Kimppatilaus - Virisatsi 9-5 ja muihin saabeihin
-
- "Turbo"
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
- Paikkakunta: Rauma
Kuinka paljon oikeasti esim.9-3t steg 1 eroaa 9-3 200hv versioon, joka oli vähän aikaa markkinoilla. Tuskin sinnekkään oli putken halkaisijaa isommaksi muutettu.Vai ymmärsinkö väärin mitä tarkoitit.Vigge kirjoitti:Se mikä menee sisään on tultava myös ulos, mutta tuleeko ja kuinka hyvin?
Stage I = työnnetään kaikki sisään mitä menee muista asioista välittämättä...
#1801
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
Niin mitenkäs asiat on, saako Nordicin softia PPC:llä ?potkuhousu kirjoitti:Muistettavan arvoinen tekijä on biksien vaihdossa ajoestolaite joka ei vanhalla boksilla enään toimi ilman käyntiä huollossa. Tämä ei titenkään koske PPC laitteita pelkästään boksin vaihtajia.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Jos tarkoitat ns. pre-aeroa B204R koneella, niin se on verustettu toisella coolerilla kuin mitä normi mallit.NEO9-3 kirjoitti:Kuinka paljon oikeasti esim.9-3t steg 1 eroaa 9-3 200hv versioon, joka oli vähän aikaa markkinoilla. Tuskin sinnekkään oli putken halkaisijaa isommaksi muutettu.Vai ymmärsinkö väärin mitä tarkoitit.Vigge kirjoitti:Se mikä menee sisään on tultava myös ulos, mutta tuleeko ja kuinka hyvin?
Stage I = työnnetään kaikki sisään mitä menee muista asioista välittämättä...
Ja mistä se kiikastaa kun ruvetaan hummia vakio föönillä härnäämään enemmänkin esiin.
-cooleri
-putkisto ahtimen jälkeen (Dp)
-putkisto ennen ahdinta (cobra)
(3s dynovedot erikseen, niihin riittää kyllä vakioreleetkin...)
Kukin tietysti tekee ne muutokset mitä itse näkee tarpeelliseksi, mutta esim B235R koneen kohdalla EGT arvot ovat varsin miehekkäitä jo vakio iskussa ja ne ei ainakaan siitä laske jos ahtoja ruuvataan ilman että kajotaan rautaan. Toki jos tarkoitus on painaa kaasua kunnolla kerran kesässä ratapäivillä, niin tuskin stage I paketista mitään haittaakaan on.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Tuoltahan se löytyy tästä aiheesti aiemmista kommenteista, ainakin maptunin osalta...saabisti900 kirjoitti:Ilmoittelin itsenikin mukaan tähän kimppatilaukseen aikaisemmin tässä topicissa, mutta tarvitsisin pelkästään steg3:men lastun, kun putkisto on jo rakenteilla. Mitä siis suurinpiirtein maksaisi pelkästään steg3 lastu?
Saab 900 2.0t Cab -97
Terve,
jos teillä on kiinnostusta ja tarvetta SQR -tuotteille, niin
minä voisin selvittää hintoja ym. kunhan saan tietää
mistä määristä ja tuotteista on kyse?
Olen nimittäin ollut yhteydessä SQR Frankiin, joten
uskoisin saavani hintatietoja nopeasti.
Kyseisen firman tuotteet ovat nimittäin
luotettavia ja suhteellisen halpoja.
http://www.sqr.se
T. PP
jos teillä on kiinnostusta ja tarvetta SQR -tuotteille, niin
minä voisin selvittää hintoja ym. kunhan saan tietää
mistä määristä ja tuotteista on kyse?
Olen nimittäin ollut yhteydessä SQR Frankiin, joten
uskoisin saavani hintatietoja nopeasti.
Kyseisen firman tuotteet ovat nimittäin
luotettavia ja suhteellisen halpoja.
http://www.sqr.se
T. PP
Viimeksi muokannut PP, Ma Maalis 06, 2006 11:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Jos olette tekemässä kimppatilausta, niin kannattaa vielä tsekata tuo SQR. Frank Strömqvistillä on kuitenkin aika hyvä maine ainakin jenkkiläisten Saab -virittäjien keskuudessa.PP kirjoitti:Terve,
jos teillä on kiinnostusta ja tarvetta SQR -tuotteille, niin
minä voisin selvittää hintoja ym. kunhan saan tietää
mistä määristä ja tuotteista on kyse?
Kyseisen firman tuotteet ovat nimittäin
luotettavia ja suhteellisen halpoja.
http://www.sqr.se
T. PP
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Eroavaisuudet OG9-3 2.0t 185 hv Trionic 5 ja OG9-3 2.0T 200 hv Turbo Sport Trionic 5:n välillä:NEO9-3 kirjoitti:Kuinka paljon oikeasti esim.9-3t steg 1 eroaa 9-3 200hv versioon, joka oli vähän aikaa markkinoilla. Tuskin sinnekkään oli putken halkaisijaa isommaksi muutettu.Vai ymmärsinkö väärin mitä tarkoitit.
B204R moottori on kehitetty versiosta B204L, jonka ahtopaineensäätötoiminto
on kalibroitu ohjelmistoon. Ahtopaine vaihteella 1 ja R on kuten L-moottorissa. Vaihteella 2 ylöspäin arvoja on nostettu.
Turboahtimessa on Wastegate-venttiili, joka on toimintatavaltaan
toisenlainen kuin B204L:ssä, mutta perusahtopaineen (0,40 bar) ja esijännityksen (2 mm) arvot ovat samat.
Puristussuhde on sama kuin B204L:ssä, 9,2:1.
Poikittaisvirtaustyyppinen ahtoilman jäähdytin tulee dieselmoottorista ja
yhdysletkut on sovitettu bensiinimoottoriin. Tätä moottoriversiota käytetään vain käsivalintaisen vaihteiston kanssa. Vaihdelaatikko on sama B204L ja B204R versioissa.
Tämä teksti on suoraan entisen Saab -gurun sähköpostivastauksesta, jossa kyselin NG900 Turbon ja OG9-3 Turbo Sportin eroavaisuuksia toisistaan.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Joo, unohtui mainita se Eli kyseessä on ns. cross flow -mallia oleva cooleri, jota käytettiin Viggenissä, TiD:issä, Aerossa ja muistaakseni kaikissa T7 -OG9-3:ssa.Vigge kirjoitti:Todettakoot vielä että tämä "diesel moottorin cooleri" = ns. viggenin std. cooleri jossei se jo tuosta tullut selväksi.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vanhemmassa 9-3 aerossa, eli T5 -aerossa on vielä rupucuuleri.Turbo Sensonic kirjoitti:Joo, unohtui mainita se Eli kyseessä on ns. cross flow -mallia oleva cooleri, jota käytettiin Viggenissä, TiD:issä, Aerossa ja muistaakseni kaikissa T7 -OG9-3:ssa.Vigge kirjoitti:Todettakoot vielä että tämä "diesel moottorin cooleri" = ns. viggenin std. cooleri jossei se jo tuosta tullut selväksi.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
B204R jatkeena PITÄISI olla VIC ja näin myös on muutamassa tietämässäni autossa jossa ko. kone on.NG900T kirjoitti:Vanhemmassa 9-3 aerossa, eli T5 -aerossa on vielä rupucuuleri.Turbo Sensonic kirjoitti:Joo, unohtui mainita se Eli kyseessä on ns. cross flow -mallia oleva cooleri, jota käytettiin Viggenissä, TiD:issä, Aerossa ja muistaakseni kaikissa T7 -OG9-3:ssa.Vigge kirjoitti:Todettakoot vielä että tämä "diesel moottorin cooleri" = ns. viggenin std. cooleri jossei se jo tuosta tullut selväksi.
#1730
500whp.net member
500whp.net member