Maptun Stage 2 tilaus

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Maptun Stage 2 tilaus

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Olen tuota kevääksi tilaamassa ja askarruttaa tuo 90% alennus stage 1 -> stage 2. Tuohan tulee kalliimmaksi tilata suoraan stage 2, kuin ykkösen päivitys kakkoseen? Laskelmien perusteella näin on:

Laskettu Clubialella -10%

Stage 1 hinta -10% = 599,5€
Stage 2 hinta -10% = 1035,9€
Päivitys Stage 2 -90% = 115,1€
Stage 1+päiv.stg 2 = 714,6€!!!

Postikuluja tietenkin tulee erikseen tilattuna lisää, mutta ei nyt sentään 321,3€ säästön verran!

Kannattaako tilauksen yhteydessä mainita kuviosta, tietävät kuitenkin itsekin? Antaisivatkohan suoraan pienemmällä hinnalla vai kierrättävätkö boxin minulla? Onko kukaan aloittanut Stage 2:sta?
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Et kertonut mikä auto, mutta sanoisin että pääsääntöisesti Stege 2 on rahan hukkaan ja kannattaa mennä suoraan stege 3:een jos aikoo kerran päivittää. Toi Stege 1 on ihan ok, mutta putken vaihto ainakin matalapaine 9-3 koneeseen on se mitä pers. tuntumalla kaivataan.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Tuo 90% pinnna alennus tulee pelkkään softaan ei rautaan. Muistaakseni ainakin Speedspartsilla stage 1 ja 2 on sama softa ja pienen teho/vääntö lisäys tulee putkesta. Ja kuten jthing kirjoittikin niin tuo stage 2 on aika turha paketti ellei pakoputkiston takaosa muuten kaipaa vaihtoa. Suosittelen kanssa pelkkää stage 1 lastua tai sitten kerralla stage 3.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Auto on -96 tonnari 2,3T 200hv. Haluaisin stage 1 lisäksi sporttisen soundin ja mielestäni on turhaa alkaa maksamaan 50-100€ pelkästä takapöntöstä. Laittaa kerralla JT3" puolisarjan. Stage 3:een on vaan jo vähän hintahyppyä ykkösestä, noin tonni. Stage 2 on sopivasti puolivälissä tarpeisiini. Siitä on sitten helppo jatkaa taas kolmoseen kun hilloa leivän päälle taas tulee :-)
Mutta mistä tiedän paljonko sen softan osuus stage 2:ssa on?
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

saapasi kirjoitti:Auto on -96 tonnari 2,3T 200hv. Haluaisin stage 1 lisäksi sporttisen soundin ja mielestäni on turhaa alkaa maksamaan 50-100€ pelkästä takapöntöstä. Laittaa kerralla JT3" puolisarjan. Stage 3:een on vaan jo vähän hintahyppyä ykkösestä, noin tonni. Stage 2 on sopivasti puolivälissä tarpeisiini. Siitä on sitten helppo jatkaa taas kolmoseen kun hilloa leivän päälle taas tulee :-)
Mutta mistä tiedän paljonko sen softan osuus stage 2:ssa on?
Jos sulla on noin tehokas baasi jo valmiina, niin ei kannata miettiä lastutuksia alle stage3. Tehomuutos on suht pieni, eli enemmän saat virirahalle vastinetta stage3:sta ylöspäin. Säästä ennemmin jos rahaa ei ole vielä stage3 tasolle kuin että laitat 1:sen ja sitten tulee pientä hönkää lisää ja raha palaa noin 1000€ kaikkineen kuluineen.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Mites, jos säästät pitkällä tahtäimellä ja laitat koko matkalle esim.Ferritan 3 -tuumaisen putkiston.Tulee elinikäinen takuu.Ääntä saat ,kun otat takapöntöksi Sebringin tai jonkun muun ,mutta nekin rosterisina. Ei tartte 3-4 vuoden välein vaihdella putkia. Ääni voi olla makee aluksi ,mutta saattaa ennenpitkää alkaa häiritä.Musta ns.sleepperi (äänetkään ei kavalla) on kiva. Voi niitä poikasten ilmeitä ,kun pappa polkaisee pappatonnaria.
Eli mun suositus on ,että ota stage 1 ja katso riittääkö tarpeisiisi.Rautaa voi rakentaa sitten pikkuhiljaa valmiiksi vaikka stage 4:sen tasoon asti ennen ko softan laittoa.
Harkitse muitakin lastuja.Mulla on ainakin erittäin huonoja kokemuksia ko Joutsenossa sijaitsevan puljun toiminnasta.
Muista päivittää myös jarrut ,kytkin ja alusta vastaamaan tehoja.Itseasiassa auton virittäminen pitäisi aloittaa edellä niistä!
Varaudu yllättäviin menoeriin ,kun alat virittämmään autoasi.Mulla hajos vakioturbo stage ykkösellä. Turboammattilaisten (esim Turbotekniikka Oy)
mukaan en suinkaan ole ainoa.Meitä on paljon ,mutta useimmat on hiljaa.Kertoivat em. firmassa ettei vakiofööni pahemmin kestä virittämistä (polkemisestahan sekin on tietenkin kiinni.Mutta miksi virittää ,jos ei niitä tehoja koskaan käytä /voi käyttää.) Uusi ISOMPI fööni maksoi 1500 euroa töineen päivineen.
Tämä kaikki ei ole tappaakseni innostustasi !

nim.merkki: hevosvoimaakaan en antaisi pois paitsi talvella, jolloin pito ei riitä millään vaihteella.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Juuri noin kun AnttiR sanoi olen asian alunperin ajatellut. Ensin laittaa stage 1 ja rakentelee sitten putkia lisää kun hilloa tulee. Onhan joo 200 pollee jo kiva, mutta eihän se mihinkään riitä, varsinkin jos 600 eukalla saa 40 lisää!
Tulee kyllä talvella hauskaa tai vähemmän, kun sutii sitte tasan varmasti kokoajan :) Alkup. boxia en nimittäin aio pitää, niin kallista ja kun en autoa kuitenkaan ainakaan viiteen vuoteen ole myymässä. Katsastuksissa pyöritellään sitten vaan sitä cappuchino mukia, jos inssi eksyy oikeata ojentamaan :lol: Saattaahan ne noista putkista ja tulevasta uudesta alustasta auton nostettuansa aina kysellä, mutta ainahan voi sanoa että oli niin huonot et oli pakko jo korjata... Vielä vaan hillittömät Maptunin tarrat etulasiin ja jouluvalot parvekkeelta ahtomainemittaria koristamaan, niin leima on kädessä 8)

Mitään himolaadukkaita lifetime garrantee Ferritoja en ajatellu laittaa, ei ne Maptunin putket voi 3-4 vuodessa lahota. Ja jos lahoo, niin hitsataan reiät umpeen. Myöskään mitään eksoottisempia pörinäpönttöjä en haluaisi, vaan tarkoitus olisi pitää äänet suht asiallisina. Kuitenkin sellaisina että on "aistittavissa" voimaa jo tyhjäkäynnillä.

Minkalaisia huonoja kokemuksia sinulla AnttiR on Maptunista. Kiinnostaa, koska olen sieltä pakettia tilaamassa. Eivät ole kyllä minullekaan meiliin mitään vastannut, taitaa olla jo kohta 3 viikkoa kun lähetin. Ihmepulju(?). Laitoin vielä siihen tilaukset@, joten luulisi sitä lukevan..
Kertoisitko myös mikä motti sulla oli kun viriä laitoit? Yritän kyllä sitten pitää autoa silleen ettei tosiaan ihan paikat ala hajota. Mulla kuitenkin pitäis tossa vakiona olla varmaan tukevaa jarrua ym.
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Kone sama kuin sinulla, saapasi. Jarrut (orkkis) tahtoo häipyä, jos joutuu kovemmin ja useamman kerran jarruttelemaan . Haualla varmaan asiasta lisää. Ja tossa allakin otsikolla "jouset & iskunvaimennin".

Maptun ei välttämättä vastaa joka päivä eikä joka viikkokaan puhelimeen.Sovitut ajat eivät pidä paikkaansa.Saattaa heittää kuukausia. Jos syy on vaikkapa tehtaan toimitusvaikeudet ,ei niistä vaivauduta ilmoittamaan asiakkaalle.Tuntuu kuin ei olisi halukkuutta kaupankäyntiin eikä asiakaspalveluun. Voi olla ,että muilla on muita kokemuksia.Laskut oon maksanut ajallani enkä oo v..tuillut. Minusta tuli ainakin entinen asiakas.

PCS:in porukka on taas toista ääripäätä ( ei oo maksettu mainos). Sinnepä oon lähettänyt viime aikoina roponi.
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Menee hiukan OT, mutta Suomen Maptunista ei ole juuri hyviä kokemuksia. Ruotsissa asiat pelaa, mutta Suomessa ei. Myös Suomen Maptunin foorumille ko. firman edustajan kommentti foorumista on erikoista luettavaa. Ruotsista löytyy myös muita viriputkia jotka palvelevat myös Suomeen ja palvelu on hyvää.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Samaa täytyy sanoa. Seuraavan pirssin virisarja ei ole ainakaa Maptunin, jos meininki ei Suomen puljulla muutu. Muutamia asioita tekisi mieli tässä sanoa, mutta jätetään puimatta sen tarkemmin täällä, kun on vielä asia vähän kesken - jos ei etene hyvin, kuluttajaviranomaiset saavat yhteydenoton meikäläiseltä.
hemimo
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Pe Loka 14, 2005 22:56
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja hemimo »

jthing kirjoitti:Menee hiukan OT, mutta Suomen Maptunista ei ole juuri hyviä kokemuksia.
Siis onko Suomen kokoisessa maassa varaa tuollaiseen palveluhaluttomuuteen?
Olisi kyllä mukava kuulla maptunin asiakkaiden kokemuksia enemmältikin.
Aika monta negatiivista kokemusta on kyllä ollut rivien välistä ja riveiltäkin luettavissa muissakin topiceissa kuin tässä...

Aihe sikäli kiinnostaa kun alkaa lumien sulaessa olla jonkun stage paketin asennuksen aika tuohon Aeroon.
Pitäisi vaan päättää kenen virisoftiin ja muihin palikoihin rahansa sijoittaa.
Mutta juuri tuo palveluhalukkuus on kyllä aika oleellinen kriteeri itselleni kun rahojani alan jakelemaan...
Jos sitä ei löydy, niin ei kyllä tule silloin kauppojakaan...
Saab 99 cc t8 IC APC -78, Saab 9-3t SE -01 (vaimon), V60 D3 -11
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Itselleni tilasin steg I boxin 1.5v sitten kesällä ja kävin noutamassa 2 viikkoa myöhemmin ohikulkumatkalla.

.. ja yllättäen steg 3 tuli 2kk myöhemmin ja sekin hoitu 2 viikossa postin kautta moitteettomasti, eli minulla ei ole mitään negatiivistä sanottavaa yrityksen palveluista. Ehkä tietty jotkut hinnat saattaisi vaatia tarkistelua, mutta palvelu on ollut hyvää.

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
dfile
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Huhti 27, 2004 18:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja dfile »

Ruotsin Maptunin kanssa homma hoituu, Suomen jälleenmyyjän kanssa hitaammin.
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Omat kokemukset suomi maptunista on negatiiviset. Ruotsi maptun toimii loistavasti. PCS on ylivoimainen kaikessa muussa kuin custom virisoftissa.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Ompas harmillista kuulla Suomen Maptunista noin paljon huonoa :cry: Tosin olen kyllä aikaisemmin kahlaillut Maptunista täällä paljon tietoa ja huomattavasti positiivistakin on tullut vastaan. Ja niinhän se kuitenkin menee että tyytymätön asiakas kertoo huonon palvelun useammalle ja äänekkäämmin kuin parempaa palvelua saanut. Tuota surkeaa palveluhalukkuutta en kyllä pysty ymmärtämään, aivan käsittämätöntä..
Mutta koska kuitenkin toistaiseksi pidän Maptunin lastua ennen kaikkea luotettavimpana mitä täältä olen lukenut (Styling & Tuning luettu kokonaan), niin en kyllä uskalla muita lastuja laittaa. Tämä on tietysti MapTunin mainospuhetta, että heidän lastunsa olisivat rakennettu Saabin moottoreiden turvarajojen sisällä ja alkuperäiset anturit ja niiden asetusrajat säilyttäen...mutta jotenkin se kuitenkin valaa minuun tietynlaista luottamusta kun konettaan ei halua rikkoa. Sitä paitsi muiden viripajojen sivuilla ei samankaltaisia "mainospuheita" ole edes yritetty laittaa. Täällä olevat luotettavan oloiset käyttökokemukset ovat myös antaneet vaikutustaan.
Ehkäpä siinä on syyni tilata Maptunilta ja jos nyt meiliin vastaus tai toimitus heillä ontuu, niin olempahan hyvissä ajoin nyt liikkeellä. Kunhan reilussa kahdessa kuussa tavaran Espooseen saavat, riittää se tässä vaiheessa minulle.
Miten jos tilaisin Ruotsista, niin vastaako Suomen Maptun ollenkaan tuotteesta? Kyllähän sen pitäisi. Tai en kyllä tilaakaan, sitten ne ymmärtää kuitenkin asetukset väärin kun on automaatti kyseessä, tulee väärä loota ja lisäongelmia. Suomipoika rulez :)
Vastaa Viestiin