mikkoimp kirjoitti:te05 eli uudemman satkun ahtaaja menee suoraan, riittää hiukan pidemmälle ja herää paljon aiemmin
Ja ahistaa pakopuolelta puolet enempi.
ahistaa kyllä, tai riippu mihin verrataan, väljempi kumminkin kuin t8 ahdin.
laitoimpa vaan kun alhaalle kysyttiin tehoa ja bolt on mallista viritys tai korvaus ahdinta, eipä niitä paljon muita tule mieleen...
Joo pisti vaan tuo riittää pidemmälle silmään ku kompurapuoli siinä riittää pidemmälle mutta tehoja ei sen enempää saa ellei vähempiki ku pakopuoli on sen verran tukkonen. Mielestäni t16 t03 on parempi ahdin, spoolauksessakin häviää vain korkeintaan 200-300rpm.
no otettiinhan tuosta te:stä melkein 300 penkissä .
tiedän kyllä että sillä ei "todellisia" tehoja niin paljon oteta, vaikkakin se kyllä riittä 10-20hv pidemmälle kuin t03, pakopaineita kyllä voi olla enemmän kuin garretissa mutta kumminkin riittää pidemmälle ja paineita saa 1,2kiloa jo ennen 2000
mikkoimp kirjoitti:no otettiinhan tuosta te:stä melkein 300 penkissä .
tiedän kyllä että sillä ei "todellisia" tehoja niin paljon oteta, vaikkakin se kyllä riittä 10-20hv pidemmälle kuin t03, pakopaineita kyllä voi olla enemmän kuin garretissa mutta kumminkin riittää pidemmälle ja paineita saa 1,2kiloa jo ennen 2000
Ja t03lla otettu erimerkkisessä yli 400 penkissä. Joo kyllä ne puhaltaa sielä kartan ulkopuolellaki. Itellä kolmosvaihteella ylitti 1.5bar tossa 2100-2200 kohdalla 03 kahdessa eri saapissa. Satkussa ainakaan hirmu paljo alempaa spoolaavaa ei kannata käytellä ku se laatikko on niin mainio.
Eli riittää se mitsu puhaltamaan pidemmälle ku garretti mutta taas ahtoja tarvitaan sillon enempi ku garretissa ja näinollen kartalta tiputaan herkemmin jne jne. No molemmat on vakioahtimia eikä oikein häävejä semmosia, maksimitehojen suhteen yks hailee ku kummallakaan kannata mitään tehoja hakea. ite vaan tykkään garretkoneisesta enempi ku vetoalue on hieman ylempänä.
Aksu900 kirjoitti:No molemmat on vakioahtimia eikä oikein häävejä semmosia, maksimitehojen suhteen yks hailee ku kummallakaan kannata mitään tehoja hakea.
noin se kyllä silti on...
itsekin t3/t4e juuri tuon spoolauksen takia otin ettei alaväännöllä särje paikkoja...
hmmm... Näitä juttuja luettuani alkaa epäilyttää onkohan oma T03 ihan kondiksessa... Muistaakseni se rykäsee saappaan kunnon vauhtiin @3000 rpm. Ettei ois auto seissy liian kauan tallissa jo...
smuurine kirjoitti:hmmm... Näitä juttuja luettuani alkaa epäilyttää onkohan oma T03 ihan kondiksessa... Muistaakseni se rykäsee saappaan kunnon vauhtiin @3000 rpm. Ettei ois auto seissy liian kauan tallissa jo...
Oma puski aikanaan täydet ahdot ~3000rpm alkaen ennen remppaa. Kunnossa olevana isommilla vaihteilla ~2500rpm. Vakio motti. Aksulla on vaan ollut hiukan paremmin virtaavaa tai uudenpaa hiihtokenkää, vai mitä?
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
smuurine kirjoitti:hmmm... Näitä juttuja luettuani alkaa epäilyttää onkohan oma T03 ihan kondiksessa... Muistaakseni se rykäsee saappaan kunnon vauhtiin @3000 rpm. Ettei ois auto seissy liian kauan tallissa jo...
Oma puski aikanaan täydet ahdot ~3000rpm alkaen ennen remppaa. Kunnossa olevana isommilla vaihteilla ~2500rpm. Vakio motti. Aksulla on vaan ollut hiukan paremmin virtaavaa tai uudenpaa hiihtokenkää, vai mitä?
Tuoreita garretteja vain! No äänenvaimentimet oli pakoputkesta vaihdettu simonsin 2.5" malleihin. Muuten vois panna ite pihamännyn alla porttaamani kannen piikkiin muttaku t8 perkule spoolas kans samallai.
On mullaki ollu niitä 3000 herääviä karretteja Kukaan koskaan kuullu esim. haljenneesta pakopesästä niissä?
On mulla vieläki varaston hyllyllä semmonen garretti joka takuulla spoolaa jos väittelyksi menee.
Sen verran "yleimaailmallista" löpinää, että kun ihmiset aina puhuu T03:sta kuin se olisi yksi ja sama ahdin, muistakaa tehoja yms verrattaessa että teekolmosiakin on aika montaa erilaista. Itseltä löytyy tallilta neljää erilaista ja kokoista, joista isoin eli ZX Nissanin on hieman eri kaliiberia kuin joku T8:n tehontukko..... vaikka kummatkin ovatkin T03:sia.
Nimi. "Osui vaan silmään ja tuli vaan mieleen"
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Jees, niin poijjaat teistä ajattelinkin, tarkoitin vaan noin yleisesti ihan selvyyden vuoksi kun tuntuu joskus että kaikki ei sitä tiedä että noitakin on erilaisia, ja siksi puhutaan teenollakolmosista yleisesti kuin yhdestä ahtimesta....
Eipä siis sen kummempaa, tossa vielä pari fotoa T03:sta
Tuo z31:n kolmonen riittää muuten yllättävän pitkälle..tuosta omasta hopasta oli edellinen omistaja penkittänyt kyseisellä ahtimella 298hv/430Nm 1.4bar paineilla, ainoat muutokset hyrrän lisäksi olivat isommat suuttimet ja ohjelma niille.