Tremolo kirjoitti:Oman '83 satkun viritys alkaa olemaan turboa vailla valmis. Nyt huolestuttaa lähinnä kytkimen pito ja vaihdelaatikon kesto.
Mistä kannattasi lähteä metsästämään sopivaa kytkintä, joka oikeasti osaisi käsitellä hieman piristettyjä vääntölukemia ja niin että ei tarvitse ostaa uutta pakettia kerran vuodessa. Nyt en siis viitsisi lähteä asentelemaan mitään tonnarin levyä, vaan jotain ihan oikeata "sporttikytkintä". Miltä valmistajalta löytyisi suoraan og900-mallia? Kokemuksia?
Sitten olisi tuon 5-lovisen vaihdelaatikon vuoro. Onko vakiolaatikon vahvistus jollakin tavalla mahdollista vai onko pakko ostaa 4-vaihteinen rallilaatikko (minkä hinnalla saisi kaksi turbosatkua)?

Mulla on ratasatkussa vakioasetelma ja sintterilevy, pitää hienosti. On varmasti myös halvin vaihtoehto.
Sittenhän esim Sachs tekee Saabiin jäykempää raceasetelmaa, se vois olla vakiolevyn kanssa bueno eikä oo pahan hintainenkaan:
http://www.prostreet.fi/viritysosat/voi ... e_sre.html
Tosin kaikki puhuu pahaa sintteristä, mutta ainakin mulla kilpurissa se on tosi mukavan tuntuinen kun tottuu, tervetuloa epäilevät kokeilemaan, sellanen tulee myös tohon katu-kikottimeenkin.
Vaihdelaatikon "kestäminen" onkin sitten toinen juttu, rahalla saa ja hevosella pääsee.... sehän on Saabissa se "sulake"

ja tosiaan niinku sanoit rahalla saa semmosen joka kestää varmasti.
Kumpiakin on tullut räjäyteltyä, mutta esim mun vanha 5-vaihteinen vahvistettu/rempattu kesti vissiin radalla 5 kautta putkeen.... sitten tuli nelilovinen joka räjähti kolmannessa kisassa, jonka jälkeen tein huolella 5-vaihteisen (vahvistuksineen), jolla on nyt ajettu kaksi kautta.