Ehdotuksia harrasteturbosaabiksi??

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
reimasaab
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 17:13
Paikkakunta: Kitee
Viesti:

Ehdotuksia harrasteturbosaabiksi??

Viesti Kirjoittaja reimasaab »

Olen jo pitkään elätellyt haaveita omasta harrasteturbosta. Voisi olla jokin 80-90- luvun turbo, jonka tekisin ajan ja rahan sallimissa puitteissa alusta loppuun läpi käyden sellaiseksi kesäautoksi. Auto olisi ehdottomasti mahdollisimman vakio ulkokuoreltaan, mutta auton painoa pyrkisin pudottamaan esim. karsimalla kaiken tässä yhteydessä turhan pois, tietenkin rakennetta heikentämättä (mielummin vahvistaen) ja tehoa kasvattamaan järjen sallimissa puitteissa (lukuun 250-320hv), kuitenkin kilvet säilyttäen. Eli suorituskyky olisi hakusessa, vaikka mukavuuden kustannuksella, koska arkisaapas olis ihan erikseen! Olisko kenellä kokemuksia ja ehdotuksia sopivaksi kori- ja moottorimalliksi tällaiseen saab-projektiin?? Aihion lähtöhinta ei saisi olla kovin korkea, eikä ulkomuoto liian lupauksia antava, mitä kulkupuoleen tulee... :?:
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

OG900 Turbo16, vuosimallit 84-93. ;)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Pystykeula-tonnari :D .
Foxbody turbo
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

No täähän ei oikein oo kyllä laillinen ja vaatii askartelua aika kivasti eli koppa 99 ja sinne 16 tappinen turbo ja mahdollisesti DI/APC...ei ainakaan ihan äkkiä ketään uskos auton liikkuvan....... :P
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Jos keventää meinaat nii takapenkit varmaan lähtee ---> Og900 3d...ei jää sit "turhia" ovia :D
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Pystykeula-tonnari :D
Kannatetaan :!: :D
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

jcarlson kirjoitti:OG900 Turbo16, vuosimallit 84-93. ;)
Pisteet kans tälle ehdotukselle.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
reimasaab
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 17:13
Paikkakunta: Kitee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja reimasaab »

Ite meinasin just 3 ovista ysisatasta t16 koneella, olis helpompaa katsastusmiehen kanssa! :lol: Aikanaan keulakolaroitu 99 vm. -82 sai uuden, mutta lyhyen elämän jokkisradalla. Siitä otin pois takapenkit, puskurit, vetokoukun ja kaiken turhan sisustuksesta sekä kojelaudasta. Vähän kaarta sisään ja parempaa vyötä kuskille, niin kulki aika hyviä aikoja jokkisradalla ja oli etupainoisena ja -vetoisena todella helppo "viskottava". Nyt kuitenkin meinasin kilvellistä, eli ehkä 900 olis parempi, vaikka onkin raskaampi! Takapenkki sais kuitenkin lähtöpassin! Jotain äänieristystä kuitenkin jättäisin... Oon kyllä muistaakseni kuullut myös 99:stä t16 tekniikalla varustettuna, mutta se oli sitten varmaan kilvetön auto??
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

reimasaab kirjoitti:Oon kyllä muistaakseni kuullut myös 99:stä t16 tekniikalla varustettuna, mutta se oli sitten varmaan kilvetön auto??

kyllähän 99 helposti saa T16 kilpiin, tekniikka vaan pitää ottaa T16 katti mallista jossa on 160hv, laillisesti kun saa 174hv (1,2*145hv) laittaa 99
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

99:iin saa T16-tekniikan (max. tehot tosin 174 hepoa, vaihtoehtoina siis katillinen tekniikka, S:n tekniikka tai hieman lasketut ahtopaineet ja dynolappu).

Itsekin kannatan satkua, tosin 2d-pystykeulaa. 2d:n kori on kuulemma 3d:tä hiukan jäykempi ja muutenkin olemus on sopivan karvalakkimainen. 8) Noita ei pahemmin taida valmiina olla, mutta kun nyt kerran rakentelemaan lähdetään, miten olisi kori jostain -80-luvun lopun karvalakista ja tekniikka sitten jostain muualta.

Äänieristyksiä kannattaa jättää pois, 3d-satku ei ainakaan ole enää mikään nautinto ajaa ilman mitään eristyksiä. :roll:


Edit: Mikkoimp ehtikin mainita 99:n ja t16:n yhteennaittamisesta.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Onhan niitä päiväunia vaikka minkälaisia, mutta eräs tämmöinen pienemmän budjetin on ollut juuri tuosta 2d-pystäristä vääntää rata-Saabin osilla jonkinmoinen sleeper. Peltivanteet pillerikapseleilla ja silleen. ;)
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Jos jäykkää koria haluaa ja on valmis rakentamaan sekä tinkimään alkuperäisyydestä niin itse suosittelisin jotain 2D sedania johon asentaa sen T16-koneen. 2D:hän on jäykin kori vakiona (ratasatkut pelkästään näitä), tätä vielä kun jäykistää kaarilla niin avot. Toki 3D:kin on jäykistettynä varmasti riittävän jäykkä kilvelliseksi autoksi.

Vielä kun valitsee aihioksi jonkun ennen 1.7.1987 rekisteröidyn niin ei tarvitse edes katin tai päästöjen kanssa pahemmin murehtia. Edes mitään mullistaava ei tarvitse tehdä vaihtessa moottorin turbolliseksi, jarrut ja alusta kuntoon uusilla vakio-osilla.

Max. tehothan 900:lle on siinä ~225hp vai paljonko se oli. Ei parane leimalle mentäessä tätä tehoa ylittää. Muistakaa että määräykset ovat määräyksiä! :D :twisted:

EDIT: <- hidas turkulainen, monta muuta ehti edelle :D
Viimeksi muokannut f-19, Ma Tammi 16, 2006 00:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

on se 2d satku muutaman hassun kilon 3d:tä kevyempikin :P
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Haza kirjoitti:on se 2d satku muutaman hassun kilon 3d:tä kevyempikin :P
Mutta niin paljon rumempi.
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

:D

Pikkusisko totesi kaverin mustasta täydellisellä airflowlla varustetusta 3d:stä että onhan toi ihan kiva, harmi vaan että on tolla rumalla perällä :P (se ajelee siis ite 2d i16:lla)
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Vastaa Viestiin