52mm kiekkamittari ratin keskiöön

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

52mm kiekkamittari ratin keskiöön

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eli miten tuollainen ralli viritys onnistuisi siviili vehkeeseen!
eli 52mm kiekkamittari upotettuna ratin keskiöön....
mites johdot=?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Sinne täytyy saada saman tyyppinen pyöriväliitin sisälle kuin mankan rattinuppienkin kanssa.

Romarilta voisi löytyä aihio mistä sen voi viritellä.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

Jussi kirjoitti:Sinne täytyy saada saman tyyppinen pyöriväliitin sisälle kuin mankan rattinuppienkin kanssa.

Romarilta voisi löytyä aihio mistä sen voi viritellä.
äänimerkissä on sellainen liitin.. :wink:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
966
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 29, 2005 18:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja 966 »

Stereoiden rattisäätimet (jälkiasennus) toimii infrapunasignaalilla kuten useimmat muutkin kaukosäätimet, ainakin Blaukkarissani on näin. Varvikello tarvii 3 johtoa +,- ja impulssi, joista miinuksen saa ratin rungosta, mutta 2 muuta pitäis vetää uusia. Äänimerkistä saa vain yhden piuhan ,eikä se riitä. Yksi mahdollisuus olisi laittaa se samalla lailla kun 96:n töötin painikkeen johto mutta uudemmissa autoissa ei taida olla onttoa rattiakselia.Katso jostain 96:sta kuinka se on toteutettu, ainakaan vanhemmissa 96:ssa ei ollut liukurengasta, vaan johto kulki rattiakselin sisällä ratinpuoleisen koriinkiinnityksen ohi ja tuli ulos rattiakselista läpivientikumin suojaamana ja oli kierretty löysästi rattiakselin ympärille useamman kierroksen 5-10?, ja siitä koriin kiinni. Rattia käännellessä toiseen suuntaan johto kiristyi, mutta "löysä" antoi periksi ja toiseen suuntaan löystyi vaan lisää. Pitää vain huomioida murrosnivelet. ettei johto takerru niihin, 96:ssa ei niitä ollut. Piuhallahan ne on tehty Wrc-autoissakin, niissä vain roikkuu kierrejohto näkyvissä. Vanhoista puhelimista jengajohto kierrätyskäyttöön, vaikka virkavalta ei taida kyllä tykätä näkyvistä virityksistä.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

gls kirjoitti:äänimerkissä on sellainen liitin.. :wink:
Loppuu karvat kesket töötin liittimessä :wink:
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

966 kirjoitti: johto kulki rattiakselin sisällä ratinpuoleisen koriinkiinnityksen ohi ja tuli ulos rattiakselista läpivientikumin suojaamana ja oli kierretty löysästi rattiakselin ympärille useamman kierroksen 5-10?, ja siitä koriin kiinni. Rattia käännellessä toiseen suuntaan johto kiristyi, mutta "löysä" antoi periksi ja toiseen suuntaan löystyi vaan lisää
Joissain autoissa airbagin johdot on tehty tähän tapaan. Nopeusmittarin spiraalijousta muistuttava nippu korvaa äänimerkin ja airbagin johdot.
Saisikohan sellaisen nipun sovitettua vanhemman auton ratin alle.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Sopivan leveä pätkä lattakaapelia vaan sopivan löyhälle spiraalille.

Kokeilemalla varmasti selviää, mikä on sopiva kierrosten määrä, että se ei takerru vaikka rattia kääntää ääriasentoihin.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jees pitänee tutkia vaihtoehtoja,.. pitää 99:siin saada rundu mittari ja mittaristoa en jaksa vaihtaa..... erillainen pitää olla
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

Svc kirjoitti:
966 kirjoitti: johto kulki rattiakselin sisällä ratinpuoleisen koriinkiinnityksen ohi ja tuli ulos rattiakselista läpivientikumin suojaamana ja oli kierretty löysästi rattiakselin ympärille useamman kierroksen 5-10?, ja siitä koriin kiinni. Rattia käännellessä toiseen suuntaan johto kiristyi, mutta "löysä" antoi periksi ja toiseen suuntaan löystyi vaan lisää
Joissain autoissa airbagin johdot on tehty tähän tapaan. Nopeusmittarin spiraalijousta muistuttava nippu korvaa äänimerkin ja airbagin johdot.
Saisikohan sellaisen nipun sovitettua vanhemman auton ratin alle.
onko järkeä värkätä tuollaista kiekkamittarin tähden..?
nalleolut kirjoitti:jees pitänee tutkia vaihtoehtoja,.. pitää 99:siin saada rundu mittari ja mittaristoa en jaksa vaihtaa..... erillainen pitää olla
varmasti helpompaa vaan vaihtaa se mittaristo tai asentaa mittaristoon kellon tilalle rundari.. :wink:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hmm missä järkeä on? laittaa tommis billet alumiini siipi takaluukun päälle ja dft näyttö koelautaan? joo se on makuasia sano koira ku pallejaan nuoli! voi olla että jää toteuttamatta! on mulla hyllyssä 115mm halkaisijalla oleva rundimittari kotelossa jos sen laittais koelaidan päälle niin ei tartte ulos katella autosta!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin