Mitä maksaa T5 männät?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

jcarlson kirjoitti:Jos laitat uudet männät ja renkaat niin hoonaus on tarpeellinen että renkaat sisäänajautuisivat. Sitä varten se tehdään.
sieltähän se tuli :D :lol:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
PP
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Su Kesä 06, 2004 16:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja PP »

Frostgrey kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:Jos laitat uudet männät ja renkaat niin hoonaus on tarpeellinen että renkaat sisäänajautuisivat. Sitä varten se tehdään.
sieltähän se tuli :D :lol:
Kiitos tiedosta. Lähiviikkoina palikat kiinni ja kesää odottamaan! 8)
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pamppu »

Nostetaas vähän. Tuolta Ruotsista noita mäntiä saa ihan kohtuu edullisesti, mutta onko se yksi ja sama mitä luokkaa ne ovat, jos meinaa tehdä T5 -> T7 swapin? Yhdet olisi tiedossa -95 vuoden koneesta, mutta turhaan niitä edes miettii jos ei sitten sovikaan.

E: tarkemmin luettuani ruotsin foorumia sain käsityksen, että tuo T5->T7 onnistuu huolimatta mikä luokka männällä olisikaan, kunhan on T5 1994-> ja tietty 2-litraisesta. Saa korjata jos meni täysin mönkään...
Viimeksi muokannut pamppu, Ma Helmi 05, 2007 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

jcarlson kirjoitti:Jos laitat uudet männät ja renkaat niin hoonaus on tarpeellinen että renkaat sisäänajautuisivat. Sitä varten se tehdään.
Ja vielä lisätään sen verran, että hoonaus myös karhentaa pintaa
ja auttaa pitämään öljyä paremmin sylinterin ja männän välissä. Kiillottuneissa pinnoissa ei öljy pysy --> kiinnileikkautumis riski. Paljon hoonannut voi työn aikana myös huomata muotoheittoja sylinteriputkessa, mutta niiden krojaamiseen tarvitaan kuitenkin järeämpiä vehkeitä.

Sellainen käytännön vinkki vielä hoonaukseen, että mitä sitkeämpi neste sen hienovaraisempi hoonaus. Esim. moottoriöljy/hienovarainen, tupajumi/karkea hoonaus...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin