Kertokaa sitten kun saatte noita mittareita, että näyttäkö se teillä koko ajan - 0.1 bar! Jos ei niin täytyy ottaa tonne yhteyttä mistä sen ostin.9-3t kirjoitti:Mullekin on tulossa lähipäivinä tuo Autogaugen mittari. Kertokaas mihin tuollaisen 2 tuuman mittarin saa siististi istumaan kojelautaan vai onko pakko laittaa kojelaudan päälle jonnekin A-pilarin kupeeseen? Mitä kautta saa helpoiten paineletkun vedettyä? Entä mittarinvalon sähköt. Kannattaisiko yrittää saada tuokin reostaatin taakse, että säätyisi kirkkaus muun mittariston mukana?
ahtopainemittarista...
Re: Autogauge
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Mulla oli edellisessä autossa mittarit siinä ylemmässä DIN-paikassa kojelaudan yläosassa. Ostin Saabilta siihen alkuperäisen mittaritaulun johon menee kolme mittaria ja oli ihan siisti. Maksoi muistaakseni silloin jotain 120mk se pelkkä tyhjä muovitaulu jossa oli kolme reikää
Vaikka oli turhan suolainen hinta niin aion ostaa uuteen ässäänikin sellaisen, on sen verran siisti ja helppo irroittaa tarvittaessa jos pitää päästä esim. kojetaulun lamppuja vaihtelemaan. Niitä pitäis saada Saab-merkkiliikkestä, itse kyselin "semmonen vanhakoriseen 900 Saabiin menevä kolmen lisämittarin paneeli, DIN-aukkoon"... hyvin ymmärsivät.
-John
Vaikka oli turhan suolainen hinta niin aion ostaa uuteen ässäänikin sellaisen, on sen verran siisti ja helppo irroittaa tarvittaessa jos pitää päästä esim. kojetaulun lamppuja vaihtelemaan. Niitä pitäis saada Saab-merkkiliikkestä, itse kyselin "semmonen vanhakoriseen 900 Saabiin menevä kolmen lisämittarin paneeli, DIN-aukkoon"... hyvin ymmärsivät.
-John
http://www.mpm-performance.com ja tuolta kohta mittarit.On fiksut nuo 5" uutuus mittarit.
Onko porukka asennellut nk. MAP-arvoa mittaavia mittareita, eli absoluuttista painetta? Luulisi että alipainekäsite eli negatiiviset lukemat jätettäisiin jo vähitellen pois käytöstä... Painemittari kuulemma auttaa myös taloudellisessa ajossa, jos joku haluaa säästää polttoainetta. Itseasiassa joissakin jaappanin riisikupeissa nähdyt economy-valot perustuvat imusarjan paineen mittaukseen. Joitakin moottorivikojakin voi kuulemma nähdä mittarista, mutta pitäisi etsiä/kysellä tietoa niiden tunnistamisesta viisarin liikkeistä.
Itte kävin kyselemässä tuota paneelia joku aika sitten, ei ole enää saatavilla ainakaan merkkiliikken kautta:( . Helppohan tuo nyt on kyllä itsekkin väsätä.johniemi kirjoitti:Mulla oli edellisessä autossa mittarit siinä ylemmässä DIN-paikassa kojelaudan yläosassa. Ostin Saabilta siihen alkuperäisen mittaritaulun johon menee kolme mittaria ja oli ihan siisti. Maksoi muistaakseni silloin jotain 120mk se pelkkä tyhjä muovitaulu jossa oli kolme reikää
Vaikka oli turhan suolainen hinta niin aion ostaa uuteen ässäänikin sellaisen, on sen verran siisti ja helppo irroittaa tarvittaessa jos pitää päästä esim. kojetaulun lamppuja vaihtelemaan. Niitä pitäis saada Saab-merkkiliikkestä, itse kyselin "semmonen vanhakoriseen 900 Saabiin menevä kolmen lisämittarin paneeli, DIN-aukkoon"... hyvin ymmärsivät.
-John
Foxbody turbo
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Onkos nuo niitä mittareita joita oli jonkin vuos mallin ysiyseissä vakiona siinä koelauan reunassa??? Meillä ainakin on 99:ssä siinä semmonen VDO:on economy mittari ja on ollu tehtaalta asti. En oo omaan autoon asentanu mut koulussa joku pappa kävi asennuttamassa semmosen siittimeensä.Mertmi kirjoitti:Onko porukka asennellut nk. MAP-arvoa mittaavia mittareita, eli absoluuttista painetta? Luulisi että alipainekäsite eli negatiiviset lukemat jätettäisiin jo vähitellen pois käytöstä... Painemittari kuulemma auttaa myös taloudellisessa ajossa, jos joku haluaa säästää polttoainetta. Itseasiassa joissakin jaappanin riisikupeissa nähdyt economy-valot perustuvat imusarjan paineen mittaukseen. Joitakin moottorivikojakin voi kuulemma nähdä mittarista, mutta pitäisi etsiä/kysellä tietoa niiden tunnistamisesta viisarin liikkeistä.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Lähinnä tuolla MAP-lukemalla tarkoitan tätä absoluuttista asteikkoa, eli mittarin näyttäessä 0 on tyhjiö ja 1bar tietenkin osapuilleen normaali ilmanpaine.
Nii, nuo mittarit joista kerroit, niin ne taitaa olla halvimpia painemittareita. Ei edes asteikkoa. Sellaisenkin apu toki riittää taloudellisen ajon apuna.
Omassa mielessä on käynyt toisinaan painemittarin laitto, mutta sellaisen jonka näyttämä olisi absoluuttisella asteikolla 0-3bar (eli toisissa mittareissa -1...2bar). Tämän lukemat riittäisivät turbokäytössäkin, jos sellainen joskus autossa olisi. Mekaaninen mittari tuntuisi niitä "sähköleluja" varmemmalta ratkaisulta. Saattaa vaan hinta pompsahtaa...
Nii, nuo mittarit joista kerroit, niin ne taitaa olla halvimpia painemittareita. Ei edes asteikkoa. Sellaisenkin apu toki riittää taloudellisen ajon apuna.
Omassa mielessä on käynyt toisinaan painemittarin laitto, mutta sellaisen jonka näyttämä olisi absoluuttisella asteikolla 0-3bar (eli toisissa mittareissa -1...2bar). Tämän lukemat riittäisivät turbokäytössäkin, jos sellainen joskus autossa olisi. Mekaaninen mittari tuntuisi niitä "sähköleluja" varmemmalta ratkaisulta. Saattaa vaan hinta pompsahtaa...
Mertmi kirjoitti:
Mekaaninen mittari tuntuisi niitä "sähköleluja" varmemmalta ratkaisulta. Saattaa vaan hinta pompsahtaa...
Mitä tarkoitat säköleluilla? En usko että kennellekkään jää epäselväksi kumpi on tarkempi, painelähetin vai mekaaninen.
Esim
http://www.wexon.fi myy trafagin painelähettimiä. Luettelosta löytyy mm. painelähetin alueelle 0...2.5bar, jonka tarkkuus n. +-0.01bar. Haluaisin nähdä vastaavan mekaanisen rimpulan
Toki hintaa kertyy hieman reilut 100 eskoa. Lähettimen lisäksi tarvitset luonnollisesti virta ja mittalaitteen.
Tämä oli nyt vaan tällainen toteamus...
Mulle ainakin riittää en tiedän paineen 0.1 bar:in tarkkuudella. Erikseen on sitten firman labrahommat, joissa tarkkuutta vaaditaan "hieman" enemmän.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Sähköleluilla tarkoitin juuri niitä leluversioita, eli koko systeemi näyttöineen ja antureineen jotakin 20-40euroa tms. Jotkin ammattikäyttöön tarkoitetut laitteet ovat omalukunsa ja hintakin on sen mukainen. Tästä lähtökohdasta asiaa tarkasteltuna mekaaninen mittari vaikkapa tuolla 0,1Bar tarkkuudella tuntui varmemmalta valinnalta. Mitähän sellainen maksaisi?
Mitä enemmän olen opiskellut elektroniikkaa, automaatiota ja tietotekniikkaa ammattikorkeakoulussa, sitä vähemmän luotan niihin.
Mitä enemmän olen opiskellut elektroniikkaa, automaatiota ja tietotekniikkaa ammattikorkeakoulussa, sitä vähemmän luotan niihin.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä