Aeron ahdin vanhempaan tonnariin?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Turbiini
"Saabisti"
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Syys 03, 2003 08:48
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Vaihdoin joku aika sitten t25:n tilalle mitsun ja ainakin minun tapauksessa vesiputkien banjot olivat erikokoiset. Liittimet on putkissa kiinni juottamalla joten vaihdoin oikeankokoiset liittimet ja hieman laakeripesää kääntämällä ei tarvinnut putkia sen kummemmin väännellä.
Paluuputki kävi paikoilleen laippaa koneistamalla ja putkea hieman taivuttamalla.
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Turbiini kirjoitti:Vaihdoin joku aika sitten t25:n tilalle mitsun ja ainakin minun tapauksessa vesiputkien banjot olivat erikokoiset. Liittimet on putkissa kiinni juottamalla joten vaihdoin oikeankokoiset liittimet ja hieman laakeripesää kääntämällä ei tarvinnut putkia sen kummemmin väännellä.
Paluuputki kävi paikoilleen laippaa koneistamalla ja putkea hieman taivuttamalla.
Joo kumma homma että mulla ei putkiin tarttenut koskea. :roll: Tuota pitää ruveta selvittään miksei putkiin tarttenut juurikaan koskea...
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Putkien / liittimien koosta tai muutenkaan näistä ei mitään hajua, mutta mitä Turbiinin kanssa tsekattiin hänen mitsuaan ja meikun mitsua niin öljy / vesiputket liittyivät aivan eri puolilta ( ylä / ala )? Molempien piti olla "Aeron" ahtimia ja pesät näyttivät silmämääräisesti samalle...ahtimissakin voinee olla eroja? :roll:
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Eli taidan nuo edellisellä sivulla mainittujen mittojen mukaan hakea banjot :) Kun tuo omani on #6 pakopesällä.... :)

Noh, onneksi on erilaisia kannanottoja asiaan :D
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Ahtimissa on todellakin oltava eroa koska mulla oli edelleenkin mitsu garretin putkilla paikallaan. Ja ne kävi suoraan kuten jokainen oulun saabisti on sen todennut ja nähnyt.
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

Banjoista vielä sen verran että minulla on yksi tehdasuusi Mitsu TD04HL-15T #6 ja kaikki tuon ahtimen laakeripesään tulevat banjoruuvit ovat 12 millisiä.

Vesiputket tulevat epäsymmetrisesti eli laitaan tuossa Mitsun laakeripesässä kun taas Garretissa ne tulevat symmetrisesti keskelle laakeripesää.
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Ahdin vaihdettu, hieman joutui tekemään jopa töitä...
Uusittu vain kaksi banjoa (vesiputkien turbon puolen banjot).
Imupuoli meni vänkäämällä paikoilleen, hieman meni putki kurttuun jotta sai immin ja kaikki mahtumaan :)

Alavesiputkea piti taivutella ja meni paikoilleen se orkkis, öljyputkea muokkas rälläkällä niin meni huoletta paikoilleen ja ku laitto hyvän tiivisteen niin näyttää pitävän buenosti.

Bypassin paikkaa piti hieman muuttaa korkeammalle, lähemmäksi ahtoputkea mut ei sen kummempi operaatio...

Turboa piti hieman vain pyöritellä ja se kolahti oikeinpäin :)

Muuttu kyllä jotenkin tehokkaamman oloiseksi auto, jaksaa kieltämättä korkeammille kierroksille... Ei ollenkaan huono päivitys ja sihahduskin kuuluu nyt suht hienosti ;)
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Vastaa Viestiin