Kimppatilaus - Virisatsi 9-5 ja muihin saabeihin

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
saabisti900
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja saabisti900 »

Ilmoittelin itsenikin mukaan tähän kimppatilaukseen aikaisemmin tässä topicissa, mutta tarvitsisin pelkästään steg3:men lastun, kun putkisto on jo rakenteilla. Mitä siis suurinpiirtein maksaisi pelkästään steg3 lastu?
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
NEO9-3
"Aero"
Viestit: 440
Liittynyt: La Elo 16, 2003 16:41
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja NEO9-3 »

Vigge kirjoitti:Se mikä menee sisään on tultava myös ulos, mutta tuleeko ja kuinka hyvin?
Stage I = työnnetään kaikki sisään mitä menee muista asioista välittämättä...
Kuinka paljon oikeasti esim.9-3t steg 1 eroaa 9-3 200hv versioon, joka oli vähän aikaa markkinoilla. Tuskin sinnekkään oli putken halkaisijaa isommaksi muutettu.Vai ymmärsinkö väärin mitä tarkoitit.
#1801
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

potkuhousu kirjoitti:Muistettavan arvoinen tekijä on biksien vaihdossa ajoestolaite joka ei vanhalla boksilla enään toimi ilman käyntiä huollossa. Tämä ei titenkään koske PPC laitteita pelkästään boksin vaihtajia.
Niin mitenkäs asiat on, saako Nordicin softia PPC:llä ?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

NEO9-3 kirjoitti:
Vigge kirjoitti:Se mikä menee sisään on tultava myös ulos, mutta tuleeko ja kuinka hyvin?
Stage I = työnnetään kaikki sisään mitä menee muista asioista välittämättä...
Kuinka paljon oikeasti esim.9-3t steg 1 eroaa 9-3 200hv versioon, joka oli vähän aikaa markkinoilla. Tuskin sinnekkään oli putken halkaisijaa isommaksi muutettu.Vai ymmärsinkö väärin mitä tarkoitit.
Jos tarkoitat ns. pre-aeroa B204R koneella, niin se on verustettu toisella coolerilla kuin mitä normi mallit.

Ja mistä se kiikastaa kun ruvetaan hummia vakio föönillä härnäämään enemmänkin esiin.

-cooleri
-putkisto ahtimen jälkeen (Dp)
-putkisto ennen ahdinta (cobra)

(3s dynovedot erikseen, niihin riittää kyllä vakioreleetkin...)


Kukin tietysti tekee ne muutokset mitä itse näkee tarpeelliseksi, mutta esim B235R koneen kohdalla EGT arvot ovat varsin miehekkäitä jo vakio iskussa ja ne ei ainakaan siitä laske jos ahtoja ruuvataan ilman että kajotaan rautaan. Toki jos tarkoitus on painaa kaasua kunnolla kerran kesässä ratapäivillä, niin tuskin stage I paketista mitään haittaakaan on.
#1730
500whp.net member
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

saabisti900 kirjoitti:Ilmoittelin itsenikin mukaan tähän kimppatilaukseen aikaisemmin tässä topicissa, mutta tarvitsisin pelkästään steg3:men lastun, kun putkisto on jo rakenteilla. Mitä siis suurinpiirtein maksaisi pelkästään steg3 lastu?
Tuoltahan se löytyy tästä aiheesti aiemmista kommenteista, ainakin maptunin osalta...
Saab 900 2.0t Cab -97
PP
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Su Kesä 06, 2004 16:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja PP »

Terve,

jos teillä on kiinnostusta ja tarvetta SQR -tuotteille, niin
minä voisin selvittää hintoja ym. kunhan saan tietää
mistä määristä ja tuotteista on kyse?

Olen nimittäin ollut yhteydessä SQR Frankiin, joten
uskoisin saavani hintatietoja nopeasti.

Kyseisen firman tuotteet ovat nimittäin
luotettavia ja suhteellisen halpoja.

http://www.sqr.se

T. PP
Viimeksi muokannut PP, Ma Maalis 06, 2006 11:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kapsu
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ma Marras 17, 2003 15:58
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja kapsu »

Maptunilta tulee lisää hintatietoa T5 boxien virittämisestä:

"Huomenta,

T5 Stege 1 ohjelmisto 550€ (pelkkä ohjelmisto)

T7 / T5 9-10 tilausta yhteensä

Ystävällisin Terveisin
MapTun Finland Ky
040 7022421"


....T7 boxienj hinta oli siis tuo 720€.

kapsu
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

PP kirjoitti:Terve,

jos teillä on kiinnostusta ja tarvetta SQR -tuotteille, niin
minä voisin selvittää hintoja ym. kunhan saan tietää
mistä määristä ja tuotteista on kyse?

Kyseisen firman tuotteet ovat nimittäin
luotettavia ja suhteellisen halpoja.

http://www.sqr.se

T. PP
Jos olette tekemässä kimppatilausta, niin kannattaa vielä tsekata tuo SQR. Frank Strömqvistillä on kuitenkin aika hyvä maine ainakin jenkkiläisten Saab -virittäjien keskuudessa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

NEO9-3 kirjoitti:Kuinka paljon oikeasti esim.9-3t steg 1 eroaa 9-3 200hv versioon, joka oli vähän aikaa markkinoilla. Tuskin sinnekkään oli putken halkaisijaa isommaksi muutettu.Vai ymmärsinkö väärin mitä tarkoitit.
Eroavaisuudet OG9-3 2.0t 185 hv Trionic 5 ja OG9-3 2.0T 200 hv Turbo Sport Trionic 5:n välillä:

B204R moottori on kehitetty versiosta B204L, jonka ahtopaineensäätötoiminto
on kalibroitu ohjelmistoon. Ahtopaine vaihteella 1 ja R on kuten L-moottorissa. Vaihteella 2 ylöspäin arvoja on nostettu.
Turboahtimessa on Wastegate-venttiili, joka on toimintatavaltaan
toisenlainen kuin B204L:ssä, mutta perusahtopaineen (0,40 bar) ja esijännityksen (2 mm) arvot ovat samat.
Puristussuhde on sama kuin B204L:ssä, 9,2:1.
Poikittaisvirtaustyyppinen ahtoilman jäähdytin tulee dieselmoottorista ja
yhdysletkut on sovitettu bensiinimoottoriin. Tätä moottoriversiota käytetään vain käsivalintaisen vaihteiston kanssa. Vaihdelaatikko on sama B204L ja B204R versioissa.


Tämä teksti on suoraan entisen Saab -gurun sähköpostivastauksesta, jossa kyselin NG900 Turbon ja OG9-3 Turbo Sportin eroavaisuuksia toisistaan.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Todettakoot vielä että tämä "diesel moottorin cooleri" = ns. viggenin std. cooleri jossei se jo tuosta tullut selväksi. Ahdin muuten sama, paitsi hukkaportinkello.
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Vigge kirjoitti:Todettakoot vielä että tämä "diesel moottorin cooleri" = ns. viggenin std. cooleri jossei se jo tuosta tullut selväksi.
Joo, unohtui mainita se :oops: Eli kyseessä on ns. cross flow -mallia oleva cooleri, jota käytettiin Viggenissä, TiD:issä, Aerossa ja muistaakseni kaikissa T7 -OG9-3:ssa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Antsa
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 12:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Antsa »

T7 viriboksi kiinnostaa minuakin. Ja valmistajista mieluiten Nordic.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Vigge kirjoitti:Todettakoot vielä että tämä "diesel moottorin cooleri" = ns. viggenin std. cooleri jossei se jo tuosta tullut selväksi.
Joo, unohtui mainita se :oops: Eli kyseessä on ns. cross flow -mallia oleva cooleri, jota käytettiin Viggenissä, TiD:issä, Aerossa ja muistaakseni kaikissa T7 -OG9-3:ssa.
Vanhemmassa 9-3 aerossa, eli T5 -aerossa on vielä rupucuuleri. ;)
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

NG900T kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti:
Vigge kirjoitti:Todettakoot vielä että tämä "diesel moottorin cooleri" = ns. viggenin std. cooleri jossei se jo tuosta tullut selväksi.
Joo, unohtui mainita se :oops: Eli kyseessä on ns. cross flow -mallia oleva cooleri, jota käytettiin Viggenissä, TiD:issä, Aerossa ja muistaakseni kaikissa T7 -OG9-3:ssa.
Vanhemmassa 9-3 aerossa, eli T5 -aerossa on vielä rupucuuleri. ;)
B204R jatkeena PITÄISI olla VIC ja näin myös on muutamassa tietämässäni autossa jossa ko. kone on.
#1730
500whp.net member
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja nahkis »

Onkos jo jotain tietoa mistä tilaus tullaan tekemään ja koska?
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
Vastaa Viestiin