Peltipakosarjoja og900 turboihin

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
koshh
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 10:49
Paikkakunta: Oravasaari

Viesti Kirjoittaja koshh »

Kinnostusta vois löytyä T8 race malliin, tosin pitäis ollan schwitzerin laipalla ja kokoakin tolta ahtimelta löytyy :D
Saab 96 V4 Super -78
Saab 9000 Aero -95 VI**N TCS Steg X Evo
Saab 9000 2.0t -97
Saab 9000 2.0t -97
kankuu
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2005 23:35
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja kankuu »

pystytkö tekemään tonnariin kans pakosarjan...voisin olla kiinnostunut ostamaan...on vaan vähän paskamaisen näkönen tossa kun kattelin, ku on ilmastointikin ni se kompura on paskamaisesti tiellä:evil:

niin ja siis haluaisin siis putkista saman mittaiset...tällä hetkellä kun ne ei ole alkuunkaan :?
....niin ja auto on siis -87 cc eli t3 laippa :D
Tero_s
"Viggen"
Viestit: 688
Liittynyt: Ke Kesä 18, 2003 14:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

gls kirjoitti:mulla on tuossa 99:ssä uudempi ahdin, jossa hukkaportti ahtimen alla.

ja kyllä. pelkkää downpipen laippaa tarvitsen jotta voin heivata sen valumutkan.. :)
Kumpi noista olis sopiva? Molempia löytyy vielä laserilla mustasta leikattuna.
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

Tero_s kirjoitti:
gls kirjoitti:mulla on tuossa 99:ssä uudempi ahdin, jossa hukkaportti ahtimen alla.

ja kyllä. pelkkää downpipen laippaa tarvitsen jotta voin heivata sen valumutkan.. :)
Kumpi noista olis sopiva? Molempia löytyy vielä laserilla mustasta leikattuna.
laitoin YV:tä..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Houbi
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 09:03
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Houbi »

Koska ois saatavilla?
KESÄHÄN LÄHESTYY....... :twisted:
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Eipä hätäillä, luntakin on vielä maassa! :D

Sain maestrolta äsken tietoa että ensimmäinen proto on haettu muodoltaan valmiiksi ja seuraavaksi puhallutus ja hitsaus. Walderama kertonee seuraavaksi varmasti itse tunnelmia suoraan tapahtumapaikalta :D
walderama
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 10:36

Viesti Kirjoittaja walderama »

Juu,kyllä ne työn alla on.Yks 16v sarja tuli tuossa haettua mallille.
Kollektori tuottaa vaaka asennossa hieman mietintää,mutta ei hätiä mitiä,kyllä se oikea malli vielä löytyy.Koitetaan seuraavaksi vähän yksinkertaisempaa mallia 8 tappiseen..Jos ei muu auta,niin jos sitten kehtaisi levykollektoriin siirtyä,vaikka se vähän tyttöjen juttu onkin :wink:
tomu
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 07:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja tomu »

t16 racemalli himottaa pahastikin :) miten onkaan jäänyt tällainen projekti huomaamatta :o
M93 9000 CS Aero (KA)
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Moniko haluaa peltipakosarjansa autoon missä on startti pakosarjan alla?

Eli kenellä pakosarja on tulossa -84 tai vanhempaan turboon ? Tämä pitää ottaa myös huomioon putkia suunnitellessä, eikä tietysti tullut aikaisemmin mieleen. Jigi-kone kun on tuota uudempaa mallia niin koko homma jäänyt tyystin huomioimatta.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

sopiiko öljyn paluuputki? itse tein sen virheen että joutui sen tekemään uusiksi...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
walderama
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 10:36

Viesti Kirjoittaja walderama »

Siinäpä se,kun tietäisi.
Meinaan f-19 kanssa,kun protoa soviteltiin,niin häneltä löytyi joku öljyputki (8v) ja se ei ainkaan sopinut.Ei se pakosarjaan kiinni ottanut,vaan siihen turbon tukirautaan,joka on pultattu siihen koneen kylkeen.
Kysymys kuuluukin,onko 8v ja 16v oljynpaluu putket muka erinlaisia,vai oliko meidän kannakerauta tai öljynpaluu putki vääntynyt pois mallistaan?
Silmämääräisesti ei ainakaan näkynyt mitään.

Ei se öljyn paluu sinänsä ole ongelma,niitähän pystyy vääntämään uusia samaan syssyyn.Lähinnä ihmetyttää,että miksei origenelli sopinut?,ei olisi sopinut,edes ilman pakosarjaa,koska siihen se ei osunut tai ollut edes lähelläkään.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

EPC:stä tarkastin niin uudemman lohkon paluuputket ovat samat 8v <-> 16v. Onkohan turbo sitten mennyt kannakkeen takia sen verran pieleen ettei paluuputki mene ihan kohdilleen? Pituussuunnassa heittoa oli se 1.5mm. Eikä se pahemmin vääntyneeltä näyttänyt ja aika tukevaa tekoa on kuitenkin. Poikittaista ei tullut tarkastettua silloin. Kuinka vinoon sen kannakkeen mahtaa saada ? Eikös reiät ole aika jämptit? Mutta tämähän ei sinänsä haittaa. Tuo sarja menee esim. omaan autoon ihan OK. Ja seuraavat tehdään em. hommat huomioon ottaen.

Jos vaikka ruuvataan tuo mun valusarja irti jigiksi ja tuo eka valmis tilalle? Samalla sitten kuvia. Omaan autooni tuo ainakin sopii kun öljynpaluu on DIY-mallia ja startti oikeassa paikkaa :). Eli tulevia sarjoja ei tehtäisi välttämättä ihan tuon mallin mukaan, mutta tulisi ainakin selville minkä laatuisia ja about näköisiä tuotoksia luvassa Saabbiin.

Vanhemman lohkon öljynpaluuta pitää vielä tarkastella jos joku haluaa vanhaa öljynpaluuta ehdottamasti käyttää. Tosin se on kyllä omasta mielestä aika kamala ja erittäin huoltaja-epäystävällinen :).
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

http://www.kolumbus.fi/nohkola/saab/16v_peltisarja/

Ensimmäinen peltisarja valmis, tai ainakin erittäin pätevä proto. Tämä pultataan ainakin hetkeksi omaan autooni kiinni niin saadaan jotain käytännön kokemuksia. Samalla saadaan T16-sarjasta jigi että ainakin sen puolesta tulee olemaan varmasti bolt-on. Vielä pienoinen kysymysmerkki on se vanhanmallin lohko & startti & öljyn paluuputki.

EGT:lle tuohon varmaan hitsataan vielä nippa ja sarja pyritään maalaaman Black Satinilla ennen paikoilleen asennusta. Kuinka moni voisi tuon EGT:n nipan haluta sarjaansa?
Viimeksi muokannut f-19, To Maalis 09, 2006 22:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
walderama
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 10:36

Viesti Kirjoittaja walderama »

Onpas tutun näköinen gini laatikko :lol:
Jepulis,mutta nyt on alkuvaikeuksien jälkeen saatu hallille uudet aseet hitsauksia varten ja nytten pitäisi saumaa alkaa syntymään.

Kuten kuvista näkyy on sarja puhallettu alumiini silikaatilla,joka ei oikein jaksa edes tummentumia rikkoa,mutta tulevat sarjat ruiskitaan metallirakeella maalin tartuntunnan parantamiseksi.Seuraavaksi työstetään 8v sarjan prototype.
SabaT16
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 17:58
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja SabaT16 »

Hyvältä näyttää. Nyt vain hinnat esiin ennenkuin alkaa tulemaan korotuspaineita :wink:
9-5 Aero -04
9-3 NG
900T16 -85


http://www.vndyno.com
Vastaa Viestiin