maalattujen vilkkujen korjaus

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

maalattujen vilkkujen korjaus

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

maalailin tuossa punasella takavaloja ja perskuta ku tuli valuma ! saisko/uskaltaisko sitä esim vesihiomapaperilla korjata tai muuta! vinkkejä vastaan otetaan!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Mä koittaisin pyyhkiä valumakohdasta maalit pois esim. jarrunesteellä ja maalata uudestaan.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jees! kokeilen huomenna!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
jarzi
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2005 14:48
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja jarzi »

mä ainakin tein sillä lailla kun tuli liian punaset :oops: (katsastus miehen kauhut)
en toki ole kokeillut katsastukses
mutta kuitenkin pyyhin maalin pois maalin poisto sprayllä lähti helposti kun anto vaikutta ja pyhkääsi pois :lol:

sprayn nimi on FIN SPRAY
maalitahran poistaja http://kuvablogi.com/nayta/1/19539/
9000 cd -96, 96 SUPER GL -77
#2903
SUKUVIKA KUN SAABILLA SUUNNISTELEN
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Hiomapaperilla noita korjailtu ties kuinka kauan. Jos haluat takaisin alkuperäisen väriseksi niin hiot vaan vääränvärin pois ja ruiskutat kirkasta lakkaa tilalle. Ainut huonopuoli on se, että vilkuista tulee samalla laittomat kun häviää E-merkinnät.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

valuma pois hiomalla ja koko muukin alue mataksi hiomalla ja sitten vaan uusi kerros maalia päälle...

ohuita kerroksia vaan... viimeinen kerros kokonaan märäksi, niin ei jää mattahuntuja.
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Helpoin se on asetonilla (eli vaikka vaimokkeelta lainaat kynsilakanpoistoainetta) pyyhkästä ja maalata uuestaan.
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Kunnon asetonilla sulaa lampun pinta, jos ei ole tarpeeksi nopea... :D
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Juu ei mielellään mitään hirveitä myrkkyjä muoville. 8O Vaikka olisikin "tarpeeksi nopea", ei vahingot välttämättä näy ihan välittömästi :arrow: ehdit jo maalaamaan lampun uudestaan ja kohta pinta menee piloille alapuolelta käsin. Joko kokemuksen tuomalla varmuudella ainevalinnan suhteen tai onhan sitä erikseen tuohonkin kehitetty maalinpoistoaine, tummennusten poistoon nääs.
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

No itse olen varmaan kymmenkunta sivu-/takatuikkua asetonilla putsannut ja ihme kun ovat kestäneet virheettöminä.
Se sisäpuolen muovi on arka asetonille, mutta eiköhän tuo ulkokuoren muovi ole suunniteltu niin, että se kestäisi vähän kemikaalejakin.
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Jarruneste on paras vaihtoehto. Ei vedä ulkopuolta harmaaksi, kuten asetoni, joka liuottaa muoveja aina. Kaada jarruneste johonkin rättiin ja anna hautua n. puoli tuntia. Pyyhi irtoava lakka pois, ja huuhdo kuumalla vedellä.

Lamppu kannattaa ottaa irti, sillä jarruneste poistaa maalin myös pelleistä hitaasti mutta varmasti.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

nou hätä homma ollut hoidossa kohta kuukauden,kiitoksia vinkeistä!
tuossa kuva ,kuva pikkasen tärähtänyt,mutta asia tulee selväksi!

http://img225.imageshack.us/my.php?imag ... 0544ub.jpg


o.t. pitääkö etuvilkuissa olla e-merkintä?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Valojen pitää olla e tai E hyväksyttyjä vuosimallista -86 eteenpäin. Nuo kuplan valot ovat sen verran vanhoja ettei hyväksyntää vaadita.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jees nuo on taka valot ! mut miulle tulee eteen jenkki vilkut kirkkailla laseilla joissa vilkku ja parkki samassa! heh
http://img4.imageshack.us/my.php?image= ... 0534tt.jpg

taas huono kuva ei voi mitn....

jos kytkis ne vilkku/parkki polttimot sillä tavalla että parkit palaa koko ajan mut rupeeaa vilkkumaan ku vilkkukin vilkkuisi! löytyiskö keltään kytkentä kaaviota sellaiseen jutskaan!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Jenkkivilkut ovat kaksilankaisia kuten Saabissakin. Jatkuvasti palavat "Driving lights" ovat 5W ja vilkku 21W kuten euroopassakin. Eikös jenkkikuplan etuvilkuissa ole paikat myös sivuvaloille?
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Vastaa Viestiin