Saab 9-3 2000vm t 154hv viritys

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Garrett79
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 19:46
Paikkakunta: Kaarina

Saab 9-3 2000vm t 154hv viritys

Viesti Kirjoittaja Garrett79 »

Voiko kyseistä saabia :twisted: virittää :twisted: maptunin stage 1:ellä.

Kestääkö kone :?:

Kun hevosvoimat kasvaa 154 --> 225:een
Saab 9-3t SE 2000vm
"Kaikki ruotsalaiset eläimet eivät elä metsissä"
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 9-3 2000vm t 154hv viritys

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Garrett79 kirjoitti:Voiko kyseistä saabia :twisted: virittää :twisted: maptunin stage 1:ellä.

Kestääkö kone :?:

Kun hevosvoimat kasvaa 154 --> 225:een
Kestää, kestää. Tällä palstalla kirjoittelee sellainenkin hemmo, jolla on kyseisessä autossa Maptunin stage 5 :wink:

Mulla on autossani periaatteessa sama kone kuin sulla ja autossa on kiinni Maptunin stage 4. Ja hyvin on moottori kestänyt (nyt varmaan pitäisi koputtaa puuta :wink: ).
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Kestää jos:
- et harrasta alituista liikennevalo lähettelyä
- huudata konetta kuin sikaa tapettaisiin
- huollat säännöllisesti ja vaihdat öljyt 10tkm välein
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Garrett79
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 19:46
Paikkakunta: Kaarina

154 --->225 MAPTUN stage 1

Viesti Kirjoittaja Garrett79 »

potkuhousu kirjoitti:Kestää jos:
- et harrasta alituista liikennevalo lähettelyä
- huudata konetta kuin sikaa tapettaisiin
- huollat säännöllisesti ja vaihdat öljyt 10tkm välein
:!: ei kahteen ensimmäiseen ja kyllä kolmanteen :!:

:D Eli kestäis, mutta jäänee 154 riittää minulle.

kiinnostuin vain hinta laatu suhteesta.
Saab 9-3t SE 2000vm
"Kaikki ruotsalaiset eläimet eivät elä metsissä"
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Tässä ois selvästi ylipuhumisen paikka jollain. :roll: Tai siis, "oikaisevan koeajon" pikemminkin. :wink:
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Re: 154 --->225 MAPTUN stage 1

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Garrett79 kirjoitti:
:D Eli kestäis, mutta jäänee 154 riittää minulle.

kiinnostuin vain hinta laatu suhteesta.
Niinhän sä luulet :wink: . Niin luulin minäkin ja nyt on hirveä polte saada kesäksi jotain piristystä :D
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Ja ekan Stegin jälkeen haluaa lisää ja lisää. Autot kärsii tehonpuutteesta aina kun lähtevät tehtaalta ;)

Joku irvileuka kyseli jo toisella palstalla joko Bugatin 1001hv sais viripalikkaa :)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Kyllähän tuo sinun omistama mallisi jos mikä on hyvinkin perusvarma ja ennenkaikkea huvi&hyöty / hinta suhteeltaan erinomainen virityskohde, matalapaineturbo kun on. Ja moottori kyllä kestää niin liikennevalokiihdyttelytkin kuin kierrättämisenkin (missä se rajoitin nyt vakiona onkaan). Vaihdelaatikko ja kytkin voi sitten olla vähän eri mieltä tuosta kestämisestä, jos joka toisista liikennevaloista lähetellään. Öljyjä vaihtaisin kymppitonnin välein auton merkkiin katsomatta oli sitten kyseessä viritetty moottori tai ei.

Pelkkää softaa en itse vaihtaisi, vaan samalla sitten putkisto uusiksi (yksi ahdistava kohde vähemmän). Näin ollaankin sitten saavutettu ihan mukava suorituskyky suoralla tiellä. Tällä yhdistelmällä 286 hp E36 M3 alkaa hiljalleen jäämään siinä nelosvaihteen loppupuolella ( 3-ovinen 9-3 + 100 kg "punnus", aloitetaan kiihdytys moottoritienopeuksista). Tämä tapahtui luonnollisesti vapaiden nopeuksien luvatussa maassa Saksassa ja vieläpä useaan otteeseen.

Eiköhän tuo Baijerilaisvertailu herätä ainakin hetkeksi mielenkiinnon uusiksi mutta varoitettakoon vielä, että auton rakentelu on aika loputon suo. Softa, softan jälkeen kytkin, kytkimen jälkeen putkisto, putkiston jälkeen alusta, alustan jälkeen cooleri, coolerin jälkeen ahdin, ahtimen jälkeen suuttimet.... :D
Sammy 9-3
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Loka 18, 2005 17:46
Paikkakunta: ItäHellsinki

Viesti Kirjoittaja Sammy 9-3 »

Onkos kukaan muuten asentanut matalapaineturboon jälkikäteen tuota Viggenin levyä ja asetelmaa? Ihan pulttaa kiinni homma? Ilmeisesti painelaakeri sama kuitenkin? Ihan vaan että uskallan hakea osat ja viedä suoraan korjaamolle.

Maptunin Stage 2 suunnitteilla ja kytkin on koko meikäläisen omistusajan pitänyt lähdöissä varsin v...äistä vinkunaa. Olisi varmaan hyvä ottaa muutenkin lähempään tarkasteluun.

Mitäs muuten luulette ton stage 1 softan toimivuudesta jos jälkikäteen innostuu asentelemaan isoa dp:tä, cooleria yms? Ei kuitenkaan Stage 3 tehot tolla vakiopuhaltimella innosta pidemmän päälle.
Saab 9-3 2.0t sport business -00
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Viggen asetelma menee heittämällä sisään ja vaihda samalla työsylinteri niin ei ole siitäkään ongelmaa 100tkm.

Ja sitten viriasiat. Softan pitää aina tietää mitkä putket ja IC löytyy konehuoneesta muuten seokset ei varmaankaan ole kohdallaan. Eli jos ajelet Stage1 älä vaihda osia. Ohjelma on tyhmä mutta sen pitää tietää mitä kaluja siihen on ruuvattu kiinni. Koko koneen pitää olla harmoniassa keskenään ja vältyt isoilta remonteilta.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vastaa Viestiin