Steg1 ja katsastus
BSR:n PPC-laitteella softapäivityksen tekevät ainakin itse BSR, Nordic ja SpeedParts. Eikä tarvitse missään vaiheessa käydä liikkeessä ellei itse halua.uusi saabisti kirjoitti:Mitkä viripajoista tekevät päivityksen nykyään uusiin 9-3:iin pelkällä softalla? Ilmeisesti kaikkia noita softalla tehtäviä päivityksiä voi sitten jälkeenpäin itse muuttaa vakioksi ja päinvastoin. Täytyykö muuten ensiasennus tehdä aina jossain liikkeessä vai voiko tehdä itse esim. jos tilaa softan netistä?
Hirschin pystyy nykyisin myös ohjelmoimaan vaihtamatta ohjausyksikköä, mutta ohjelmointi pitää tehdä merkkiliikkeellä IPRO + Tech. Ohjelmointi kestää pari tuntia.
Maptun:lla pitää vaihtaa fyysinen ohjainlaite.
-
- "Hölösuu"
Käyttääkö Nordic tuota aivan samaa PPC -laitetta, jota BSR:kin käyttää? Periaatteessa tuota PPC -laitettahan voi käyttää mikä tahansa viripulju, jos vain saa uploadattua softansa tuohon laitteeseen.Bob kirjoitti:BSR:n PPC-laitteella softapäivityksen tekevät ainakin itse BSR, Nordic ja SpeedParts. Eikä tarvitse missään vaiheessa käydä liikkeessä ellei itse halua.
Ja päinvastoin: kuka tahansa T7- tai T8 -Saabin omistava henkilö voi virittää autonsa minkä tahansa virifirman softalla, jos omistaa PPC -laitteen ja onnistuu uploadaamaan virisoftan PPC -laitteeseen.
Esim. Maptunin softan pystyisi uploadaamaan T7 tai T8 -Saabiin PPC -laitteella, mutta ensin tarvitsisi ostaa BSR:ltä tai Speedpartsilta PPC -laite ja sitten saada Maptun lähettämään softa esim. sähköpostilla tai CD-rompulla, jotta sen voisi uploadata tietokoneelta PPC -laitteelle ja siitä edelleen T7- tai T8 -Saabiin. Tuskinpa Maptun suostuisi moiseen.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Kyllä Nordicilta saa saman PPC laitteen, se on BSR ostettu. Softa on sitten Nordicin omaa tuotantoa. BSR vaan myy tota PPC laitetta muille ryöstöhintaan.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Jyrki ehtikin tuossa jo kertomaan pääasian eli se on juuri BSR:n kehittämä PPC-laite/tekniikka, jonka Nordic on ostanut.Turbo Sensonic kirjoitti:Käyttääkö Nordic tuota aivan samaa PPC -laitetta, jota BSR:kin käyttää? Periaatteessa tuota PPC -laitettahan voi käyttää mikä tahansa viripulju, jos vain saa uploadattua softansa tuohon laitteeseen.Bob kirjoitti:BSR:n PPC-laitteella softapäivityksen tekevät ainakin itse BSR, Nordic ja SpeedParts. Eikä tarvitse missään vaiheessa käydä liikkeessä ellei itse halua.
Ja päinvastoin: kuka tahansa T7- tai T8 -Saabin omistava henkilö voi virittää autonsa minkä tahansa virifirman softalla, jos omistaa PPC -laitteen ja onnistuu uploadaamaan virisoftan PPC -laitteeseen.
Esim. Maptunin softan pystyisi uploadaamaan T7 tai T8 -Saabiin PPC -laitteella, mutta ensin tarvitsisi ostaa BSR:ltä tai Speedpartsilta PPC -laite ja sitten saada Maptun lähettämään softa esim. sähköpostilla tai CD-rompulla, jotta sen voisi uploadata tietokoneelta PPC -laitteelle ja siitä edelleen T7- tai T8 -Saabiin. Tuskinpa Maptun suostuisi moiseen.
Luulen tuon PPC-ratkaisun olevan suojattu siten, että kuka tahansa ei sitä luvatta hyödynnä omiin tarkoituksiinsa. Jokatapauksessa PPC-laitteen modifioiminen on luvatonta ja toisekseen softan päivitys laitteelta autoon on sen verran "herkkä" prosessi, että aika sankari olisi jos saisi oman softansa tuolla laitteella autoon menemään ja vielä auton käynnistymään - studiojoukkue veikkaisi tuossa vaiheessa sinnikkäimmänkin koodarin menevän ostamaan uutta ohjainyksikköä

...tai eihän sitä ohjainyksikköä tarvitsisi uutta ostaa, vaan ajaa Saabin liikkeellä orkkissofta sisään.Bob kirjoitti:Jyrki ehtikin tuossa jo kertomaan pääasian eli se on juuri BSR:n kehittämä PPC-laite/tekniikka, jonka Nordic on ostanut.Turbo Sensonic kirjoitti:Käyttääkö Nordic tuota aivan samaa PPC -laitetta, jota BSR:kin käyttää? Periaatteessa tuota PPC -laitettahan voi käyttää mikä tahansa viripulju, jos vain saa uploadattua softansa tuohon laitteeseen.Bob kirjoitti:BSR:n PPC-laitteella softapäivityksen tekevät ainakin itse BSR, Nordic ja SpeedParts. Eikä tarvitse missään vaiheessa käydä liikkeessä ellei itse halua.
Luulen tuon PPC-ratkaisun olevan suojattu siten, että kuka tahansa ei sitä luvatta hyödynnä omiin tarkoituksiinsa. Jokatapauksessa PPC-laitteen modifioiminen on luvatonta ja toisekseen softan päivitys laitteelta autoon on sen verran "herkkä" prosessi, että aika sankari olisi jos saisi oman softansa tuolla laitteella autoon menemään ja vielä auton käynnistymään - studiojoukkue veikkaisi tuossa vaiheessa sinnikkäimmänkin koodarin menevän ostamaan uutta ohjainyksikköä.