2XX koneiden mäntien korkeudet?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

2XX koneiden mäntien korkeudet?

Viesti Kirjoittaja V-M »

Ei näyttänyt tuolla T5 mäntä topiikissa tieto karttuvan joten koitetaan tässä...

Myös muita eroavaisuuksia voi laittaa jos tulee mieleen... eli jos esim 202 ja 232 koneissa on mäntien osalla eroja tai yms.

Tätä mäntien korkeus ero listaa tarvitsisin itekkin nyt kun tuo 235 koneen alakerta on tulossa ja siihen oli ajatus istuttaa tuollaiset joko 2X4 tai 2X3 männät.

Eli:

Kone tyyppi, männän tapin etäisyys männän laesta (tapin keskeltä)
2X2 40.3mm?
2X3 ?
2X4 ?
2X5 33mm

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 788
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Olen käynyt surffaamassa joskus Mahlen sivuilla ( http://www.mahle.com ), mistä löysin sähköisen katalogin kysyminesi tietoineen. Koetin juuri etsiä samaa paikkaa mistä sen latasin, mutta löysin sen sijaan nettiversion, eli
http://www.mahle.com
-> Aftermarket
-> Engine components Catalogue
-> Engine
mistä löytyy hakukone
määrittele parametrit
männän kuvan ja mitat saat rivin oikean puolimaisesta kuvasta "Show products"
ja edelleen kuvasta "show details"

P.S.
Mikä Saabin moottori on tyyppiä 2X3?
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Pekka Valtanen kirjoitti:Olen käynyt surffaamassa joskus Mahlen sivuilla ( http://www.mahle.com ), mistä löysin sähköisen katalogin kysyminesi tietoineen. Koetin juuri etsiä samaa paikkaa mistä sen latasin, mutta löysin sen sijaan nettiversion, eli
http://www.mahle.com
-> Aftermarket
-> Engine components Catalogue
-> Engine
mistä löytyy hakukone
määrittele parametrit
männän kuvan ja mitat saat rivin oikean puolimaisesta kuvasta "Show products"
ja edelleen kuvasta "show details"

P.S.
Mikä Saabin moottori on tyyppiä 2X3?
Kyllähän ne löytyy tietysti ettimälläkin :roll: aattelin vain jotta noita olis joku jo miettinyt ja mittonut. Mutta haenpa sitten tiedot noiden valmistajien sivuilta.

2X3 tyyppiä ei liene olemassa.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Onko muuten B234:n ja B235:n sylinterit/lohkot mitoiltaan tismalleen samanlaiset :?:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Frostgrey kirjoitti:Onko muuten B234:n ja B235:n sylinterit/lohkot mitoiltaan tismalleen samanlaiset :?:
Lisäksi kiinnostais laatikon ja koneen kiinnitysten erot?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itse pitäisi saada joku vkl kilahtanut B235R lohko tutkintaan. Pääsen tuohon sovittamaan näitä B234:n mäntiä ja kankia siihen. Sitten selviää tarviiko hommata jotku muut männät vai selviänkö noilla. Noilla vanhemmilla B234:n(-92) männillähän puristukset tippuvat hieman(8.5).

Koska en ole vielä saanut tietoon mitä tuo vaikuttaa moottorin toimintaan (mm. päästöt)ja saako tuota puristuksen pienenemistä "korjattua" ohjelmamuutoksella.
niin pitäisi vielä kantta sovittamalla selvittää onko sitä varaa laskea sen verran että saisi puristukset nousemaan tuonne vakioon (9.3) :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

235 Lohko on matkalla tänne päin joten eiköhän sitä pääse viikon/parin päästä tutkailemaan ja miettiin noita vaihtoehtoja. Mutta nopealla katsauksella näyttäis käyvän sen vanhemmankin 234 (86-93) männät ja kanget tuohon mutta pitää vielä mittoa ja tehdä hakuja.

Tuon puristus suhteen pienenemisen murhe on minusta varsin pieni, päin vastoin se antaa pelivaraa noiden ahtojen kanssa. Purrihan tulee olemaan vaan sama kuin näissä 2X4 lohkosissa. Enpä usko että se vaikuttaa mitenkään tuohon moottorin ohjauksen käyttäytymiseen, toimiihan se ohjaus adaptiivisesti esim. kuluneen moottorinkin tapauksessa.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vastaa Viestiin