mahtuuko 99: keulille ilman isoja muutoksia 900: turbonpannu

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
turbotero
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: To Tammi 29, 2004 16:43
Paikkakunta: hämeenlinna

mahtuuko 99: keulille ilman isoja muutoksia 900: turbonpannu

Viesti Kirjoittaja turbotero »

Mites mahtuu vanhan 99 turbon keulille 900 turbon 16 v pannu. Vaatiiko isoja muutoksia? tiedoista kiitollinen.

Projekti alussa...
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja hatami »

rintapeltiin kampuran ja vesipumpun kohdalle syvennykset,laturin korvake,konepellin"palkki",sähköt. ja jotain muuta pientä kivaa 8O
MSaab
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: Ma Maalis 01, 2004 20:58
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

99:iin T16

Viesti Kirjoittaja MSaab »

Jos haluaa T16-hihnapyörät mukaan, niin ei mahdu moukaroimatta rintapelliä,
periaatteessa ohjaustehostimen unohtaen pääsee yhdellä laturin hihnalla...
Saabisti #1497
Saabit 90,99,900
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Re: 99:iin T16

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

MSaab kirjoitti:Jos haluaa T16-hihnapyörät mukaan, niin ei mahdu moukaroimatta rintapelliä,
periaatteessa ohjaustehostimen unohtaen pääsee yhdellä laturin hihnalla...
Onkos toi varmaa tietoa?? Ollaan vaan oltu toiveikkaita että H-konelliseen tuplaysiin saa tuon 16-tappisen ilman rintapellin moukarointia. Ainakin siinä on syvennys rintapellissä tehtaan jäljiltä joka taas puuttuu B-moottorisista tuplayseistä 8O

Edit: kaverin projekti ei ole alkujaan turbo99 jottei tule sekaannusta. (turbot oli kai aina B-moottorilla)
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 663
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Onko auto tarkoitus myös katsastaa? ilmeisesti 8)
Niin 16v matalapaine tekniikka menee tehoiltaan ton 145 hv +20% sisään. Täyspaineinen menee sitten jo yli ja siinä taitaa tulla eteen jotain teho mittauksia ym....viisaammat neuvoo tässä.

Itse heitin 8v tekniikan ja vaidoin hihnapuolen yksi hihnaseksi 99:n koneesta, sekä muistaakseni laturi 99:stä ja vesipumpunpyörä. Kampiakselin pyörän vaihdoin myös, mutta olis muistaakseni mahtunut tuo 3 urainenkin sinne......
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
MSaab
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: Ma Maalis 01, 2004 20:58
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MSaab »

Onkos toi varmaa tietoa??
Pätee ainakin 90:iin, jossa tietääkseni on ihan samat konehuoneen tilat kuin viimeisissä 99:issä! 8-venttiilinenkin H-moottori tarvitsee jo ne syvennykset, jotka siellä on. 2-urainen pyörä on hiinä-ja-hiinä, mutta varmasti vinkaisee moottorin heilahdellessa - turbon tehoilla heilahtelee!
Saabisti #1497
Saabit 90,99,900
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Rintapellin syvennys on tosiaan H-moottoria varten, mutta ei satkun hihnapyöriä. Ei H-moottorisessa 99:ssä turhaan ole vain 1 hihna, nääs kun se satkun tuplaurainen hihnapyörä ei sinne sovi, puhumattakaan ilmastoinnin ja ohjaustehostimen lisäurista.

Varmaa tietoa :)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Breadfan86 kirjoitti:riippuu vuosimallista. jos alun perin h-kone, niin sopii aika mainiosti kai sinne. ei tarvi rintapeltiä moukaroida.
99 turbossa ei ole koskaan H-konetta.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

hatami kirjoitti:rintapeltiin kampuran ja vesipumpun kohdalle syvennykset,laturin korvake,konepellin"palkki",sähköt. ja jotain muuta pientä kivaa 8O
Mitä tarkoitat tuolla konepellin palkilla?
Henkka_
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: To Kesä 30, 2005 20:53
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Henkka_ »

tomaatti kirjoitti:
hatami kirjoitti:rintapeltiin kampuran ja vesipumpun kohdalle syvennykset,laturin korvake,konepellin"palkki",sähköt. ja jotain muuta pientä kivaa 8O
Mitä tarkoitat tuolla konepellin palkilla?
Siis varmaankin kyseessä on se rauta, joka tulee konepellin, ja korin kiinnityspisteiden väliin... B-moottorisessa siinä on putki, H-moottorisessa siinä putkessa on "syvennys"
Henri Mertanen #2892

<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Ok,taas ollaan pikkuisen viisaanpia,kiitos foorumin.
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Henkka_ kirjoitti:
tomaatti kirjoitti:
hatami kirjoitti:rintapeltiin kampuran ja vesipumpun kohdalle syvennykset,laturin korvake,konepellin"palkki",sähköt. ja jotain muuta pientä kivaa 8O
Mitä tarkoitat tuolla konepellin palkilla?
Siis varmaankin kyseessä on se rauta, joka tulee konepellin, ja korin kiinnityspisteiden väliin... B-moottorisessa siinä on putki, H-moottorisessa siinä putkessa on "syvennys"
Ja taitaapa 16-venttiilisen venttiilikoppa olla sen verran iso että vaatii vielä ylimääräistä koloa tuohonkin.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Kannattaako alkuperäiseen 99 Turboon tehdä mitään muutoksia? Ovat kuitenkin aika harvinaisia pelejä ja sen takia jopa hyväkuntoisina suht' arvokkaita.
Nettiauto ja KePö ovat täynnä kohtuukuntoisia kaasari-99:jä, niistä riittäisi turbotettaviksikin varmasti muutama.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Vastaa Viestiin