Yli asteikon ;-) & sytkäkasetti
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Yli asteikon ;-) & sytkäkasetti
Ekana täytyy vähän kritisoida sytkäkasettia Olin lähdössä Jyväskylästä takaisin Helsinkiä kohden kun starttasin auton ja huomasin, että se käy vain kolmella pytyllä Auto täristi melkomoisesti ja ei auttanut muut kuin lähteä ajamaan sillä, koska en voinut jäädä meidän firman jkyläläisen konttorin pihaankaan. Vähän aikaa kului, niin auto alkoi taas käydä neljällä pytyllä (hallelujaa!), mutta tuntui vähän aikaa "tukkoiselta". Kyllä tuo "episodi" sai meikäläisen vahvasti herkitsemaan uuden sytkäkasetin ostoa ja tänään sitten varasinkin itselleni uuden sytkäkasetin hintaan 194.8 euroa Muistaakseni olin kuullut, että se maksaisi hieman yli 200 "erkkiä".
Ensimmäistä kertaa pääsin Jyväskylän reissulla kokeilemaan tuota Maptunin softaa oikein kunnolla (mutta varovasti, koska autossa on vielä orkkis-IC). Eilen tullessani Jkylästä Helsinkiin kokeilin muutaman kerran täyskaasukiihdytystä ja Saabin turbomittarin viisari meni hieman yli punaisen asteikon
Kunnon meininkiä Kyllä ne Maptunilla osaa hoitaa hommansa
Ensimmäistä kertaa pääsin Jyväskylän reissulla kokeilemaan tuota Maptunin softaa oikein kunnolla (mutta varovasti, koska autossa on vielä orkkis-IC). Eilen tullessani Jkylästä Helsinkiin kokeilin muutaman kerran täyskaasukiihdytystä ja Saabin turbomittarin viisari meni hieman yli punaisen asteikon
Kunnon meininkiä Kyllä ne Maptunilla osaa hoitaa hommansa
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Yli asteikon ;-) & sytkäkasetti
Ja sisäinen pikkupoika heräs kertaheitolla ?Turbo Sensonic kirjoitti:Ensimmäistä kertaa pääsin Jyväskylän reissulla kokeilemaan tuota Maptunin softaa oikein kunnolla (mutta varovasti, koska autossa on vielä orkkis-IC). Eilen tullessani Jkylästä Helsinkiin kokeilin muutaman kerran täyskaasukiihdytystä ja Saabin turbomittarin viisari meni hieman yli punaisen asteikon
Kunnon meininkiä Kyllä ne Maptunilla osaa hoitaa hommansa
Onko muuten alkuperäinen kasetti autos? Aika kauan sit olis kestäny jos on originaali.
Tais silti hymykin mennä yli asteikon
Mut Shitpartsilta IC ja sit kerrot meille kivoja lukemia dynolta
BMW 320dA Coupe LCI
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Jep, kyllä se ahtopaine on iloinen asia
Mitenkäs lienee DI-kasettien yhteensopivuus eri mallivuosien/mootoreiden kanssa? Lähinnä siis kiinnostaisi tonnariin passelit kasetit (punainen väriltään), eli sopiiko esim. mun vm.-92:een (jossa DI/APC ja LH-2.4.2 ruisku) sytkäkasetti Trionic-tonnarista (vm -93 eteenpäin)? Ja mitenkäs mahtaa esim. 2.0i vaparissa ollut kasetti toimia 2.3 täyspaineturbossa? Onko siis kaseteissa eroa, vai hoidetaanko homma vain ohjausboksia muuntelemalla eri mallien välillä ja kasetti aina sama?
Tällaista ihmettelee,
Ville
Mitenkäs lienee DI-kasettien yhteensopivuus eri mallivuosien/mootoreiden kanssa? Lähinnä siis kiinnostaisi tonnariin passelit kasetit (punainen väriltään), eli sopiiko esim. mun vm.-92:een (jossa DI/APC ja LH-2.4.2 ruisku) sytkäkasetti Trionic-tonnarista (vm -93 eteenpäin)? Ja mitenkäs mahtaa esim. 2.0i vaparissa ollut kasetti toimia 2.3 täyspaineturbossa? Onko siis kaseteissa eroa, vai hoidetaanko homma vain ohjausboksia muuntelemalla eri mallien välillä ja kasetti aina sama?
Tällaista ihmettelee,
Ville
Jostain lukasin että sytkäkasetit olisivat yhteensopivia taaksepäin, eli uudemmat käy vanhempiin muttei toisinpäin.V.J.S kirjoitti:Jep, kyllä se ahtopaine on iloinen asia
Mitenkäs lienee DI-kasettien yhteensopivuus eri mallivuosien/mootoreiden kanssa? Lähinnä siis kiinnostaisi tonnariin passelit kasetit (punainen väriltään), eli sopiiko esim. mun vm.-92:een (jossa DI/APC ja LH-2.4.2 ruisku) sytkäkasetti Trionic-tonnarista (vm -93 eteenpäin)? Ja mitenkäs mahtaa esim. 2.0i vaparissa ollut kasetti toimia 2.3 täyspaineturbossa? Onko siis kaseteissa eroa, vai hoidetaanko homma vain ohjausboksia muuntelemalla eri mallien välillä ja kasetti aina sama?
Tällaista ihmettelee,
Ville
Tohon vapari kasettiin en osaa ottaa kantaa...
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Tuontitonnarini on tietääkseni vakio (vain Remuksen takapönttö ja putken ulostulo). Tuossa männäviikolla aamulämpötilan ollessa -1 ja +5:n välillä piikkaili paineet pariin kertaan asteikon (=punaisen) lopussa, laskivat siitä sitten punaisen puoleenväliin, kunnes kierrosten yhä noustessa laskivat sinne keltasen puolelle. Kyllä 3-4-5 vaihteilla polkastessa yleensä antaa alkuun (välillä 2-3k rpm) punasen puoleenväliin ja siitä sitten laskeepi...Kakkosella polkiessa on parempi pitää katse tiessä, sen verran äkäseen tuo 2.3T kuitenkin hyökkää etiäpäinmites muilla täällä nousee ahtomittarit?
-Ville
P.S: Tässä URLi hakureissulla ottamastani clipistä (n. 2,5Mb), siinä siis polkaisu pohjaan vitosella ja paineet piikkaa n. punasen puoleen väliin http://www.sunpoint.net/~wilton/autobahn.AVI
...älkääkä sitten kettuilko siitä, että oli pojalla pitkät päällä...
Tuo T7:n "turbo" mittari ei mittaa ahtopainetta, vaan ilmamäärää. Käytännässä jos ollaan merenpinnan tasolla niin Punasen alku vastaa noin 1Bar:ia ja tappi n. 1.4 Bar.Speedou kirjoitti:Huhhu, taitaa kivasti kulkea, kerran menee yliasteikon viisari Toivottavasti auto kestää!
Vähän offtopicia, mites muilla täällä nousee ahtomittarit? potkuhousu jne? Noissa perheemme vakio Saabeissahan se just ja just ylittää punaisen rajan.
Vakio Vigge ahtaa seuraavasti
3000 1.0 Bar
4000 0.9 Bar
5500 0.7 Bar
6000 0.6 Bar
SP:n nykyisillä "romuilla" menee lähes tappiin ja kun joskus toivottavasti saan
SP:ltä tilaamani stage III setin niin pitäisi mittarin mennä pohjaan.
Maptunin mukaan tuossa stage III setissä maksimi ahtopaine on 1.4 Bar
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Hmm...kuvittelenko vai nouseeko sinulla lämmöt ihmeen korkealle?V.J.S kirjoitti:P.S: Tässä URLi hakureissulla ottamastani clipistä (n. 2,5Mb), siinä siis polkaisu pohjaan vitosella ja paineet piikkaa n. punasen puoleen väliin http://www.sunpoint.net/~wilton/autobahn.AVI
...älkääkä sitten kettuilko siitä, että oli pojalla pitkät päällä...
STCF #3
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Juu, nousihan nuo jonkun verran korkeiksi autobahn-nopeuksissa ja ACC:n huutaessa yli 20 asteen kelissä. Syylärinesteet vaihdoin tuossa kesähelteillä, ja nyt on lämmötkin paremmin kurissa. Kertaakaan ei kyllä päässyt punaiselle lämmöt nousemaan, mutta kieltämättä oli kyllä melkoset sopat ne vanhat nesteet...Hmm...kuvittelenko vai nouseeko sinulla lämmöt ihmeen korkealle?
-Ville
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
punasen puolelle
Mulla menee pikkasen punasen puolelle eli 1,25 on painetta. Tosin nyt ei mene edes punaselle joten uusi kalibrointi lauantai aamuna shhhh ei saa kertoo Espoon poliisille sitt mitään
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Oon foorumissa aiemminkin tästä kirjoittanut, mut varoitan taas: Mulla on SP:n stage 3 kiinni ja neula osoittaa punaisen loppua, hetkittäin ylikin punaisen. Tai aikoinaan osoitti. Viime kuussa etsin imupuolen putkista vuotoja ja kalibroin boxia kerran viikossa kunnes keksin että alkup.IC:n muovipäädyt järjesti autooni ylimääräiset hukkaportit--> molemmat päädyt rakoili. Nyt on varsinaise hukkaportin tankoa pidennetty kolme kierrosta ettei väliaikaiskorjaus heti pettäisi-->neula nousee enää punaisen puoliväliin.
Kun Turbo Sensonic aloitti tän topicin sytkäaiheella niin aihetta sivuten kysyn, että tietääkös kukaan mistä saisi kylmempiä tulppia. Oon käyttänyt NGK BCPR7ES-11, jotka oli tosi valkoiset viime vaihdon yhteydessä. Tiedä sitä onko siitä iloa, mutta vaihdan tulppia "varmuuden vuoksi" n. kolme kertaa tiuhempaan kuin ohjekirja suosittaa. Muistaakseni ainakin "Jr. Nordic" (Robert Uhr) käyttää NG900/9-3:ssaan ysin lämpöarvolla varustettuja tulppia. Pelkään vähän nakutus mahdollisuutta ja oisin tyytyväinen kun edes "kasit" löytäis...
Kun Turbo Sensonic aloitti tän topicin sytkäaiheella niin aihetta sivuten kysyn, että tietääkös kukaan mistä saisi kylmempiä tulppia. Oon käyttänyt NGK BCPR7ES-11, jotka oli tosi valkoiset viime vaihdon yhteydessä. Tiedä sitä onko siitä iloa, mutta vaihdan tulppia "varmuuden vuoksi" n. kolme kertaa tiuhempaan kuin ohjekirja suosittaa. Muistaakseni ainakin "Jr. Nordic" (Robert Uhr) käyttää NG900/9-3:ssaan ysin lämpöarvolla varustettuja tulppia. Pelkään vähän nakutus mahdollisuutta ja oisin tyytyväinen kun edes "kasit" löytäis...
Maptunin Fredrik suosittelin käytettäväksi seuraavia tulppia.2,3T sport kirjoitti:
Kun Turbo Sensonic aloitti tän topicin sytkäaiheella niin aihetta sivuten kysyn, että tietääkös kukaan mistä saisi kylmempiä tulppia. Oon käyttänyt NGK BCPR7ES-11, jotka oli tosi valkoiset viime vaihdon yhteydessä. Tiedä sitä onko siitä iloa, mutta vaihdan tulppia "varmuuden vuoksi" n. kolme kertaa tiuhempaan kuin ohjekirja suosittaa. Muistaakseni ainakin "Jr. Nordic" (Robert Uhr) käyttää NG900/9-3:ssaan ysin lämpöarvolla varustettuja tulppia. Pelkään vähän nakutus mahdollisuutta ja oisin tyytyväinen kun edes "kasit" löytäis...
Ensisijaisesti NGK BCR8ES ja jos ei löydy niin BCPR7ES-11.
Heidän kokemuksien perusteella näitä tulppia (PFR7H-10 tai PFR6H-10) tulisi vältää, vaikka ohjekirja saattaakin käskeä muuta.
Näiden tulppien kanssa voi esiintyä ongelmia etenkin "viri" vehkeiden kanssa. Ongelma johtuu siitä että ionisaatio-mittauksen perusteella saattaa näyttää että kone nakuttaa, vaikkei se sitä tekisikään.
Mistä ko. tulppia sitten saa? Minä en ainakaan tiedä, mutta olisin kiinnostunut tietämään koska myös itsellä on kohta vaihto edessä.
#1730
500whp.net member
500whp.net member