Holset ahtimet

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

95power kirjoitti:
Aksu900 kirjoitti: Mutta lienet samaa mieltä siitä että moisen ahtimen asentaminen vakiotonnariin tai edes lähellekään vakioon on täyttä mielenköyhyyttä, kun moottori ei pysty hyödyntämään ahtimen varoja ilman laajahkoja muutoksia.
Eiköhän tämä nyt ole itsestäänselvyys?
Voi ku oiski. :lol:
Aki Peltola #1132
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Pojat pojat, ostakaa tarpeeksi iso moottoripyörä. Kiva ajaa hiljaa, kiihtyvyyttä riittää suunpielien nostattamiseksi ja varmasti saa itseltään sekä kortin että hengen pois jos haluaa. :) ..ja mikäli ei suhde 1 kg/hv riitä niin ainahan sen voi ahtaa. :lol:
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Moottoripyörällä ei ole kiva ajaa, autolla on. Makuasioita. :)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

jcarlson kirjoitti:Moottoripyörällä ei ole kiva ajaa, autolla on. Makuasioita. :)
Tämä totta, mulle molempi parempi. :)
95power
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 13:58

Viesti Kirjoittaja 95power »

jarska kirjoitti:Kannattaa miettiä mihin tarkoitukseen autoasi rakennat. Ahtimen valinnassa tulee helposti ahnehdittua. Eli jos tarkoituksena rakentaa jokapäiväisessä ajossa olevaa käyttöautoa niin älä laita ämpärin kokoista holsettia! YLIMITOITETULLA ahtimella saa takuulla pilattua hyvänkin rakennelman. On lopulta kuitenkin todella rasittavaan ajaa jokapäiväisiä ajoja autolla jossa kaikki käyttökelpoinen voima löytyy viimeisten 2000rpm alueelta. Harraste vehkeet on tietysti asia erikseen!
Jokapäiväiseen ajoon ? Holset ? Ja käyttökelpoista rekisteriä otetaan 3000rpm:än, ei 2000rpm:än verran. Siis tässä fiktiivisessä päiväunessa :)
#2172
95power
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 13:58

Viesti Kirjoittaja 95power »

dq kirjoitti:Pojat pojat, ostakaa tarpeeksi iso moottoripyörä. Kiva ajaa hiljaa, kiihtyvyyttä riittää suunpielien nostattamiseksi ja varmasti saa itseltään sekä kortin että hengen pois jos haluaa. :) ..ja mikäli ei suhde 1 kg/hv riitä niin ainahan sen voi ahtaa. :lol:
Pyöriä alkaa olemaan tässä maassa jo lähes joka jätkällä ja jopa vanhoilla äijilläkin ( jotka eivät niillä mitään tee ). Mutta kuinka moni ajaa yli 500 hp:en saappaalla ?

No, leikki leikkinä. Kivahan näitä kosteita päiväunia tehosaapikkaista on aina välillä nähdä. :D
#2172
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Vaihtoehtojahan on monia. ;)

Meikäläisen tavoitteena on 350-400 hp:n og900, joka 1300kg painoisena liikahtaa jo sen verran että saa jäädä suurin osa "äkäisistäkin" autoista kattelemaan perävaloja. Kun ei toistaiseksi opiskelijabudjetilla ole varaa kuin yhteen autoon, niin käyttöarvoakin pitää vehkeellä olla. Eli järkevää tehoaluetta n. 4krpm, lähtien jostain reilusta kahdesta ja puolesta tonnista.

Tähän konseptiin ei oikein Holsetti sovi vaikka se todella ylävireisiin 500-600hp suoran tien ohjuksiin saattaisikin olla omiaan.

Loppujenlopuksi kyse on täysin siitä, millaisiin tarkoituksiin auton rakentaa. Etuvetoisena todella kovat 0-100 ja varttimailiajat voinee suosiolla unohtaa, joten joko 100km/h-> autobahnraaseri tai sitten jonkinlainen tasapainotettu kokonaisuus jolla ei isollakaan tiellä jalkoihin jää (paitsi ehkä niille 600hp holsettitykeille) muttei myöskään kaupungissa tai mutkatiellä 1.5 civiceille. :P
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

95power kirjoitti:No, leikki leikkinä. Kivahan näitä kosteita päiväunia tehosaapikkaista on aina välillä nähdä. :D

:lol: :lol: :lol: ..joo niinhän se on..ei tunnu kellään sellaista vielä olevan :wink:
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
timoT
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 14:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja timoT »

Meikäläisen tavoitteena on 350-400 hp:n og900, joka 1300kg painoisena liikahtaa jo sen verran että saa jäädä suurin osa "äkäisistäkin" autoista kattelemaan perävaloja. Kun ei toistaiseksi opiskelijabudjetilla ole varaa kuin yhteen autoon, niin käyttöarvoakin pitää vehkeellä olla. Eli järkevää tehoaluetta n. 4krpm, lähtien jostain reilusta kahdesta ja puolesta tonnista.
Veit jalat suustani. Just tölläsen mä haluan kanssa. Mistä noit saa noit kamoja osteltuu? Onko helppo duunaa ihan vaan parkkiksella noi muutokset ? Mulla ei oo mitään omaa tallipaikkaa vielä kun oon täämönen alotteleva tuuning harrastaja 8) 8)

terveisin TimppaT Nurmijärvelta

P.S. lisää kuvia tuning SAAPPEISTA tänne !!!

8) 8)
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

95power kirjoitti:Pyöriä alkaa olemaan tässä maassa jo lähes joka jätkällä ja jopa vanhoilla äijilläkin ( jotka eivät niillä mitään tee ). Mutta kuinka moni ajaa yli 500 hp:en saappaalla ?

No, leikki leikkinä. Kivahan näitä kosteita päiväunia tehosaapikkaista on aina välillä nähdä. :D
Niin tämähän siinä vähän oli pointtina, että kullakin on (ja saa ollakin) omat kosteat päiväunensa, joillakin ne vaan on hieman kosteampia kuin toisilla. :wink:

Laitetaan vielä se oma kostea autoaiheinen päiväuni: eli pystykeulainen CC- tai CD-Turbotonnari manuaalina, ulkokuorta ei muuteta kuin mahdollisesti värin, vanteiden ja korkeuden suhteen, mutta sisäpuolelta karsitaan kaikki ylimääräinen paino mitä vain mahdollista, ja moottoriin puhtia sen verran mitä antaa lompakko myöden. :)
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

dq kirjoitti:
95power kirjoitti:Pyöriä alkaa olemaan tässä maassa jo lähes joka jätkällä ja jopa vanhoilla äijilläkin ( jotka eivät niillä mitään tee ). Mutta kuinka moni ajaa yli 500 hp:en saappaalla ?

No, leikki leikkinä. Kivahan näitä kosteita päiväunia tehosaapikkaista on aina välillä nähdä. :D
Niin tämähän siinä vähän oli pointtina, että kullakin on (ja saa ollakin) omat kosteat päiväunensa, joillakin ne vaan on hieman kosteampia kuin toisilla. :wink:

Laitetaan vielä se oma kostea autoaiheinen päiväuni: eli pystykeulainen CC- tai CD-Turbotonnari manuaalina, ulkokuorta ei muuteta kuin mahdollisesti värin, vanteiden ja korkeuden suhteen, mutta sisäpuolelta karsitaan kaikki ylimääräinen paino mitä vain mahdollista, ja moottoriin puhtia sen verran mitä antaa lompakko myöden. :)

Hep, tuo oli miun päiväuni :wink: :D
Foxbody turbo
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

to4 kirjoitti:Hep, tuo oli miun päiväuni :wink: :D
Hä, miten niin _oli_? :D
VP
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Su Marras 21, 2004 22:08
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VP »

Ei muuta kuin holsetin ostoon. 8) Siihen vaan sopiva turbiini puoli niin kyllä lähtee. Tai ainakin jokin vastaava turbo. Kerran turbon vaihtaa, niin ei sinne kannata kukkopilliä laittaa toisen tilalle. Harraste autoksihan tuota voi vielä sanoa kun käyttöautoja on piha täynnä myyntiin asti :lol: :wink:
Audi Q7 S-line +
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AP »

Joo kyllähän noita autoja löytyy, eli kaikki irti vaan :lol: . No joo, katsotaan nyt...
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

95power kirjoitti:
jarska kirjoitti:Kannattaa miettiä mihin tarkoitukseen autoasi rakennat. Ahtimen valinnassa tulee helposti ahnehdittua. Eli jos tarkoituksena rakentaa jokapäiväisessä ajossa olevaa käyttöautoa niin älä laita ämpärin kokoista holsettia! YLIMITOITETULLA ahtimella saa takuulla pilattua hyvänkin rakennelman. On lopulta kuitenkin todella rasittavaan ajaa jokapäiväisiä ajoja autolla jossa kaikki käyttökelpoinen voima löytyy viimeisten 2000rpm alueelta. Harraste vehkeet on tietysti asia erikseen!
Jokapäiväiseen ajoon ? Holset ? Ja käyttökelpoista rekisteriä otetaan 3000rpm:än, ei 2000rpm:än verran. Siis tässä fiktiivisessä päiväunessa :)
Itse oon ainakin autooni paljon tyytyväisempi tuon sun entisen mitsun kans kuin mitä aikaisemmalla isolla garretilla! Paljon mukavampi ajaa normaali ajoa kun auto vetää matalilta kierroksilta lähtien. Tuolla isolla ja vanhalla garrettilla olis varmaan saanut enemmän huipputehoa irti (ainakin pers dynolla) mutta parempi näin. Saatiinpa nytkin tehon osalta yksi rajapyykki ylitettyä vaikka nykyisellä ruiskurakennelmalla ja vakio bens.pumpulla seokset on kaikkea muuta kuin kohdallaan...
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Vastaa Viestiin