Paljonko virityksillä saatu kiihtyvyyttä?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Ihan sama, onko vierellä joku teinipoppoo rääkkäämässä isin autoa vai ei, se nautinto tulee siitä lähdön tunteesta ja siitä kun esinahka rullautuu taaksepäin. Tämä esinahan rullautuminenhan aiheuttaa sitten myös suunpielien vetäytymistä korvia kohti, joten muistakaahan pitää lärvi peruslukemilla, ettette irstaile julkisesti.. :D
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Ei voi olla irstailematta julkisesti kun ne muut vaan jää... Johtuuko sitten vain bypassin stuhahduksista vai toisen valojen näkemisistä taustapeilissä...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Voihan kilin kellit kun sulis jo lumet ja sais stegen autoon ja pääsis virittelee "nahkojansa" :D Ei pirulainen malta ollenkaan odottaa kun niin paljon uutta on autoon tulossa ja kokeiltavaa on!
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

saapasi kirjoitti:Toi tonnari on kyllä sellanen tankki että vakioalustalla sutii kyllä taatusti.
Näin tekee! Syksyllä otettiin 0-100 lähtöjä moottoritiellä.
Ykkösellä on ihan turha yrittääkkään kiihdyttää kaasu pohjassa, kakkosella poljin kaasua kovempaa mutta välillä piti nostaa kun suti niin pirusti, silti käsiajanotolla muutaman vedon keskiarvoksi saatiin n. 6,5s. Vakio alustalla ja kovettuneilla 185 leveillä gummeilla tottakai :wink:

Harmittaa kun ei pääse millään alle 6 sekunnin :? sekin hidastaa kun ei mene 2:lla 100 vaan pitää 90 vauhdissa tuupata 3:sta pesään :x
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Mulla sutii tuo Tomaatti tonnari, siinä ku antaa puoli kaasulla 20-60km/h, viime kesänä sain poliisit perääni ku tein tuon "normaalin " kiihdytyksen. Mitä mä sille voin että renkaat sutii.

No olihan ne ihan loppuun kuluneet Nokian NRV 195/65 renkaat, mutta silti :D

Vakiona tomaatti tonnari menee vissiin 0-100km/h 8.8 s , joten voisin ajatella että puolen baarin paineen nostolla lähtee kanssa puoli sekuntia eli nyt 8.3 s :D Aika loogista :P
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Kyllähän toi oma tonttu paremmin menee kuin vakio,mutta ajasta en kyllä osaa sanoa mitään,veikkaisin <-8sek.Siis 0-100km/h.

1 on ihan turha isommalla kaasujalalla,2 rauhallisemmin poljettuna saa esinahan rullaamaan,mutta 3 pykälä täydellä kaasulla on sitä jotain. :twisted: :twisted:

Tosiaan kun sulais nuo kelit enemmän niin pääsis taas mazdan jälkeen kokeilemaan kunnon autoa... 8)
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Kyllä Lähtee. Meinaan kolmosella, nelosella ja viitosella. Eihän tuo edes ahtoja nosta pikkuvaihteilla, joilla on neulalaakerit.


9-5 Aerowagon ruosteisella pakoputkenpäällä...
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tomi9000T kirjoitti:Mulla sutii tuo Tomaatti tonnari, siinä ku antaa puoli kaasulla 20-60km/h, viime kesänä sain poliisit perääni ku tein tuon "normaalin " kiihdytyksen. Mitä mä sille voin että renkaat sutii.

No olihan ne ihan loppuun kuluneet Nokian NRV 195/65 renkaat, mutta silti :D

Vakiona tomaatti tonnari menee vissiin 0-100km/h 8.8 s , joten voisin ajatella että puolen baarin paineen nostolla lähtee kanssa puoli sekuntia eli nyt 8.3 s :D Aika loogista :P
Mitenkähän nuo iskarit mahtaa olla herran kiesissä? Jos auto keinuu elokuvatyyliin ameriikklaisesti niin ihan varmasti sutii! :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

Ansis kirjoitti:Eihän tuo edes ahtoja nosta pikkuvaihteilla, joilla on neulalaakerit.
Väärin. Neulalaakerit ovat vaihteistossa kolmosella, nelosella ja vitosella. Ykkönen on laakeroimaton (ratas akselia vasten öljykalvon varassa) ja kakkonen samaan tyyliin kuin ykkönenkin mutta voitelua on auttamassa lisäksi laakeriholkki.
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Mitenkähän nuo iskarit mahtaa olla herran kiesissä? Jos auto keinuu elokuvatyyliin ameriikklaisesti niin ihan varmasti sutii!

No on ne siis varmaan aika surkees kunnossa 8O

Piti ostaa/asentaa tuollainen Speedparts madallussarja. Mutta en sitten raaskinu vielä ku menny muuhun asiaan autossa rahaa.

Jos vaihtas vaan iskarit, niin mitkä olisi hyvät 88 Tonnarii ???

8O 8O
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

vtp9k kirjoitti:
Ansis kirjoitti:Eihän tuo edes ahtoja nosta pikkuvaihteilla, joilla on neulalaakerit.
Väärin. Neulalaakerit ovat vaihteistossa kolmosella, nelosella ja vitosella. Ykkönen on laakeroimaton (ratas akselia vasten öljykalvon varassa) ja kakkonen samaan tyyliin kuin ykkönenkin mutta voitelua on auttamassa lisäksi laakeriholkki.

Kaikkea sitä sattuu kiireessä kirjoitellessa :oops:
HARTSA
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: To Tammi 22, 2004 15:29
Paikkakunta: toholampi

Viesti Kirjoittaja HARTSA »

peinu kirjoitti:
Tomi9000T kirjoitti:Mulla sutii tuo Tomaatti tonnari, siinä ku antaa puoli kaasulla 20-60km/h, viime kesänä sain poliisit perääni ku tein tuon "normaalin " kiihdytyksen. Mitä mä sille voin että renkaat sutii.

No olihan ne ihan loppuun kuluneet Nokian NRV 195/65 renkaat, mutta silti :D

Vakiona tomaatti tonnari menee vissiin 0-100km/h 8.8 s , joten voisin ajatella että puolen baarin paineen nostolla lähtee kanssa puoli sekuntia eli nyt 8.3 s :D Aika loogista :P
Mitenkähän nuo iskarit mahtaa olla herran kiesissä? Jos auto keinuu elokuvatyyliin ameriikklaisesti niin ihan varmasti sutii! :)
:) ex-89 tomaatti tonnarissa oli jouset ja iskarit jo pehmeässä kunnossa.
hyvin tonnari kulki ja suttas...
erään kerran ajaessani toisen tonnarin perässä ouluun asti.niin,perillä heput kertoi,että taustapeilistä olivat seuranneet ja huomanneet kun perässä kiihdyttelin.. "taustapeilistä näkyi aina öljyinen öljypohja risteyksistä lähdettäessä :lol: " noo,onneksi uusi omistaja vaihtoi uuden alustan tonnariin,ei "keuli enään.

ja kyllä automaatilla on helpompi kiihdytellä.esim.0-100 jne. kokoajan vetopäällä ja paineet "tapissa"
eipä tullut kellotettua aikoja.(niin nopeita,ettei ehdi kelloa käyttää...)
9000 Aero -94.
Audi A6 2.0 TDi. Avant
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Automaagissa on se hyvä puoli että luisto haukkaa tehoa sen verran että ei paljoa sutase kuivalla asfaltilla 195:lla eli saa aika rivakoita lähtöjä, mutta sitten nämä kovat pelit (huom saapit siis) pyyhkii vireillä kivasti ohi.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
95power
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 13:58

Viesti Kirjoittaja 95power »

joukolainen kirjoitti:Siinä nämä uudet vehkeet on hyviä, kun on esp niin saa manuaalillakin aina samanlaisen lähdön ei sudi, yrittää kyllä, mutta jarruilla ja moottorin tehon laskulla hillitään luistoa, voi painaa polkimen pohjaan oli sitten kesä taikka talvi, eikä karkaa luistoihin. Ja napista saa pois päältä, mikäli haluaa.
Saappaan alkuperäinen luistonesto on kaikissa olosuhteissa se hidas tapa lähteä. Tarkoitettu lähinnä 60:n ja kuoleman välillä oleville kuskeille. Parasta tuossa järjestelmässä on se, että sen saa pois päältä ( jos sen edes nyt oikeasti saa kokonaan pois päältä ).

Oikeasti toimivat luistonestojärjestelmät ( esim. RaceLogic ) ovat säädettäviä. Parasta kiihtyvyyttä kun ei saavuteta ilman sutimista. :D
#2172
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Vai olikse niin että parasta nautintoa ei saavuteta sutimatta 8)
VW transporter 2.5tdi vm.99
Vastaa Viestiin