![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Peltipakosarjoja og900 turboihin
pystytkö tekemään tonnariin kans pakosarjan...voisin olla kiinnostunut ostamaan...on vaan vähän paskamaisen näkönen tossa kun kattelin, ku on ilmastointikin ni se kompura on paskamaisesti tiellä:evil:
niin ja siis haluaisin siis putkista saman mittaiset...tällä hetkellä kun ne ei ole alkuunkaan![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
....niin ja auto on siis -87 cc eli t3 laippa![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
niin ja siis haluaisin siis putkista saman mittaiset...tällä hetkellä kun ne ei ole alkuunkaan
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
....niin ja auto on siis -87 cc eli t3 laippa
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Juu,kyllä ne työn alla on.Yks 16v sarja tuli tuossa haettua mallille.
Kollektori tuottaa vaaka asennossa hieman mietintää,mutta ei hätiä mitiä,kyllä se oikea malli vielä löytyy.Koitetaan seuraavaksi vähän yksinkertaisempaa mallia 8 tappiseen..Jos ei muu auta,niin jos sitten kehtaisi levykollektoriin siirtyä,vaikka se vähän tyttöjen juttu onkin![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kollektori tuottaa vaaka asennossa hieman mietintää,mutta ei hätiä mitiä,kyllä se oikea malli vielä löytyy.Koitetaan seuraavaksi vähän yksinkertaisempaa mallia 8 tappiseen..Jos ei muu auta,niin jos sitten kehtaisi levykollektoriin siirtyä,vaikka se vähän tyttöjen juttu onkin
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Moniko haluaa peltipakosarjansa autoon missä on startti pakosarjan alla?
Eli kenellä pakosarja on tulossa -84 tai vanhempaan turboon ? Tämä pitää ottaa myös huomioon putkia suunnitellessä, eikä tietysti tullut aikaisemmin mieleen. Jigi-kone kun on tuota uudempaa mallia niin koko homma jäänyt tyystin huomioimatta.
Eli kenellä pakosarja on tulossa -84 tai vanhempaan turboon ? Tämä pitää ottaa myös huomioon putkia suunnitellessä, eikä tietysti tullut aikaisemmin mieleen. Jigi-kone kun on tuota uudempaa mallia niin koko homma jäänyt tyystin huomioimatta.
Siinäpä se,kun tietäisi.
Meinaan f-19 kanssa,kun protoa soviteltiin,niin häneltä löytyi joku öljyputki (8v) ja se ei ainkaan sopinut.Ei se pakosarjaan kiinni ottanut,vaan siihen turbon tukirautaan,joka on pultattu siihen koneen kylkeen.
Kysymys kuuluukin,onko 8v ja 16v oljynpaluu putket muka erinlaisia,vai oliko meidän kannakerauta tai öljynpaluu putki vääntynyt pois mallistaan?
Silmämääräisesti ei ainakaan näkynyt mitään.
Ei se öljyn paluu sinänsä ole ongelma,niitähän pystyy vääntämään uusia samaan syssyyn.Lähinnä ihmetyttää,että miksei origenelli sopinut?,ei olisi sopinut,edes ilman pakosarjaa,koska siihen se ei osunut tai ollut edes lähelläkään.
Meinaan f-19 kanssa,kun protoa soviteltiin,niin häneltä löytyi joku öljyputki (8v) ja se ei ainkaan sopinut.Ei se pakosarjaan kiinni ottanut,vaan siihen turbon tukirautaan,joka on pultattu siihen koneen kylkeen.
Kysymys kuuluukin,onko 8v ja 16v oljynpaluu putket muka erinlaisia,vai oliko meidän kannakerauta tai öljynpaluu putki vääntynyt pois mallistaan?
Silmämääräisesti ei ainakaan näkynyt mitään.
Ei se öljyn paluu sinänsä ole ongelma,niitähän pystyy vääntämään uusia samaan syssyyn.Lähinnä ihmetyttää,että miksei origenelli sopinut?,ei olisi sopinut,edes ilman pakosarjaa,koska siihen se ei osunut tai ollut edes lähelläkään.
EPC:stä tarkastin niin uudemman lohkon paluuputket ovat samat 8v <-> 16v. Onkohan turbo sitten mennyt kannakkeen takia sen verran pieleen ettei paluuputki mene ihan kohdilleen? Pituussuunnassa heittoa oli se 1.5mm. Eikä se pahemmin vääntyneeltä näyttänyt ja aika tukevaa tekoa on kuitenkin. Poikittaista ei tullut tarkastettua silloin. Kuinka vinoon sen kannakkeen mahtaa saada ? Eikös reiät ole aika jämptit? Mutta tämähän ei sinänsä haittaa. Tuo sarja menee esim. omaan autoon ihan OK. Ja seuraavat tehdään em. hommat huomioon ottaen.
Jos vaikka ruuvataan tuo mun valusarja irti jigiksi ja tuo eka valmis tilalle? Samalla sitten kuvia. Omaan autooni tuo ainakin sopii kun öljynpaluu on DIY-mallia ja startti oikeassa paikkaa
. Eli tulevia sarjoja ei tehtäisi välttämättä ihan tuon mallin mukaan, mutta tulisi ainakin selville minkä laatuisia ja about näköisiä tuotoksia luvassa Saabbiin.
Vanhemman lohkon öljynpaluuta pitää vielä tarkastella jos joku haluaa vanhaa öljynpaluuta ehdottamasti käyttää. Tosin se on kyllä omasta mielestä aika kamala ja erittäin huoltaja-epäystävällinen
.
Jos vaikka ruuvataan tuo mun valusarja irti jigiksi ja tuo eka valmis tilalle? Samalla sitten kuvia. Omaan autooni tuo ainakin sopii kun öljynpaluu on DIY-mallia ja startti oikeassa paikkaa
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Vanhemman lohkon öljynpaluuta pitää vielä tarkastella jos joku haluaa vanhaa öljynpaluuta ehdottamasti käyttää. Tosin se on kyllä omasta mielestä aika kamala ja erittäin huoltaja-epäystävällinen
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
http://www.kolumbus.fi/nohkola/saab/16v_peltisarja/
Ensimmäinen peltisarja valmis, tai ainakin erittäin pätevä proto. Tämä pultataan ainakin hetkeksi omaan autooni kiinni niin saadaan jotain käytännön kokemuksia. Samalla saadaan T16-sarjasta jigi että ainakin sen puolesta tulee olemaan varmasti bolt-on. Vielä pienoinen kysymysmerkki on se vanhanmallin lohko & startti & öljyn paluuputki.
EGT:lle tuohon varmaan hitsataan vielä nippa ja sarja pyritään maalaaman Black Satinilla ennen paikoilleen asennusta. Kuinka moni voisi tuon EGT:n nipan haluta sarjaansa?
Ensimmäinen peltisarja valmis, tai ainakin erittäin pätevä proto. Tämä pultataan ainakin hetkeksi omaan autooni kiinni niin saadaan jotain käytännön kokemuksia. Samalla saadaan T16-sarjasta jigi että ainakin sen puolesta tulee olemaan varmasti bolt-on. Vielä pienoinen kysymysmerkki on se vanhanmallin lohko & startti & öljyn paluuputki.
EGT:lle tuohon varmaan hitsataan vielä nippa ja sarja pyritään maalaaman Black Satinilla ennen paikoilleen asennusta. Kuinka moni voisi tuon EGT:n nipan haluta sarjaansa?
Viimeksi muokannut f-19, To Maalis 09, 2006 22:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onpas tutun näköinen gini laatikko
Jepulis,mutta nyt on alkuvaikeuksien jälkeen saatu hallille uudet aseet hitsauksia varten ja nytten pitäisi saumaa alkaa syntymään.
Kuten kuvista näkyy on sarja puhallettu alumiini silikaatilla,joka ei oikein jaksa edes tummentumia rikkoa,mutta tulevat sarjat ruiskitaan metallirakeella maalin tartuntunnan parantamiseksi.Seuraavaksi työstetään 8v sarjan prototype.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Jepulis,mutta nyt on alkuvaikeuksien jälkeen saatu hallille uudet aseet hitsauksia varten ja nytten pitäisi saumaa alkaa syntymään.
Kuten kuvista näkyy on sarja puhallettu alumiini silikaatilla,joka ei oikein jaksa edes tummentumia rikkoa,mutta tulevat sarjat ruiskitaan metallirakeella maalin tartuntunnan parantamiseksi.Seuraavaksi työstetään 8v sarjan prototype.