Subari vahvistin?
Subari vahvistin?
Nyt on hiukan rinnan ja sarjaan kytkennät solmussa.
Subarina mulla on SPL Dynamics PRO-10D4
Eli kahdella 4 Ohm (2 Ohm) puhekelalla.
Nyt olis vahvistimen vaihdon aika
Eli millainen vahvistin kannattaisi valita? Ja miten kytkeä puhekelat?
Vahtoehdot 1:
Vahvistin RockfordFosgate P3002
http://www.rockfordfosgate.com/products ... Amplifiers
Vahtoehdot 2:
Vahvistin RockfordFosgate P3001
http://www.rockfordfosgate.com/products ... Amplifiers
Kysyy epätietoinen
Subarina mulla on SPL Dynamics PRO-10D4
Eli kahdella 4 Ohm (2 Ohm) puhekelalla.
Nyt olis vahvistimen vaihdon aika
Eli millainen vahvistin kannattaisi valita? Ja miten kytkeä puhekelat?
Vahtoehdot 1:
Vahvistin RockfordFosgate P3002
http://www.rockfordfosgate.com/products ... Amplifiers
Vahtoehdot 2:
Vahvistin RockfordFosgate P3001
http://www.rockfordfosgate.com/products ... Amplifiers
Kysyy epätietoinen
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Re: Subari vahvistin?
KARELPA kirjoitti:Nyt on hiukan rinnan ja sarjaan kytkennät solmussa.
Subarina mulla on SPL Dynamics PRO-10D4
Eli kahdella 4 Ohm (2 Ohm) puhekelalla.
Nyt olis vahvistimen vaihdon aika
Eli millainen vahvistin kannattaisi valita? Ja miten kytkeä puhekelat?
Vahtoehdot 1:
Vahvistin RockfordFosgate P3002
http://www.rockfordfosgate.com/products ... Amplifiers
Vahtoehdot 2:
Vahvistin RockfordFosgate P3001
http://www.rockfordfosgate.com/products ... Amplifiers
Kysyy epätietoinen
Moi,
siis onko subbareissa 2x2ohm vai 2x4 ohm puhekelat? Jos kytkee ensin puhekelat rinnan, niin ohmimäärä putoaa puoleen (esim kaksi 4 ohmista puhekelaa rinnan, niin tulee 2 ohmia tai kaksi 2 ohmista rinnan niin tulee 1ohm) Jos puhekelat ovat 4 ohmisia, niin tarvittaisiin vahvistin, joka pystyy "hoitelemaan" 2x2ohmin kuorman (stereokytkentä, jossa subbarien puhekelat rinnankytkennässä) tai 1x1ohmin kuorman (monokytkentä, jossa subbarit kytketty vielä rinnakkain). Koeta saada tästä jotain tolkkua. Itse ostaisin melkein kunnon monopäätteen tuohon käyttöön.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Powersetin sivuilla on kuva, josta selviää nuo sarjaan- ja rinnan kytkennät
http://www.powerset.fi/autohifi/spldyna ... arjaan.jpg
http://www.powerset.fi/autohifi/spldyna ... arjaan.jpg
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Tälläisen ratkaisuun minäkin tulin, mutta tällä hetkellä ko. kalvoa liikuttelee tälläsen toinen kanavaMimmi kirjoitti:Ensimmäinen vahvistin ja ko. kovapuhuja, kovapuhujan molemmista keloista vedetään omat johdot vahvistimen ulostuloon. Näin saat 75W/puhekelaa kohden.
Jälkimmäinen vahvistin ja ko. kovapuhuja, kovapuhujan kelat kytketään rinnan (punainen punaiseen ja musta mustaan) ja niistä kytketään vahvistimen ulostuloon. Näin saat max: 300W/2ohmiin.
Itse valitsisin jälkimmäisen vaihtoehdon helpomman kytkennän (ja mielestäni paremman äänen) vuoksi.
http://www.rockfordfosgate.com/products ... Amplifiers
Ja Powersetin ohjeiden mukaan Subi on kytketty SARJAAN. Joten olen hiukan kummissani
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Sorry, ajattelin koko ajan, että KARELPAlla on kaksi tuplapuhekelaista subbaria... Siksi selitin kahdesta subbarista ja niiden kytkennöistä.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Jep näin on. Eli nelikanavaisen toinen puoli on sillastettu ja kytketty Subarille, joka on kytketty sarjaan.
Nyt on takoitus pyhittää tuo subarilta jäävä kanava etupäälle ja laittaa subarille oma vahvistin, mutta nyt kummastuttaa hämmästyttää toi, että laitanko subin rinnankytkentään vai jätänkö sarjaan kytketyksi???
Ja ostanko P3001:sen vai P3002:sen?
Nyt on takoitus pyhittää tuo subarilta jäävä kanava etupäälle ja laittaa subarille oma vahvistin, mutta nyt kummastuttaa hämmästyttää toi, että laitanko subin rinnankytkentään vai jätänkö sarjaan kytketyksi???
Ja ostanko P3001:sen vai P3002:sen?
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Osta Digipääte, jota voit ajaa yhden ohmin kuormaan, ja kytke kelat rinnan.KARELPA kirjoitti:Jep näin on. Eli nelikanavaisen toinen puoli on sillastettu ja kytketty Subarille, joka on kytketty sarjaan.
Nyt on takoitus pyhittää tuo subarilta jäävä kanava etupäälle ja laittaa subarille oma vahvistin, mutta nyt kummastuttaa hämmästyttää toi, että laitanko subin rinnankytkentään vai jätänkö sarjaan kytketyksi???
Ja ostanko P3001:sen vai P3002:sen?
Joo tuo p6001bd malli, on varteen otettava vaihtoehto. Niin on aivan sama mitä on narujen perässä.
Olen täällä rapakon takan ja täältä noita saa jonkin verran halvemmalla kuin Suomesta, mutta tuo 6001 malli ylittää 300 eukua ja Tullin pojat saattaa kiinostua asiasta.
Siihen päätelmään tulin, että kytken kelat rinnan ja potkin p3001 mallilla, se näyttäs kestävän suurempaa kuormaa
Olen täällä rapakon takan ja täältä noita saa jonkin verran halvemmalla kuin Suomesta, mutta tuo 6001 malli ylittää 300 eukua ja Tullin pojat saattaa kiinostua asiasta.
Siihen päätelmään tulin, että kytken kelat rinnan ja potkin p3001 mallilla, se näyttäs kestävän suurempaa kuormaa
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Noilla vahvareilla ei niin kovin suurta eroa ole.KARELPA kirjoitti: Ja ostanko P3001:sen vai P3002:sen?
Toinen antaa 2x150w kahden ohmin kuormalla ja toinen 1x300w kahden ohmin kuormalla.
Suotimet näyttävät olevan samanlaiset, joku bassokorostus löytyy molemmista, ulkomitat on samat ym.ym.
Onko näillä vahvareilla hintaeroa paljon?
Jos ostat tuon 3001-monopäätteen, niin kytket sen tuon powersetin kuvan osoittamalla tavalla. (rinnan kytkentä)
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.