52mm kiekkamittari ratin keskiöön
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24619
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
52mm kiekkamittari ratin keskiöön
eli miten tuollainen ralli viritys onnistuisi siviili vehkeeseen!
eli 52mm kiekkamittari upotettuna ratin keskiöön....
mites johdot=?
eli 52mm kiekkamittari upotettuna ratin keskiöön....
mites johdot=?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Stereoiden rattisäätimet (jälkiasennus) toimii infrapunasignaalilla kuten useimmat muutkin kaukosäätimet, ainakin Blaukkarissani on näin. Varvikello tarvii 3 johtoa +,- ja impulssi, joista miinuksen saa ratin rungosta, mutta 2 muuta pitäis vetää uusia. Äänimerkistä saa vain yhden piuhan ,eikä se riitä. Yksi mahdollisuus olisi laittaa se samalla lailla kun 96:n töötin painikkeen johto mutta uudemmissa autoissa ei taida olla onttoa rattiakselia.Katso jostain 96:sta kuinka se on toteutettu, ainakaan vanhemmissa 96:ssa ei ollut liukurengasta, vaan johto kulki rattiakselin sisällä ratinpuoleisen koriinkiinnityksen ohi ja tuli ulos rattiakselista läpivientikumin suojaamana ja oli kierretty löysästi rattiakselin ympärille useamman kierroksen 5-10?, ja siitä koriin kiinni. Rattia käännellessä toiseen suuntaan johto kiristyi, mutta "löysä" antoi periksi ja toiseen suuntaan löystyi vaan lisää. Pitää vain huomioida murrosnivelet. ettei johto takerru niihin, 96:ssa ei niitä ollut. Piuhallahan ne on tehty Wrc-autoissakin, niissä vain roikkuu kierrejohto näkyvissä. Vanhoista puhelimista jengajohto kierrätyskäyttöön, vaikka virkavalta ei taida kyllä tykätä näkyvistä virityksistä.
Joissain autoissa airbagin johdot on tehty tähän tapaan. Nopeusmittarin spiraalijousta muistuttava nippu korvaa äänimerkin ja airbagin johdot.966 kirjoitti: johto kulki rattiakselin sisällä ratinpuoleisen koriinkiinnityksen ohi ja tuli ulos rattiakselista läpivientikumin suojaamana ja oli kierretty löysästi rattiakselin ympärille useamman kierroksen 5-10?, ja siitä koriin kiinni. Rattia käännellessä toiseen suuntaan johto kiristyi, mutta "löysä" antoi periksi ja toiseen suuntaan löystyi vaan lisää
Saisikohan sellaisen nipun sovitettua vanhemman auton ratin alle.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
onko järkeä värkätä tuollaista kiekkamittarin tähden..?Svc kirjoitti:Joissain autoissa airbagin johdot on tehty tähän tapaan. Nopeusmittarin spiraalijousta muistuttava nippu korvaa äänimerkin ja airbagin johdot.966 kirjoitti: johto kulki rattiakselin sisällä ratinpuoleisen koriinkiinnityksen ohi ja tuli ulos rattiakselista läpivientikumin suojaamana ja oli kierretty löysästi rattiakselin ympärille useamman kierroksen 5-10?, ja siitä koriin kiinni. Rattia käännellessä toiseen suuntaan johto kiristyi, mutta "löysä" antoi periksi ja toiseen suuntaan löystyi vaan lisää
Saisikohan sellaisen nipun sovitettua vanhemman auton ratin alle.
varmasti helpompaa vaan vaihtaa se mittaristo tai asentaa mittaristoon kellon tilalle rundari..nalleolut kirjoitti:jees pitänee tutkia vaihtoehtoja,.. pitää 99:siin saada rundu mittari ja mittaristoa en jaksa vaihtaa..... erillainen pitää olla

99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24619
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
hmm missä järkeä on? laittaa tommis billet alumiini siipi takaluukun päälle ja dft näyttö koelautaan? joo se on makuasia sano koira ku pallejaan nuoli! voi olla että jää toteuttamatta! on mulla hyllyssä 115mm halkaisijalla oleva rundimittari kotelossa jos sen laittais koelaidan päälle niin ei tartte ulos katella autosta!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659