista esim. liuotinroiskeisiin tai että kuinka kauan kestää hyvänä.
dq kirjoitti:enkä tiedä lakan suhtautumista esim. liuotinroiskeisiin tai että kuinka kauan kestää hyvänä.
Varmaan riippuu täysin tekijästä, mutta olen kuullut että muutaman vuoden jälkeen on lakka lähtenyt kuoriutumaan valoista irti ja ulkonäkö tietysti sanoin kuvaamaton. Näillä näkymin katotaan ekana mitä Zainon ihmeaineet tekee noille himmenneille valoille. Katotaan sitten vahvempia lääkkeitä, jos ei Z-14 vai mikä se olikaan saa ihmeitä aikaseks
Jep, mulla ei anna luonto periks ostaa tuota Zainon tuotetta (24 €?) tuota varten kun hiomatahnallakin (4 €) homman hoitaa. Son tietty eri juttu mihin kaikkeen muuhun tuota Zainoa sitten voi käyttää.
Tuo muovivahakin kuulosti ihan kokeiltavalta konstilta. Mitäs muuten cleaneri (siis se millä saa hapettumat yms. pois maalipinnasta vaikkapa ennen vahausta) muoville tekee?
Tuli irrotettua toi combicoupen takavalojen välinen heijastin ja kokeilin saada siihen jotain kiiltoa aikaseksi. Otin tupon trasselia ja purkin Autoglymin Paint Renovatoria (ts. hiomatahnaa). Tuli heijastimesta vi#¤" UUDEN VERONEN!! En ollu uskoa silmiäni! Mitään isoja naarmuja ei heijastimessa ollu mut ihan matta ja karhee pintanen. Nyt on tosiaan kun pakasta vedetty. Tuli tota Zainoakin hommattua tohon hommaan. Pitää vissiin vielä kokeilla antaa loppusilaus sillä myrkyllä Johan alko saappi kiiltää Vielä kun keksis miten ton heijastinosa sais puhdistettua kiiltäväksi. Siihen ei taida muut tepsiä kuin eurot
Täytyy laittaa muutama kuva malliksi, kun vaan jaksais ottaa kameran talille mukaan...
Ok. Myöhään meni, mutta saapi kiittää
Tässä lupaamani vertailukuva ennen kiillotusta ja kiillotuksen jälkeen. Saatte arvaa kumpi on kumpi Toinen "laseista" on punasempi ja se johtuu siitä että pesin sen sisäpuolelta (hiukan pölyä). Pölyn vaikutus värisävyyn on kuitenkin huomattava kuten kuvista näätte. Kokeilin tota Zainoa myös tahnalla kiillotettuihin valoihin ja täytyy sanoa että valoa vasten peilattessa käsitellyssä pinnassa näkyi hieman vähemmän pieniä naarmuja kuin käsittelemättömässä.
Viimeksi muokannut smuurine, Ti Marras 08, 2005 23:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Harmaantuneet muovit saa näppärästi kauniiksi käyttämällä hiomavahaa. Jos on oikeen pahassa kunnossa voi aloittaa vesihiomapaperilla 1000-1400 ja viimeistellä hiomavahalla ja sitten muovin kiilloitusaineella. Hankaa aina ristiin ettei tule inhottavia pyörrejälkiä.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2 Zaino Show Car PolishTrolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Bilsport Retro Cars 6/2005 on pitkä juttu juuri tästä aiheesta. Hienon näköistä jälkeä mutta aika työlästä. Ainut kappale minkä olen tuota lehteä ostanut. Siinä on kannessa hieno 99 ja lehdessä artikkeli 99 historiasta. Saman tapainen juttu kuin oli kerholehdessä.