Heti aluksi pahoittelen jos aihe on tuhanteen kertaan läpikäsitelty, on kiire eikä haku antanut ainakaan suoraan samanlaisia tapauksia.
Eli, ajelin tuosta matkaa lappeenrannasta varkauteen ja huomasin mikkelin jälkeen että repii niin perhanasti vaikka kevyesti painaa kaasua, siis aivan pintakaasu-tyyliin. Painoin sitten hieman reilummin kaasupoljinta jolloin auto hyökkäsi hetken eteenpäin todella rajusti kunnes fuel-cutti katkaisi 'riemun'. Kokeilin myöhemmin kolmosella hieman kevyempää kiihdytystä ja taas tuntui selkeä 'repiminen' noin kolmentonnin jälkeen mutta fuel cutti ei tällä kertaa katkaissut vaan raju kiihtyminen jatkui hetken ennen kuin nostin jalan säälistä kaasulta.
Voisiko tämä epänormaali ahtojen nousu johtua kylmästä ilmasta (keli -22C - -24C) tai mankuvenassa?
Edelleen pahoittelen jos on 'wanhaa', modet poistakaa/siirtäkää jos näette tarpeelliseksi.
Auto siis -95 9000 2.3t (mitsu td04) automaattilootalla ja joulukuussa asennettu maptun aero steg1.
ahtopiikki?
ahtopiikki?
#2633
Tomaatti9000
Tomaatti9000
Mulla kävi tänään ihan sama: -20 pakkasta ja polkaisin tuossa motarilla nelosella --> fuelcuttia tuli.
Ainakin mulle uutta tietoa tuo trionicin oppiminen. Kyseessä ilmeisesti ns. boost adaptation, jota joskus Freetun kanssa oli puhetta.
Ajattelin ensin mankkuvenavikaa, mutta seuraavilla polkaisuilla ei ollut paineet lähelläkään fuelcuttia. Ihan muuten kivasti vetää kun nelosella ja vitosella talla pohjassa ahtopaineet n. 1,3 baria eikä viisari heilu yhtään. Välillä näköjään toimii oikein...
Ainakin mulle uutta tietoa tuo trionicin oppiminen. Kyseessä ilmeisesti ns. boost adaptation, jota joskus Freetun kanssa oli puhetta.
Ajattelin ensin mankkuvenavikaa, mutta seuraavilla polkaisuilla ei ollut paineet lähelläkään fuelcuttia. Ihan muuten kivasti vetää kun nelosella ja vitosella talla pohjassa ahtopaineet n. 1,3 baria eikä viisari heilu yhtään. Välillä näköjään toimii oikein...