Virikuume lisääntyy

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Max
"Saabisti"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 17:01
Paikkakunta: Oulu

Virikuume lisääntyy

Viesti Kirjoittaja Max »

Olempa tuossa pähkäillyt jotta jospa laittas suoraan tuon Maptunin Steg3:en, niin ei tarttis kiertää sen 1:en kautta :lol: . Onko se putken valmistaja JT, joka tulee siinä Steg3:ssa? Tuo JT:n putkihan on vissiin ihan käypä peli? Mutta joku puheli et se sportti katti ei ois mikään kovin hyvälaatuinen, joten voisikohan sen jättää pois siitä paketista ja ostaa vaikka Kemiran tai jonkun muun katin (suosituksia)? Niin, ja kuuluuko tuohon pakettiin myös kaikki tarvittavat tiivisteet (entäs se putken loppupää? Pitänee ostaa erikseen joku krominen pää?) jne. Vai pitääkö ne hommata erikseen. Ikinä en ole putkea mihkään autoon vaihtanu, joten on hieman vaikeeta ku ei tiedä mitään. No entäpäs sit toi vääntö (370Nm), kuinkas paha rasti on orkkis palikoilla kestää tuommoinen voima?

Tulipas taas kysymyksiä, mutta se hyvä puoli tässä on et muija ei edes sanonut ehdotonta eitä :oops: . Tuumas vaan et "jos sä et sitä nyt laita niin sä kuitenki laitat sen sit myöhemmin" 8O

Edit: hmmm, tuliskohan halvemmaksi jos ostais Maptunilta vaan sen softan ja ProCarilta ne loput palikat?
#1747
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Laita suoraan 3:n paikalleen.Ei ala kovin nopeaan ahistaan se et miksi en tilannu....Tieteski voit "tee-se-itse"miehenä tilata osat sieltä ja täältä,mut jos on mahdollista saada kerralla kaikki auton alle,niin miks alkaa liikaa rasittaan itteä?Jäis enemmän aikaa olla Saapistien sivuilla :wink:

Kyllä Saappi kestää voimaa kohtalaisen hyvin.Itelläni ei oo vielä ainaskaan kytkin savunnu kovin montaa kertaa(vielä)Liikennevalokiihytyksiä ei taida kovin kauaa kestää,mut maantiellä se hauskuus vasta tulee esiin.Sitä ajoa kestää paremmin :twisted:
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Stage 3: 265 Hp / 370 Nm

Saab 9-3 2.0t
154 Hp / 219 Nm Original

Sisältää: Maptun ohjelmistopäivitys, magneettiventtiili, letkut, 3" pakoputkisto turbolta, sport-katalysaattori, J/R High Flow-ilmansuodatin

Hinta: 1798,59€ (sis. alv)


Kysy tuolta http://www.maptun.fi että paljon tulee halvemmax kun jättää pois ton 3" rännin ja katin... Ehkä tota ilmanputsariikin kannatta harkita muualta...

Esim PCS:ltä saa tota JT:n putkee...

Kannattaa verrata tuleeko halvemmax... Kait noista maptunin paketeistakin saa jonkin verran alennusta ???
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Nyt kun kävin hiljattain koeajamassa -01 TboJubileen, niin lastutus kävi mielessä... :twisted:

Eli kummastuttaa seuraava:

MAPTUN Steg 3 antaa -00-03 malliin(Siis Trionic7) Stage 3: 240 Hp / 360 Nm voimaa, hintaan 1746,29€

Ja -98-00 Stage 3: 265 Hp / 370 Nm 1798,59€, täh ! siis 25 heppaa enemmän ??? Mitä siinä Trionic5:ssa on "parempaa" että saadaan tuo 25heppaa enemmän ??? vai missä on eroa ??? ahdinko ratkaisee, onko tuo uudemman GT17 tehottomampi, mukamas...

Eikös noissa perusmoottori ja vaihdelaatikko ole kuiteskin sama ???

Ja 900 -94-98 saa Stage 3: 265 Hp / 370 Nm 1436,74€ ja ton saa yli 350€ halvemmalla ??? vaikka samat palikat kuin -00-03
Tai taas mä oon tulossa hullux ;)

Saatanhan maa tahan aikaan illasta ? vähän höpöhöpö-juttui ladella :lol:

Säästyin muuten keskisuomessa olevalta oksennustaudilta, kerrankin...

Kuva

Edit :oops: :lol:
Viimeksi muokannut saabracing, To Helmi 26, 2004 11:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Suosittelen juuri sitä että ostat stage 3:sen suoraan. Eilen oli ensimmäinen niin kuiva päivä että pääsin tekemään täyskaasu kiihdytyksiä kolmosella ja nelosella ilman että suti. Kyllä ero Stage 1:sen ja 3:sen välillä on yhtä dramaattinen kuin vakion ja Stage 1 lastun välillä. Ainakin Trionic 5 laitteessa.

Pitää vielä saada otettua kiihdytysajat Stage 3:sella niin voi kunnolla vertailla. Olen jo ottanut ajat vakiolle, Stage 1:selle ja JT:n putkelle vakio lastulla.
Sakkeus Suuri
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Helmi 24, 2004 08:30
Paikkakunta: Perämeri

Viesti Kirjoittaja Sakkeus Suuri »

NG900SET -95 kirjoitti: Pitää vielä saada otettua kiihdytysajat Stage 3:sella niin voi kunnolla vertailla. Olen jo ottanut ajat vakiolle, Stage 1:selle ja JT:n putkelle vakio lastulla.
No paljos meni?
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Ajat

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Kaikki ajat eivät ole samoissa olosuhteissa ajetut ja ajanotossa voi olla kympin parin heittoja. Kaikissa mittauksissa lämpötila on 0-10°C.

Speedpartsin stage 1 lastun mittaukset tehty 205/50-16 kesärenkailla muut 185/65-15 talvirenkailla. Speedpartsin lastu oli myös viallinen. Siinä ei tyhjäkäynti toiminut. En tiedä oliko siinä muuta vikaa joka vaikuttaisi suorituskykyyn.

Kiihdytys 3. vaihteella 80-160km/h (rajoitin 6500rpm = 170km/h)

vakio: 13,5
JT:n putki, vakio softa: 12,4
Speedparts stage 1: 11,9
Maptun stage 1: 11,0
Sakkeus Suuri
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Helmi 24, 2004 08:30
Paikkakunta: Perämeri

Re: Ajat

Viesti Kirjoittaja Sakkeus Suuri »

NG900SET -95 kirjoitti: Kiihdytys 3. vaihteella 80-160km/h (rajoitin 6500rpm = 170km/h)

vakio: 13,5
JT:n putki, vakio softa: 12,4
Speedparts stage 1: 11,9
Maptun stage 1: 11,0
Ohhoh... aika paljon vaikuttanu pelkkä putken vaihto 8)

Hmm. Oiskohan tuosta itellekin noin paljon hyvää yhdessä bsr:n steg-1:n kans?

Sory Make, meni offtopikiks :twisted:
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Putki

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Väliaikojen perusteella putki jopa huononsi aikaa alakierroksilla 60-80km/h (2300-3100 rpm, olisikohan vastapaineet liian pienet) ja alkoi parantamaan aikaa vasta 100km/h (3850rpm) jälkeen jonka jälkeen parannus oli n. 10% luokka rajoittimelle saakka.

Maptun stage 1 lastu taas alkoi parantamaan aikaa 80 km/h jälken ja jatkoi sitä tappiin asti. Suhteessa eniten se paransi aikaa keskikierroksilla 100-120kmh (3850-4600rpm).
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kumma, että maptunilla nopeemmat ajat, jos vertaa viripajojen lukemia T5:lle

maptun: Stage 1: 225 Hp / 340 Nm , Stage 2: 230 Hp / 350 Nm
speedp/BSR : Stage 1: 227 Hp / 346 Nm , Stage 2: 229 Hp / 354 Nm

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

peinu kirjoitti:Kumma, että maptunilla nopeemmat ajat, jos vertaa viripajojen lukemia T5:lle

maptun: Stage 1: 225 Hp / 340 Nm , Stage 2: 230 Hp / 350 Nm
speedp/BSR : Stage 1: 227 Hp / 346 Nm , Stage 2: 229 Hp / 354 Nm

Vääntökäyrä.... :roll:

MapTun
Kuva

SP
Kuva
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Maptunin ja Speedpartsin lastut olivat aika erituntuisia. Speedpartsin lastu repäisi kunnolla kun hipaisikin kaasua mutta sen jälkeen veto ei enää parantunut. Maptunissa teho tulee pikkuhiljaa hiipien ja tuntuu ettei tehon kasvu lopu ennen 6000rpm. Tosin en voi tietää toimiko speedpartsin lastu täysillä. Palautin sen koska autossa ei ollut tyhjäkäyntiä kyseisellä boxilla. Sitten odotin turhaan puoli vuotta boxin korjausta ja lopulta viime syksynä peruin tilauksen. Samana päivänä tilaus Maptunille ja toimiva lastu toimitettiin muutamassa päivässä.
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

...juuri tuo vääntökäyrän muoto sai minutkin valitsemaan Maptunin. Tilaus lähti tiistaina Steg1:stä, ja ensi viikoksi luvattu toimitus.. arvatkaapa odotanko viileenä... :twisted:
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

NG900SET -95 kirjoitti:Maptunin ja Speedpartsin lastut olivat aika erituntuisia. Speedpartsin lastu repäisi kunnolla kun hipaisikin kaasua mutta sen jälkeen veto ei enää parantunut. Maptunissa teho tulee pikkuhiljaa hiipien ja tuntuu ettei tehon kasvu lopu ennen 6000rpm. Tosin en voi tietää toimiko speedpartsin lastu täysillä. Palautin sen koska autossa ei ollut tyhjäkäyntiä kyseisellä boxilla. Sitten odotin turhaan puoli vuotta boxin korjausta ja lopulta viime syksynä peruin tilauksen. Samana päivänä tilaus Maptunille ja toimiva lastu toimitettiin muutamassa päivässä.
Voin vahvistaa nuo kokemukset myös omalta kohdaltani. Toki kannattaa muistaa että nuo käppyrät ovat viripajan mainoksia, joita on hieman kaunisteltu. Pelkkiin huippuarvoihin ei myöskään kannata tuijottaa, koska ei se auto niillä kulje.
#1730
500whp.net member
Max
"Saabisti"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 17:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Max »

No mitenkäs sit noitten palikoitten kestävyys. Hieman mietityttää, kun olis kuitenki tarkotus ajella tällä autolla luultavasti vielä piiiitkäääään....
Muutenhan tuossa ei olis mitään ongelmaa, jos paikat sen vaan kestää "varmasti" ni eiku tilaamaan 8)
#1747
Vastaa Viestiin