Kyllähän tuo sinun omistama mallisi jos mikä on hyvinkin perusvarma ja ennenkaikkea huvi&hyöty / hinta suhteeltaan erinomainen virityskohde, matalapaineturbo kun on. Ja moottori kyllä kestää niin liikennevalokiihdyttelytkin kuin kierrättämisenkin (missä se rajoitin nyt vakiona onkaan). Vaihdelaatikko ja kytkin voi sitten olla vähän eri mieltä tuosta kestämisestä, jos joka toisista liikennevaloista lähetellään. Öljyjä vaihtaisin kymppitonnin välein auton merkkiin katsomatta oli sitten kyseessä viritetty moottori tai ei.
Pelkkää softaa en itse vaihtaisi, vaan samalla sitten putkisto uusiksi (yksi ahdistava kohde vähemmän). Näin ollaankin sitten saavutettu ihan mukava suorituskyky suoralla tiellä. Tällä yhdistelmällä 286 hp E36 M3 alkaa hiljalleen jäämään siinä nelosvaihteen loppupuolella ( 3-ovinen 9-3 + 100 kg "punnus", aloitetaan kiihdytys moottoritienopeuksista). Tämä tapahtui luonnollisesti vapaiden nopeuksien luvatussa maassa Saksassa ja vieläpä useaan otteeseen.
Eiköhän tuo Baijerilaisvertailu herätä ainakin hetkeksi mielenkiinnon uusiksi mutta varoitettakoon vielä, että auton rakentelu on aika loputon suo. Softa, softan jälkeen kytkin, kytkimen jälkeen putkisto, putkiston jälkeen alusta, alustan jälkeen cooleri, coolerin jälkeen ahdin, ahtimen jälkeen suuttimet....
