Mitsu 18T tietoa?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
vulvas40t4
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 09:25
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja vulvas40t4 »

Toi vakio kellohan on tossa 18Tssä 0.3bar kello.

Oottako vaihtannu "jäykempää" kelloa sen tilalle?
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Enpä ole vaihtanu mutta onkohan noissa volvossa olleissa 18T:issa ja maptunin saabeihin myymissä 18T:issa sama kello...En ole töpseli kyllä irti mitannut mitä ahtaa mutta veikkaisin että kuitenkin enemmän kuin 0.3bar
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
vulvas40t4
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 09:25
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja vulvas40t4 »

Kattokaas toi jos kiinnostaa 18T suoralla #7 pakopesällä. ;)

http://volvolandia.com/markkina/index.p ... adid=19992
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Sopiiko tuo suoraan bolt-on pikkuveljensä(TD04-15T) tilalle :roll:
Onko mitään hyötyä vaihtaa jos tarkoituksena on ottaa n. 300hv irti 9-5:n 2.3 lpt koneesta mihin on vaihdettu B234:n sisuskalut ja kansi hieman parannettu, sekä 3" putki Race-Catilla ja paremmalla cuulerilla. Softa tulee sitten romujen mukaan :wink: Tosiaan tarkotus pysyä noin 300hv lukemissa kuitenkin konetta rikkomatta 8)

Tai mikä muu Bolt-on vakio pakosarjaan sopiva olisi moiseen käyttöön sopiva :roll: :?: Imuputkistolla ja DB:llä ei väliä koska on muutenkin tarkoitus itse tehdä nuo hieman järeemmästä tavarasta :wink:
Viimeksi muokannut Frostgrey, Ti Tammi 10, 2006 17:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei sovi bolt-on, #7 pakopesä on T3 yhteensopivalla laipalla, ng900/9-3/9-5 on T25 laippa johon sopii suoraan #6 ja #5 pesät.

Kyllä tuosta hyötyä on, 300hv irtoaa suhtkoht kivuttomasti toisinkuin tuolla alamittaisella 15T#5 hyrrällä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jannu huoleton
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 18:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jannu huoleton »

Näyttää olevan sama ahdin kuvienkin perusteella tarjolla kahdella eri MHI-numerolla :

49189-01370 ja 49189-01375
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Onkos arvon herroilla tietoa kuka myy tai mistä olette ostaneet Saab 9-5:n sopivia 18T ahtimia, Rikulta ja Maptun:lta saa, mutta onko muita firmoja mistä kannattaa kysellä.
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Kysäseppäs Turbo Huolto Riikoselta lahdesta..


Kun kävin sieltä vähän aikaa sitten hakemassa GT17:sen
niin muistaakseni kauppas mulle isoa mitsua...
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Ruotsista sain vajaa 6000 kruunua, eli n.600-700 ekua :roll:

Itse olen myös kiinnostunut jos saa kohtuu edullisesti jostain :D
Saab 9-3 TTID Vector 2008
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Onko hajua minkä nimisestä firmasta ruotsinmaalla mitsuja löytyy? Nordic:lta kyselin joskus ja sanoivat että mitsun saanti on hankalaa. Täytyy kysyä tuolta riikoseltakin.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

esim.

http://www.turboservice.se/
http://www.gikturbo.se/productDetails.asp?id=1277

Olen kyllä mukana jos noita tohon hintaan uusia saa
Nuo voi kyllä olla korjatun turbon hintoja, kun oma rikkinäinen palautetaan :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Onko tietoa sopiiko tuo Volvon turbo suoraan kiinni. Eli siis minkä kokoinen tossa 70-sarjan volvossa on pakopesä?
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Jaaha. Kun tarkemmin lueskelin niin ei taida sopia. :oops:
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tuo 18T tuolla 6# pakopesällä pitäisi ainakin sopia pakosarjaan suoraan. 7# olevassa onkin sitten jo T3 pakosarjan laippa. Imuputkista ja DB ei ole tietoa, mutta itseä ei ainakaan nuo haittaa, kun molemmat on tarkoitus tehdä itse uudestaan, samoin kuin öljy/vesi putket :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Juu eihän siinä muuta ongelmaa ole kuin että ruottalaiset ei tuumaa enää noita #6 pakopuolia saada liikkeistä.
Kaikki turbopajat kuulemma tarjoavat ei oota.

Omassa on saabin 15t kompurakotelo jossa on eri kiinnitys hukkiksen kellolle kuin volvon kompurapuolissa.
Mutta voi sitä volvon kompurapuolta käyttää vaatii sitte jonku raneratkaisun se actuaattorin kiinnitys.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Vastaa Viestiin