Virikuume lisääntyy
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Ei kai tuota kestävyyttä voi kukaan taata. Eniten se riippuu ajotavastasi. Jos kokoajan revit täysiä saat todennäköisesti auton rikki jopa vakio tehoilla.
En ole kuullut että kenelläkään olisi tullut Trionic moottorin kestävyyden kanssa ongelmia minkäänlaisilla viripalikoilla. Vaihteisto, kytkin ja vetoakselit sen sijaan joutunevat hieman kovemmalle. Esim. Stage 5:seen kuuluu jo kestävämpi kytkin.
Itse ajattelin että jos kytkin ei kestä tätä n. 370Nm vääntöä vaihdan sen Viggenin kytkimeen. Se maksaa Speedpartsilla 3360SEK kun vakio kytkin on 1890SEK. Sopii heittämällä paikalle. Vetoakselit ovat myös kulutustavaraa. Jos vaihteisto jossain vaiheessa hajoaa on se sitten vaan korjattava tai vaihdettava purkulootaan. Vitosvaihteella kannattaa välttää täysvääntöä pienillä kierroksilla. Ja 1. vaihteella itselläni on momentin rajoitin.
Jos ruotsi taipuu kannattaa lukea Automobil lehden 1/2004 numero. Siinä oli hyvä artikkeli Saabin virityskestävyydestä.
En ole kuullut että kenelläkään olisi tullut Trionic moottorin kestävyyden kanssa ongelmia minkäänlaisilla viripalikoilla. Vaihteisto, kytkin ja vetoakselit sen sijaan joutunevat hieman kovemmalle. Esim. Stage 5:seen kuuluu jo kestävämpi kytkin.
Itse ajattelin että jos kytkin ei kestä tätä n. 370Nm vääntöä vaihdan sen Viggenin kytkimeen. Se maksaa Speedpartsilla 3360SEK kun vakio kytkin on 1890SEK. Sopii heittämällä paikalle. Vetoakselit ovat myös kulutustavaraa. Jos vaihteisto jossain vaiheessa hajoaa on se sitten vaan korjattava tai vaihdettava purkulootaan. Vitosvaihteella kannattaa välttää täysvääntöä pienillä kierroksilla. Ja 1. vaihteella itselläni on momentin rajoitin.
Jos ruotsi taipuu kannattaa lukea Automobil lehden 1/2004 numero. Siinä oli hyvä artikkeli Saabin virityskestävyydestä.
Viimeksi muokannut NG900SET -95, Pe Helmi 27, 2004 10:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pitää kai edelleen mainostaa, että jos arveluttaa niin mulla olisi yksi ylimääräinen Saabin originaali täyspaine 9-3:n boksi omasta autosta noukittuna vaatehuoneen hyllyllä. Edullisesti.
Olun poikahan mainosti dynottaneensa yli 210hp vastaavalla.
"Saabi kävi penkissä"
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... =oulu+dyno
YV:llä viestiä jos kiinnostaa.
Olun poikahan mainosti dynottaneensa yli 210hp vastaavalla.
"Saabi kävi penkissä"
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... =oulu+dyno
YV:llä viestiä jos kiinnostaa.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Mulla on tonnarissa tuo 3" jt. Kuuntele sen ääntä sunnuntaina jos olet tulossa.Max kirjoitti:Mitenkäs ton putken asennus, onnistuukohan ihan mattimeikäläiseltä ja tuleekohan siihen mukaan myös tarvittavat tiivistees yms? Kuinkahan käy kulutukselle ns. normaaliajossa?
Edit: Ainiin, entäs ne sävelet? Onko täällä kuinka monella toi JT:n putki?
Eiköhän tuo jt löydy melko monelta tällä foorumilla.
Eikä ole vaikea asentaa,ainakaan tonnariin.Eikä varmsasti sun omaasikaan.Downpipen kans sai vääntää jo puoli tosissaa että sai sen paikalleen. Tietenkin sitä joutuu tekeen patentteja ettei kilkata joka rautaan tuolla pohjassa.Ei tullut mitään tiivisteitä mukaan mut klemmarit tuli. Käy hakeen sitä töhnää niihin liitoksiin.
Kulutuksesta ei ole paljon hajua,mut kaiken tuo on syönyt mitä olen laittanut.
Justiinsa sitä. Sitä vaan levitellään liitoskohtiin ja kun käyttää putken lämpöseks niin se töhnä kuivuu ja tekee liitoksen kaasutiiviiksi. Vähän samantapasta kun putken paikkausmassa.Max kirjoitti:Mitä ihmeen mönjää? Jotain putken tiivistys tahnaa tjsp?Milli kirjoitti:
Käy hakeen sitä töhnää niihin liitoksiin.
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
#1856
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Mulla ei ainakaa auton oman keskikulutusmittarin mukaan kulutus virittämisestä kasvanut. Hetkittäin olen epäillyt että olisi jopa kulutus pienentynyt.Max kirjoitti:Mitenkäs ton putken asennus, onnistuukohan ihan mattimeikäläiseltä ja tuleekohan siihen mukaan myös tarvittavat tiivistees yms? Kuinkahan käy kulutukselle ns. normaaliajossa?
Edit: Ainiin, entäs ne sävelet? Onko täällä kuinka monella toi JT:n putki?
Turbo-viive lyheni havaittavasti, tosin vaihdoin softan samalla putken kanssa, mutta putkella/downpipella lienee silti suurempi vaikutus viiveen lyhenemiseen. (Putki vaihtui turbolta asti, ei siis ns.puolisarja)
JT:n nuotti on hmmm... miehekäs? Ei kuitenkaan yliampuva
Ei erityisen hyvä putki vastustamaan ruostetta
Kuten Millikin tuossa yllä epäili, niin huomattavan monella on JT:n putki täällä foorumissa. Jos ois täys susi niin kyllä siitä olisi kirjoitettukkin
DP on jt:n putkessa rosteria, loppu aluminisoituaterästä tai jotain sen tyyppistä. Jos asut alueella, jossa suolataan paljon (kuten minä) ei toi putki ei varmasti ole kovin pitkä ikäinen. Itse olettaisin että rööri kestää noin 3-5v.2,3T sport kirjoitti:
Kuten Millikin tuossa yllä epäili, niin huomattavan monella on JT:n putki täällä foorumissa. Jos ois täys susi niin kyllä siitä olisi kirjoitettukkin
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Stage 3 aika
Löytyi sen verran kuiva keli että pääsin hiukan koittamaan miten Stage 3 kulkee. Eli kyseessähän oli mittarin mukaan 80-160km/h väli 3. vaihteella:
vakio: 13,5
JT:n putki, vakio softa: 12,4
Speedparts stage 1: 11,9
Maptun stage 1: 11,0
Maptun stage 3: 9,6
JT:n putki vakio softalla ja Stage 3 ajat on molemmat ajettu loivaan ylämäkeen (ehkä muutaman metrin nousu kiihdytys matkalla) joten niistä ajoista voinee ottaa jokusen kympin pois. Ero on silti vähintään merkittävä..
Vertailun vuoksi viime kesän mittauksia:
vakio S40 T4 4 vaihteella 12,2 ja
5 vaihteella 16,8
vakio: 13,5
JT:n putki, vakio softa: 12,4
Speedparts stage 1: 11,9
Maptun stage 1: 11,0
Maptun stage 3: 9,6
JT:n putki vakio softalla ja Stage 3 ajat on molemmat ajettu loivaan ylämäkeen (ehkä muutaman metrin nousu kiihdytys matkalla) joten niistä ajoista voinee ottaa jokusen kympin pois. Ero on silti vähintään merkittävä..
Vertailun vuoksi viime kesän mittauksia:
vakio S40 T4 4 vaihteella 12,2 ja
5 vaihteella 16,8