Garrett T3/4

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

mikkoimp kirjoitti:te05 eli uudemman satkun ahtaaja menee suoraan, riittää hiukan pidemmälle ja herää paljon aiemmin
Ja ahistaa pakopuolelta puolet enempi. :wink:
Aki Peltola #1132
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Aksu900 kirjoitti:
mikkoimp kirjoitti:te05 eli uudemman satkun ahtaaja menee suoraan, riittää hiukan pidemmälle ja herää paljon aiemmin
Ja ahistaa pakopuolelta puolet enempi. :wink:
ahistaa kyllä, tai riippu mihin verrataan, väljempi kumminkin kuin t8 ahdin.
laitoimpa vaan kun alhaalle kysyttiin tehoa ja bolt on mallista viritys tai korvaus ahdinta, eipä niitä paljon muita tule mieleen...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Joo pisti vaan tuo riittää pidemmälle silmään ku kompurapuoli siinä riittää pidemmälle mutta tehoja ei sen enempää saa ellei vähempiki ku pakopuoli on sen verran tukkonen. :) Mielestäni t16 t03 on parempi ahdin, spoolauksessakin häviää vain korkeintaan 200-300rpm.
Aki Peltola #1132
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

no otettiinhan tuosta te:stä melkein 300 penkissä :D .
tiedän kyllä että sillä ei "todellisia" tehoja niin paljon oteta, vaikkakin se kyllä riittä 10-20hv pidemmälle kuin t03, pakopaineita kyllä voi olla enemmän kuin garretissa mutta kumminkin riittää pidemmälle ja paineita saa 1,2kiloa jo ennen 2000 :roll:
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

mikkoimp kirjoitti:no otettiinhan tuosta te:stä melkein 300 penkissä :D .
tiedän kyllä että sillä ei "todellisia" tehoja niin paljon oteta, vaikkakin se kyllä riittä 10-20hv pidemmälle kuin t03, pakopaineita kyllä voi olla enemmän kuin garretissa mutta kumminkin riittää pidemmälle ja paineita saa 1,2kiloa jo ennen 2000 :roll:
Ja t03lla otettu erimerkkisessä yli 400 penkissä. Joo kyllä ne puhaltaa sielä kartan ulkopuolellaki. :) Itellä kolmosvaihteella ylitti 1.5bar tossa 2100-2200 kohdalla 03 kahdessa eri saapissa. Satkussa ainakaan hirmu paljo alempaa spoolaavaa ei kannata käytellä ku se laatikko on niin mainio. :D

Eli riittää se mitsu puhaltamaan pidemmälle ku garretti mutta taas ahtoja tarvitaan sillon enempi ku garretissa ja näinollen kartalta tiputaan herkemmin jne jne. No molemmat on vakioahtimia eikä oikein häävejä semmosia, maksimitehojen suhteen yks hailee ku kummallakaan kannata mitään tehoja hakea. :D ite vaan tykkään garretkoneisesta enempi ku vetoalue on hieman ylempänä.
Aki Peltola #1132
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Aksu900 kirjoitti:No molemmat on vakioahtimia eikä oikein häävejä semmosia, maksimitehojen suhteen yks hailee ku kummallakaan kannata mitään tehoja hakea. :D
noin se kyllä silti on...
itsekin t3/t4e juuri tuon spoolauksen takia otin ettei alaväännöllä särje paikkoja...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
smuurine
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ma Heinä 26, 2004 16:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja smuurine »

hmmm... Näitä juttuja luettuani alkaa epäilyttää onkohan oma T03 ihan kondiksessa... Muistaakseni se rykäsee saappaan kunnon vauhtiin @3000 rpm. Ettei ois auto seissy liian kauan tallissa jo... :lol:
900 T16 Aero -84
#2673
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

smuurine kirjoitti:hmmm... Näitä juttuja luettuani alkaa epäilyttää onkohan oma T03 ihan kondiksessa... Muistaakseni se rykäsee saappaan kunnon vauhtiin @3000 rpm. Ettei ois auto seissy liian kauan tallissa jo... :lol:
Oma puski aikanaan täydet ahdot ~3000rpm alkaen ennen remppaa. Kunnossa olevana isommilla vaihteilla ~2500rpm. Vakio motti. Aksulla on vaan ollut hiukan paremmin virtaavaa tai uudenpaa hiihtokenkää, vai mitä? :wink:
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

tema kirjoitti:
smuurine kirjoitti:hmmm... Näitä juttuja luettuani alkaa epäilyttää onkohan oma T03 ihan kondiksessa... Muistaakseni se rykäsee saappaan kunnon vauhtiin @3000 rpm. Ettei ois auto seissy liian kauan tallissa jo... :lol:
Oma puski aikanaan täydet ahdot ~3000rpm alkaen ennen remppaa. Kunnossa olevana isommilla vaihteilla ~2500rpm. Vakio motti. Aksulla on vaan ollut hiukan paremmin virtaavaa tai uudenpaa hiihtokenkää, vai mitä? :wink:
Tuoreita garretteja vain! No äänenvaimentimet oli pakoputkesta vaihdettu simonsin 2.5" malleihin. Muuten vois panna ite pihamännyn alla porttaamani kannen piikkiin muttaku t8 perkule spoolas kans samallai. :lol:

On mullaki ollu niitä 3000 herääviä karretteja ;) Kukaan koskaan kuullu esim. haljenneesta pakopesästä niissä? :lol:

On mulla vieläki varaston hyllyllä semmonen garretti joka takuulla spoolaa jos väittelyksi menee. :)
Aki Peltola #1132
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Sen verran "yleimaailmallista" löpinää, että kun ihmiset aina puhuu T03:sta kuin se olisi yksi ja sama ahdin, muistakaa tehoja yms verrattaessa että teekolmosiakin on aika montaa erilaista. Itseltä löytyy tallilta neljää erilaista ja kokoista, joista isoin eli ZX Nissanin on hieman eri kaliiberia kuin joku T8:n tehontukko..... vaikka kummatkin ovatkin T03:sia.

Nimi. "Osui vaan silmään ja tuli vaan mieleen" :wink:
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Juu ite ny oon puhunu Saabin karreteista kokoajan. :)
Aki Peltola #1132
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kuin myös, saabeista puhun..
onko saabeissa enemmän kuin tietämäni 2 erilaista? vesi jäähy kun tuli niin siinä ei kai suurempia muutoksia tullut?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Jees, niin poijjaat teistä ajattelinkin, tarkoitin vaan noin yleisesti ihan selvyyden vuoksi kun tuntuu joskus että kaikki ei sitä tiedä että noitakin on erilaisia, ja siksi puhutaan teenollakolmosista yleisesti kuin yhdestä ahtimesta....

Eipä siis sen kummempaa, tossa vielä pari fotoa T03:sta :wink:

http://personal.inet.fi/koti/kalle.heik ... etpako.jpg
http://personal.inet.fi/koti/kalle.heikkila/ahtimet.jpg
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Tuo z31:n kolmonen riittää muuten yllättävän pitkälle..tuosta omasta hopasta oli edellinen omistaja penkittänyt kyseisellä ahtimella 298hv/430Nm 1.4bar paineilla, ainoat muutokset hyrrän lisäksi olivat isommat suuttimet ja ohjelma niille.
Foxbody turbo
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

OT:No tommonenhan Z31:sen puhallin sitten pitää laittaa hakuun :wink:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vastaa Viestiin