8-venttiilinen vanhan satkun kansi

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

8-venttiilinen vanhan satkun kansi

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Onko kenelläkään tietoa/ohjeita vanhan 8-venttiilisen sylinterikannen kanavien/palotilojen muotoilusta ahdinkäyttöä ajatellen? Entä yleisesti ottaen "ammepalotiloista"?
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

On jonkin verran kokemusta kannen muokkauksesta. Muotoilin palotiloja puolipallon suuntaan, mutten ilmeisesti tarpeeksi, koska nakutusta esiintyy vielä. Kannesta otettiin 3 mm pois, joka aiheuttaa vanhan jakoketjun rallatuksen. Tarvinnee vielä muokata palotiloja lisää ja ostaa uusi ketju. Tämä kansi on 8V ruiskussa kiinni. Mahdollisesti kansi siirretään myöhemmin turbokoneeseen. Suorituskykyä ei vielä ole oikein päässyt testaamaan, mutta ehkä syksymmällä... :)
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Noniin, kävin erään virittäjävirtuoosin juttusilla kannen kanssa ja selvisi, ettei palotiloille ole juuri mitään tehtävissä ilman materiaalin(alumiinin) lisäystä. Ainoa muutos, jota palotiloihin kannattaa tehdä, on terävien kulmien/rosojen tasoittelu.
Palotiloihinhan olisi samantien lisätty materiaalia, ellei sen tempauksen jälkeen tarvitsisi laittaa uusia istukkarenkaita.. eli homma menisi liian kalliiksi.

Pakokanaville ei suuria muutoksia tarvitse tehdä ahdinkäytössä, vain valujäysteiden silottelu ja venttiiliohjurin luolta muotoilu.(Sekä mahdollisesti istukkarenkaan luona olevan "portaan" siloittelu.)
Imukanava sensijaan vaatii rankempaa muokkaamista, mutta sekin vain ohjurin/istukan lähettyviltä.
Vastaa Viestiin