mahtuuko 99: keulille ilman isoja muutoksia 900: turbonpannu
mahtuuko 99: keulille ilman isoja muutoksia 900: turbonpannu
Mites mahtuu vanhan 99 turbon keulille 900 turbon 16 v pannu. Vaatiiko isoja muutoksia? tiedoista kiitollinen.
Projekti alussa...
Projekti alussa...
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 181
- Liittynyt: Ma Maalis 01, 2004 20:58
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
99:iin T16
Jos haluaa T16-hihnapyörät mukaan, niin ei mahdu moukaroimatta rintapelliä,
periaatteessa ohjaustehostimen unohtaen pääsee yhdellä laturin hihnalla...
periaatteessa ohjaustehostimen unohtaen pääsee yhdellä laturin hihnalla...
Saabisti #1497
Saabit 90,99,900
Saabit 90,99,900
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Re: 99:iin T16
Onkos toi varmaa tietoa?? Ollaan vaan oltu toiveikkaita että H-konelliseen tuplaysiin saa tuon 16-tappisen ilman rintapellin moukarointia. Ainakin siinä on syvennys rintapellissä tehtaan jäljiltä joka taas puuttuu B-moottorisista tuplayseistäMSaab kirjoitti:Jos haluaa T16-hihnapyörät mukaan, niin ei mahdu moukaroimatta rintapelliä,
periaatteessa ohjaustehostimen unohtaen pääsee yhdellä laturin hihnalla...
Edit: kaverin projekti ei ole alkujaan turbo99 jottei tule sekaannusta. (turbot oli kai aina B-moottorilla)
Onko auto tarkoitus myös katsastaa? ilmeisesti
Niin 16v matalapaine tekniikka menee tehoiltaan ton 145 hv +20% sisään. Täyspaineinen menee sitten jo yli ja siinä taitaa tulla eteen jotain teho mittauksia ym....viisaammat neuvoo tässä.
Itse heitin 8v tekniikan ja vaidoin hihnapuolen yksi hihnaseksi 99:n koneesta, sekä muistaakseni laturi 99:stä ja vesipumpunpyörä. Kampiakselin pyörän vaihdoin myös, mutta olis muistaakseni mahtunut tuo 3 urainenkin sinne......
Niin 16v matalapaine tekniikka menee tehoiltaan ton 145 hv +20% sisään. Täyspaineinen menee sitten jo yli ja siinä taitaa tulla eteen jotain teho mittauksia ym....viisaammat neuvoo tässä.
Itse heitin 8v tekniikan ja vaidoin hihnapuolen yksi hihnaseksi 99:n koneesta, sekä muistaakseni laturi 99:stä ja vesipumpunpyörä. Kampiakselin pyörän vaihdoin myös, mutta olis muistaakseni mahtunut tuo 3 urainenkin sinne......
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 181
- Liittynyt: Ma Maalis 01, 2004 20:58
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Pätee ainakin 90:iin, jossa tietääkseni on ihan samat konehuoneen tilat kuin viimeisissä 99:issä! 8-venttiilinenkin H-moottori tarvitsee jo ne syvennykset, jotka siellä on. 2-urainen pyörä on hiinä-ja-hiinä, mutta varmasti vinkaisee moottorin heilahdellessa - turbon tehoilla heilahtelee!Onkos toi varmaa tietoa??
Saabisti #1497
Saabit 90,99,900
Saabit 90,99,900
Rintapellin syvennys on tosiaan H-moottoria varten, mutta ei satkun hihnapyöriä. Ei H-moottorisessa 99:ssä turhaan ole vain 1 hihna, nääs kun se satkun tuplaurainen hihnapyörä ei sinne sovi, puhumattakaan ilmastoinnin ja ohjaustehostimen lisäurista.
Varmaa tietoa
Varmaa tietoa
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Siis varmaankin kyseessä on se rauta, joka tulee konepellin, ja korin kiinnityspisteiden väliin... B-moottorisessa siinä on putki, H-moottorisessa siinä putkessa on "syvennys"tomaatti kirjoitti:Mitä tarkoitat tuolla konepellin palkilla?hatami kirjoitti:rintapeltiin kampuran ja vesipumpun kohdalle syvennykset,laturin korvake,konepellin"palkki",sähköt. ja jotain muuta pientä kivaa
Henri Mertanen #2892
<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
Ja taitaapa 16-venttiilisen venttiilikoppa olla sen verran iso että vaatii vielä ylimääräistä koloa tuohonkin.Henkka_ kirjoitti:Siis varmaankin kyseessä on se rauta, joka tulee konepellin, ja korin kiinnityspisteiden väliin... B-moottorisessa siinä on putki, H-moottorisessa siinä putkessa on "syvennys"tomaatti kirjoitti:Mitä tarkoitat tuolla konepellin palkilla?hatami kirjoitti:rintapeltiin kampuran ja vesipumpun kohdalle syvennykset,laturin korvake,konepellin"palkki",sähköt. ja jotain muuta pientä kivaa
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Kannattaako alkuperäiseen 99 Turboon tehdä mitään muutoksia? Ovat kuitenkin aika harvinaisia pelejä ja sen takia jopa hyväkuntoisina suht' arvokkaita.
Nettiauto ja KePö ovat täynnä kohtuukuntoisia kaasari-99:jä, niistä riittäisi turbotettaviksikin varmasti muutama.
Nettiauto ja KePö ovat täynnä kohtuukuntoisia kaasari-99:jä, niistä riittäisi turbotettaviksikin varmasti muutama.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti