paljonko uskaltaa ahtaa 350tkm ajettua og-satkua

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

paljonko uskaltaa ahtaa 350tkm ajettua og-satkua

Viesti Kirjoittaja a9000 »

Eli vasta hankittu menopeli, T16 og900 jolla ajettu 350tkm

Paljonkohan tuohon uskaltais laittaa ahtoja..koneen keston puolesta? Haussa ei ole "kaikki irti isolla riskillä" tyyppinen virittäminen vaan "sopivasti lisää potkua" piristys, jotain 220hp vois ajatella...

ps. saa ilmoittautua apc:n modaajaksi :)

t.Koo
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Baarin ahdot ovat aika soppelit läpi kierrosalueen (Type-M modi).
Itsellä oli 430tkm ajettu T16 ja kesti nuo ahdot ihan mainiosti.

PS. Penkistä irtos vajaa 220hv (myös bensalastu ja iso IC)
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

hommaa seosmittari ennen kun rupeat vanhaa kiusaamaan :wink:

tai tarkistuta ainakin suuttimet ja bensapuoli, että kakku riittää varmasti.

<- ikäviä kokemuksiä :lol:

kilolla kestää vielä kansipahvi koko kierrosalueen.
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

Jotain 1,2bar suhteelisen turvallista! 8O Sillä ilohan alkaa KILOSTA,joten jää hiukan nautinnon puolelle!!! :D :wink:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja a9000 »

Turbo900 kirjoitti:Baarin ahdot ovat aika soppelit läpi kierrosalueen (Type-M modi).
Itsellä oli 430tkm ajettu T16 ja kesti nuo ahdot ihan mainiosti.

PS. Penkistä irtos vajaa 220hv (myös bensalastu ja iso IC)
Moron!

Mitä tarkoittaa type-M moodi? Onko siinä jotain esiohjelmoituja säätövaihtoehtoja, vai..?

t.Koo
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

a9000 kirjoitti:
Turbo900 kirjoitti:Baarin ahdot ovat aika soppelit läpi kierrosalueen (Type-M modi).
Itsellä oli 430tkm ajettu T16 ja kesti nuo ahdot ihan mainiosti.

PS. Penkistä irtos vajaa 220hv (myös bensalastu ja iso IC)
Moron!

Mitä tarkoittaa type-M moodi? Onko siinä jotain esiohjelmoituja säätövaihtoehtoja, vai..?

t.Koo
Tarkoittaa Saab 900 turbo M kilpa-autoihin alunperin rakennettua boxia tai siitä kopiota.

Käytännössä nostaa ahtopaineen 1 bar ,overboost 1,2 bar.

Boxissa pelataan vain vastusarvoilla, ei softalla niinkään.

Edit: Tuossa puhuttiin varmaankin 16 venttiiliseen sovitetusta kopiosta, koska type M:t ovat 8-venttiiliseen. Minulle on ainakin vakuutettu niissä olevan eroa lähinnä K-potikan säädöissä. Tämä johtuu koneiden erilaisesta venttiilitekniikasta ja sen vaikutuksesta nakutusanturin herkkyyteen? Ja päätänihän en pistä tästä vadille.

http://www.900aero.com/ ja sieltä APC modifying
900C -86
Vastaa Viestiin