Voima loppuu, kesä tulee
Voima loppuu, kesä tulee
auto on 9000 T16 vm-85, kaikinpuolin kunnossa oleva, mutta jotain pitäis tehdä kun tuntuu ettei se mene mihinkään! Kertokaapa jotain ahto -ja bensanpaineen nostosta yms.
Kuivahko vastaus:
Omassa -87-tonnarissa riitti alkajaisiksi säätää perusahtopaine speksin mukaiseen, 0,4 +-0,03 bar. Oikeastaan jätin vielä kierroksen verran alakanttiin, että riittää "viritystä" vielä ensi kesäänkin Liekö hukkaportin kalvorasian jousi väsynyt ajan kuluessa.
Oletko mitannut omastasi paineet kunnollisella mittarilla?
Omassa -87-tonnarissa riitti alkajaisiksi säätää perusahtopaine speksin mukaiseen, 0,4 +-0,03 bar. Oikeastaan jätin vielä kierroksen verran alakanttiin, että riittää "viritystä" vielä ensi kesäänkin Liekö hukkaportin kalvorasian jousi väsynyt ajan kuluessa.
Oletko mitannut omastasi paineet kunnollisella mittarilla?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
En tiedä tosta mittarista mut se väittää n. 0.6-0.7 baaria!jus kirjoitti:Kuivahko vastaus:
Omassa -87-tonnarissa riitti alkajaisiksi säätää perusahtopaine speksin mukaiseen, 0,4 +-0,03 bar. Oikeastaan jätin vielä kierroksen verran alakanttiin, että riittää "viritystä" vielä ensi kesäänkin Liekö hukkaportin kalvorasian jousi väsynyt ajan kuluessa.
Oletko mitannut omastasi paineet kunnollisella mittarilla?
Siis 0,6 - 0,7 bar perusahtopainetta? Vai täysahtoja?
Perusahtopaine on se mikä näkyy ajettaessa magneettiventtiilin johto irrotettuna, APC:n sulake irrotettuna tai jarrua painettaessa. Havainoidaan täyskaasukiihdytyksessä esim. kolmosvaihteella 3000 rpm kohdalla.
http://www.saab9000.com/procedures/exha ... stadj.html
http://68.222.100.95/turbo_folder/turbo ... j_2.0l.htm
http://www.quasimotors.com/wgrod.htm
Perusahtopaine on se mikä näkyy ajettaessa magneettiventtiilin johto irrotettuna, APC:n sulake irrotettuna tai jarrua painettaessa. Havainoidaan täyskaasukiihdytyksessä esim. kolmosvaihteella 3000 rpm kohdalla.
http://www.saab9000.com/procedures/exha ... stadj.html
http://68.222.100.95/turbo_folder/turbo ... j_2.0l.htm
http://www.quasimotors.com/wgrod.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Täytyy esittää vähän tyhmää, mutta missä se magneettiventtiili on? ja eikös turbo ahda niin paljon kun pystyy sillon kun on apc ja magneettiventtiili poissa pelistä?jus kirjoitti:Siis 0,6 - 0,7 bar perusahtopainetta? Vai täysahtoja?
Perusahtopaine on se mikä näkyy ajettaessa magneettiventtiilin johto irrotettuna, APC:n sulake irrotettuna tai jarrua painettaessa. Havainoidaan täyskaasukiihdytyksessä esim. kolmosvaihteella 3000 rpm kohdalla.
http://www.saab9000.com/procedures/exha ... stadj.html
http://68.222.100.95/turbo_folder/turbo ... j_2.0l.htm
http://www.quasimotors.com/wgrod.htm
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Jos en ihan varmaks muista niin täällä oli joskus aikasemminkin keskustelua tosta magneetti venan piuhoista ja sillon oltiin sitä mieltä että kun ottaa sen piuhat irti niin sillon se puskee sen kaiken ilman sinne kellolle ja sen seurauksena minimi ahtopaineet.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Eli, jos mankkuvenalta ottaa johdot irti -> perusahtopaineet 0,3-0,4 bar
Jos ottaa magneettiventtiililtä hukkaportinkelloon menevän letkun -> Ahtaa!
Nakutus ledin tekoon löytyy tiedot http://www.saabismionsairaus.net tee itse osiosta.
Jos ottaa magneettiventtiililtä hukkaportinkelloon menevän letkun -> Ahtaa!
Nakutus ledin tekoon löytyy tiedot http://www.saabismionsairaus.net tee itse osiosta.
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
9000 T16 -87