Mikä Putkisto OG900

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

No niin,eilen kävin sitten putkiston asennuttamassa pro-carservicellä.Vähän oli ongelmiakin kun aika oli tilattu klo.12 ja hommat alkoivat 13.30.Oli asentajalla menoa.Asennuksessakin meni reilut pari tuntia kun putkea piti lyhennellä yms.Itse vetäsin sinkkimaalin kaikkiin saumoihin jotta kestäs vähäsen pidempään.Putki asettui ensi alkuun ihan hyvin,mutta matkalla lahteen alkoi ottaa pohjaan kiinni.Täytyy keksiä jotain lisäkiinnitystä ja varmaankin myös koneentuet vaihtaa.

Sitten äänistä:Jos ääni olis voimaa niin tehot kasvoivat +50 hv. :wink:

Koko lysti asennuksineen 620E eli siis putkisto turbolta asti 1 vaimentajalla eikä kattia.Nyt tuli laitettua korvausputki katin tilalle.
Nälkä rupes kasvamaan syödessä joten täytyy pistää peltisatsi harkintaan seuraavaksi. :D
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6521
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Hyvinhän se tuntui tomaatin satku murisevan PCS:llä, kuului ainakin puolen kilsan päähän, kun lähdit siitä pihasta :lol:

Pitäisi omaan Aeroon virittää joku joustopala siihen hormiin, kun sitä etukiinnikettä ei saa sen ison röörin kanssa sopimaan ja painava putki roikuu pakosarjan/ahtimen varassa... Mihinkähän kohtaan putkessa se joustopala kannattaisi virittää..?

Eski
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Katsos vain,itsellekin juuri eilen illalla tuli mieleen joustopalan laitto.Siinä täytyy vain sitten heti joustopalan jälkeen tehdä uusi kiinnike,muuten kolisee pohjaan vieläkin varmemmin.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Eski kirjoitti:Hyvinhän se tuntui tomaatin satku murisevan PCS:llä, kuului ainakin puolen kilsan päähän, kun lähdit siitä pihasta :lol:

Pitäisi omaan Aeroon virittää joku joustopala siihen hormiin, kun sitä etukiinnikettä ei saa sen ison röörin kanssa sopimaan ja painava putki roikuu pakosarjan/ahtimen varassa... Mihinkähän kohtaan putkessa se joustopala kannattaisi virittää..?

Eski
Meinasitkos muuten eski minkälaista jousto palaa?Itse ajattelin ihan haitariputkenpätkää kun sitä näyttäisi esim motonetista saavan 3 tuumasena.Kaipa sekin jotain auttaisi?
Minulla on vielä ongelmana noi koneen tukikumitkin,ravistaa aika lailla kiihdytyksessä jollei sopivasti sudita.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6521
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Motonetin haitaripätkät ei taida olla rosteria. PCS:ltä löytyy rosterijoustopalaa hintaan 60 euroa.

Eski
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

No tuskin se ihan heti ruostuu vaikka ei rosteria olisikaan.Kuitenkin se olisi laitettava niin lähelle turboa että kuumana tulee käymään.

Ot:Kysyin pcs:tä kytkimen asennustyökalua.Oli hintaa 17 euroa..Käytettynä..Eli tarkoitan tässä sitä lenksua joka pistetään kytkimen paineasetelman väliin.
No onhan se käännetty pyöreäksi ja painaakin muutaman gramman.Tavan rautaa/alumiinia.
sanoin rikulle että eihän siinä nyt ole MITÄÄN järkeä maksaa yli 100 vanhaa rahaa tollasesta jonka tekeminen maksaa nen 20 centtiä.Riku vaan totes että eihän työkalut saabiin toki ilmaisia ole..
Hei HALOO!!!Joku järki sentään..Mutta kai niitä daijuja löytyy jotka sen 17 E.siittä maksaa.. :roll:
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Katti hitsailtu puoliksi putkeen kiinni jo, joutui sitä sen putkea lyhentämään että sai tarpeeksi lähelle downpipeä ettei kolise kiinni lämpökilpeen. Hitto kun ei riitä aika saattaa tuota loppuun ennenkuin joskus ens viikolla.

OT: Se Saabin kytkinasetelmatyökalu on oikeasti vähän v****sti parempi kuin mitkään vaijerinpätkät tms.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Ai niin se piti vielä sanoa että mä ainakin meinasin laittaa sen JT:n downpipen kiinni siihen laatikon kyljessä olevaan orggistelineeseen. Eipä ole kaikki paino pelkällä ahtimella...
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Katti hitsailtu kiinni ja putki maalailtu. Vielä pitäis lambdan reikä tulpata JT:n downpipestä, mistäs tuohon saa tulpan ja millä spekseillä löytyy oikeanlainen? Pitäisikö siihen laittaa vielä kuparitiiviste tms? Huomenna olis tarkoitus asennella :)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

18x1,5mm kierre, taitaa joku sytytystulppa käydä??
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

OT: Se Saabin kytkinasetelmatyökalu on oikeasti vähän v****sti parempi kuin mitkään vaijerinpätkät tms.[/quote]

olen samaa miltä = sain joskus lahjoituksena sellaisen !
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Juu Motonetistä löytyi loppujenlopuksi anturiin vertaamalla sytytystulppa mikä sopi reiän tukkeeksi. Pitää korvata se anturilla ja mittarilla joskus paremman rahatilanteen aikaan :)

Nyt on putki paikallaan ja täytyy sanoa että kun sen itse sinne rauhassa sovittaa niin nätisti se vaan istuu. Kiitokset tallin pojille hitsausavusta. Häntäputken kiinnitystä EI tarvitse muuttaa -90 autoon.

Hyvin murisee, vaikkakin on yllättävän hiljainen. Olisiko ollut villat jo vähän huonossa hapessa edellisessä, kun ei noissa mitään eroa muuten pitäis olla :)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Samppo
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: La Loka 18, 2003 13:50
Paikkakunta: Alaveteli

Viesti Kirjoittaja Samppo »

olisko jollain muuten heittää konkreettista tietoa eri putkien välillä. Lähinnä pakoäänissä! Tuli nimittäin viime vuonna laitettua kahteen 900 aeroon (ilman kattia) walkerin takapönttö ja äänet meni aivan surkeaksi. Tyypillistä terävää "pulputusta" ei enää paljoa kuulu. Lieneeköhän alkuperäisessä saabin putkessakaan enää kunnon äänet? Isompaa putkea ei kiinnosta laittaa, kunhan vaan sais alkuperäiset kunnon äänet takaisin.
#961
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Itselläkin on kohta putkiston teko alla. 3" suoraa 2mm seinämää olevaa rosteria putkea löytyy 3m ja 20kpl 90-asteen mutkia ja muutamia laippoja.

En ole vielä päättänyt mitkä pöntöt laitan, mutta todennäköisesti:

Keskelle:
VAIMENNIN 3"-625 PYÖREÄ U447600 € 87,00
http://www.martelius.com/tuotekuvat/U447600.jpg

Takapöntöksi:
VAIMENNIN 3"-385 PYÖREÄ 600 211 € 73,00

Auto OG900T16 -88
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

mulla 99:ssä olleita putkistoja:

Gls koneessa oli peltisarja josta eteenpäin 2,5" putkisto simonsin ysiysiin tarkoitetuilla vaimentimilla. pakoäänet ei juuri vakiota kummemmat.

Turbo koneessa: 2,5" downpipe josta eteenpäin 2,5 tuumaista putkea kahdella simonsin läpivirtaavalla tarvike-vaimentimella, pakoäänet juuri sopivat. ei liian kovaääninen vaan sopivan matalat murinat.. 8)

Samppo kirjoitti:olisko jollain muuten heittää konkreettista tietoa eri putkien välillä. Lähinnä pakoäänissä! Tuli nimittäin viime vuonna laitettua kahteen 900 aeroon (ilman kattia) walkerin takapönttö ja äänet meni aivan surkeaksi. Tyypillistä terävää "pulputusta" ei enää paljoa kuulu.
asensin papan -83 GL 99:iin valkerin takapöntön vanhan lahonneen tilalle ja pakoäänet muuttuivat ihan tosissaan.. kun pappa lähtee kujalta niin kuulostaa kuin olis Saabin sport&rally putkisto alla... :? eli murisee. ja putki ei vuoda.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Vastaa Viestiin