40mm jouset menee kyllä vakioiskareillakin. Omien kokemuksien mukaan nuo Bilsteinit kaikenlisäksi nostavat keulaa aika rajusti, mutta perä pysyy ennallaansaapasi kirjoitti:Pitäis nyt valita keskiviikkoon mennessä laitanko H&R -40mm alle Bilsteinien kanssa vai jättääkö vanhoille iskareille. Olivat Transhuollosta entisen Laakkosen vierestä sanoneet ettei iskareita tarttisi vaihtaa![]()
Mutta eikös madallusjousien kanssa ole pakko iskarit vaihtaa kun tavalliset eivät ole jotenkin progressiiviset![]()
Haulla sain myös tietoa että kivireki siitä tulee jos bilsteinit alle vaihtaa. Renkaat olivat 225/45/17".
Mitä ootte mieltä??
9000 ja 18" vanteet
-
Punainen paroni
- "Ruisku"
- Viestit: 102
- Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 21:49
- Paikkakunta: Riihimäki
Sivusta oikoen
Niin. Ilmeisesti ATP sitten valmistaa TSW Venomit, koska kyseinen ATP-logo on sinne painettuMimmi kirjoitti:Vanteet eivät ole ATP:t. Ennemminkin veikkaan vanteiden olevan TSW Venom.Punainen paroni kirjoitti:Tuossa pari pimeässä otettua kuvaa vanteista auton alla.
http://xs300.xs.to/xs300/06184/ATPAlla1.jpg
http://xs300.xs.to/xs300/06184/ATPalla2.jpg
pelkät rinkulat
http://xs300.xs.to/xs300/06184/ATP2.jpg
Sen sijaan TSW:stä tai mallimerkinnästä Venom ei ollut tietoakaan. Niin kävi häiritsemään, että oli pakko vetää haalarit vielä päälle ja pyörähtää hallilla tarkistamassa asia.
pari kuvaa:
http://xs100.xs.to/xs100/06184/ATPlogo.jpg
http://xs200.xs.to/xs200/06184/ATPET.jpg
Ja tuo ET-lukukin piti selvittää. Jos mittaukset ja laskelmat pitää kutinsa, niin vanteiden tämän hetken ET=26. Laskin seuraavasti: leveys 7"=17,78 cm. Vanteen ET=0 olisi siis 8,89 cm reunoista. Ja ET=10 olisi 9,89 cm. Mittasin väliksi kuitenkin 11,5 cm, joten vanteesta on siipastu 1.61 cm tavaraa buis. Sitä ei edellinen omistaja tiennyt kertoa...hmm
Korjatkaa jos mun laskelmat meni mettään !!!
ps. pahoittelut, jos menee hiukka off topic
Viimeksi muokannut Punainen paroni, Pe Touko 05, 2006 00:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siis meinasitko että jättäisit vakioiskarit?saapasi kirjoitti:Pitäis nyt valita keskiviikkoon mennessä laitanko H&R -40mm alle Bilsteinien kanssa vai jättääkö vanhoille iskareille. Olivat Transhuollosta entisen Laakkosen vierestä sanoneet ettei iskareita tarttisi vaihtaa![]()
Mutta eikös madallusjousien kanssa ole pakko iskarit vaihtaa kun tavalliset eivät ole jotenkin progressiiviset![]()
Haulla sain myös tietoa että kivireki siitä tulee jos bilsteinit alle vaihtaa. Renkaat olivat 225/45/17".
Mitä ootte mieltä??
Mielummin kuitenkin joustavampi, kuin kivireki... En kyllä sanoisi että epämukavan löysä, ehkä 65 sarjan pikkurenkailla ilman kallistuksen vakaimia. 17" renkaat/vanteet asennettua alkoi jo noukkimaan pienempiä kuoppia ja jäykähkösti tärähtelemään huonommalla asfaltilla ja korokkeiden päältä ajettaessa, joten jos vielä heittää kireät iskarit, niin ajomukavuushan on totaalisesti pilalla...TeePee kirjoitti:Siis meinasitko että jättäisit vakioiskarit?saapasi kirjoitti:Pitäis nyt valita keskiviikkoon mennessä laitanko H&R -40mm alle Bilsteinien kanssa vai jättääkö vanhoille iskareille. Olivat Transhuollosta entisen Laakkosen vierestä sanoneet ettei iskareita tarttisi vaihtaa![]()
Mutta eikös madallusjousien kanssa ole pakko iskarit vaihtaa kun tavalliset eivät ole jotenkin progressiiviset![]()
Haulla sain myös tietoa että kivireki siitä tulee jos bilsteinit alle vaihtaa. Renkaat olivat 225/45/17".
Mitä ootte mieltä??Älä hyvä mies mene tekemään mitään sellaista. Tontun vakioiskarithan ovat ainakin omasta mielestäni epämukavan löysät... ihan p****t
Jos madallusta meinaat niin ilman muuta jotkut toiset iskarit.
Onhan noi Bilsteinit kotona lattialla odottamassa, mutta en ole enää todellakaan varma kannattaako niitä alle vaihtaa..In The Name of Ajomukavuus
Lisää hyviä mielipiteitä kaivataan!
-
Punainen paroni
- "Ruisku"
- Viestit: 102
- Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 21:49
- Paikkakunta: Riihimäki
vielä asiaan
Niin tuohon alustaan vielä kommentoisin;
Omassa nitkuttimessa on alla vielä, edellisen omistajan mukaan tuoreet, Monroen harmaan väriset iskarit ( olikohan ne "Gas o maticit" tai jotain sinne päin...). Vaihdoin paljon ajetut vakiojouset edellämainittuihin Lesjöforsseihin että saisi hieman jämäkkyyttä vanhaan sotaratsuun, jolle on kertynyt kilometrejä jo reilun 440 tkm.
Täytyy sanoa, että alusta on tuntunut erittäin hyvältä, sekä radalla, että ihan arkiajossa. Heitin juuri pari viikkoa sitten lenkit vanhalla autollani ( Audi 100 Avant 2,5 tdi -93 ), johon menin tyhmyyttäni asentamaan halvan Low-Techin alustasarjan. Sarja on ollut nyt autossa pari vuotta kiinni ja kyllä muuten on sitten paska ajaa. Pintakova, mutta kuitenkin lopulta ihan ku hyytelön päällä höllyis...nykyisen Saabin alusta on jämäkkä , mutta ei kuitenkaan pintakova.
Osittain siksi päädyin laittamaan myyntiin juuri tuon Konin säädettävän alustasarjan Eliatin madallus-jousilla. >>> http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=38925
Voihan tietysti olla, että olisin siihen VIELÄ tyytyväisempi, mutta nyt ei jaksa alkaa säätämään enempää kuin on pakko...
Omassa nitkuttimessa on alla vielä, edellisen omistajan mukaan tuoreet, Monroen harmaan väriset iskarit ( olikohan ne "Gas o maticit" tai jotain sinne päin...). Vaihdoin paljon ajetut vakiojouset edellämainittuihin Lesjöforsseihin että saisi hieman jämäkkyyttä vanhaan sotaratsuun, jolle on kertynyt kilometrejä jo reilun 440 tkm.
Täytyy sanoa, että alusta on tuntunut erittäin hyvältä, sekä radalla, että ihan arkiajossa. Heitin juuri pari viikkoa sitten lenkit vanhalla autollani ( Audi 100 Avant 2,5 tdi -93 ), johon menin tyhmyyttäni asentamaan halvan Low-Techin alustasarjan. Sarja on ollut nyt autossa pari vuotta kiinni ja kyllä muuten on sitten paska ajaa. Pintakova, mutta kuitenkin lopulta ihan ku hyytelön päällä höllyis...nykyisen Saabin alusta on jämäkkä , mutta ei kuitenkaan pintakova.
Osittain siksi päädyin laittamaan myyntiin juuri tuon Konin säädettävän alustasarjan Eliatin madallus-jousilla. >>> http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=38925
Voihan tietysti olla, että olisin siihen VIELÄ tyytyväisempi, mutta nyt ei jaksa alkaa säätämään enempää kuin on pakko...
Juu kyllä nyt on niin että vakiot jää alle. Ajan ne ensin loppuun ja sitten myöhemmin Bilsteinit tai jotkut muut alle. Haluan nauttia siitä mukavasta pienestä joustosta, joka autoon vakioilla vielä jää ja joka Bilsteineillä siis taatusti katoaisi. Taidan jopa vaihtaa Bilsteinit joskus Sachseihin, jotka Aeron vakio iskareina pitäisi olla.
Haluan jossain vaiheessa kuitenkin myös 18", joten silloin varsinkin luulisi hivenen pehmeämpien Sachsien olevan paremmat ajaa.
Sachs ihmiset kommentteja kiitos!
Haluan jossain vaiheessa kuitenkin myös 18", joten silloin varsinkin luulisi hivenen pehmeämpien Sachsien olevan paremmat ajaa.
Sachs ihmiset kommentteja kiitos!
Tänään oli H&R:ien allevaihto! Lykkäsin hiukan niin sain halvemmalla, 50€ asiantunteva saab-asentaja. Ja kyllä nyt kelpaa ajella! On hieno, mutta kyllä täytyy myöntää että ottaa joka kuopan nyt aika täräyttävästi
Vastapainoksi ohjaus varsinkin mutkissa hieman tarkempi. Mutta kyllä kuulutan
että voi JESSUS jos olisin laittanut Bilsteinit vielä alle, niin paikat tippuis hampaista! Olen erittäin tyytyväinen päätökseeni ja nyt lähtee Bilsteinit myyntiin.
Ovat varmasti hyvät iskarit, mutta mukavuuden nimissä vaihdan korkeintaan Sachsit kun orkkikset loppuun kuluvat.
Ovat varmasti hyvät iskarit, mutta mukavuuden nimissä vaihdan korkeintaan Sachsit kun orkkikset loppuun kuluvat.
Bilsteinit ovat uutena aivan hemmetin kovat mutta asettuvat ajan myötä varsin mukavalle tasolle. Laitoin bilsteinit about vuosi sitten CS:ään aeron jousien kanssa ja aluksi oli kyllä karseeta kyytiä.saapasi kirjoitti:että voi JESSUS jos olisin laittanut Bilsteinit vielä alle, niin paikat tippuis hampaista! Olen erittäin tyytyväinen päätökseeni ja nyt lähtee Bilsteinit myyntiin.
Ovat varmasti hyvät iskarit, mutta mukavuuden nimissä vaihdan korkeintaan Sachsit kun orkkikset loppuun kuluvat.
Saman tempun tein hiljattain Aerolle ja sama juttu toistui elikkä uutena aivan hemmetin kovat. Nyt kun sitten vertaa vuoden bilsteinit alla ollutta CS:ää aeroon uusilla bilsteineillä niin kyllä on eroa todella reilusti. CS on asettunut napakan mukavaksi ajettavaksi ja enkä kyllä bilsteinejä pois ottais. Aivan käsittämätön pintakovuus on lähtenyt pois ja myös mukavuus ajettavuuden kanssa on tullut tilalle.
No aika kumma kyllä jos pitää n. vuosi odottaa että asettuvat ja toimivat kunnolla. Vähän hassulta tuntuu.vtp9k kirjoitti:Bilsteinit ovat uutena aivan hemmetin kovat mutta asettuvat ajan myötä varsin mukavalle tasolle. Laitoin bilsteinit about vuosi sitten CS:ään aeron jousien kanssa ja aluksi oli kyllä karseeta kyytiä.
Saman tempun tein hiljattain Aerolle ja sama juttu toistui elikkä uutena aivan hemmetin kovat. Nyt kun sitten vertaa vuoden bilsteinit alla ollutta CS:ää aeroon uusilla bilsteineillä niin kyllä on eroa todella reilusti. CS on asettunut napakan mukavaksi ajettavaksi ja enkä kyllä bilsteinejä pois ottais. Aivan käsittämätön pintakovuus on lähtenyt pois ja myös mukavuus ajettavuuden kanssa on tullut tilalle.
Aeroon piti ensin tulla TSW:n Catalunyat 18 tuumaisina, olisivat käyneet mustaan autoon tosi hyvin. Mutta vannetta ei saanutkaan tonnariin 8" leveenä (7" liian kapea 225-leveälle kumille), joten nyt alle tuleekin jotain aivan muuta. Enpä paljasta vielä mitä

Siinä vielä Catalunyat Lexuksen alla. Ja tuota tosiaan saa tonnariin sopivana, jos ei haittaa tuo "vain" 7 tuumaa oleva leveys.

Siinä vielä Catalunyat Lexuksen alla. Ja tuota tosiaan saa tonnariin sopivana, jos ei haittaa tuo "vain" 7 tuumaa oleva leveys.
Jep, monet Saabin originaaleista 17":sta ovat 7" leveitä. Kuten nämäkin.Rafu kirjoitti:Kyllä itsella asettuu ihan mukavasti 225 rengas 7" vanteelle. Ei näytäkään ihan kauhealta.
Nätisti istuu 225/45 rengas noille.
BMW 320dA Coupe LCI