Vigge kirjoitti:
sitä voi myös miettiä kuinka paljon niitä heppoja on oikeasti lähtötilanteessa käytössä maantiellä verrattuna ilmoitettuihin nanosekuntti-dynolappuihin. Oma veikkeus on että normi kesäkelillä jäädään 300:sta ja kauas. Miksi näin?
-laskennallisesti kiihtyvyyden perusteella saadaan stage III kolme autoille noin 250hp lukuja
-stage III kolme autot liikkuu yhtä hyvin (huonosti) kuin mitä vakio (viggen/ b235R).
kyllä kait se 70 lisä hummaa pitäisi näkyä tienpäällä pitkässä vedossa, mutta eipä näy. Keski rekisterissä näkyy mutta sepä ei ole käytössä kun kelataan vaihteet ylös
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Juu semmosta 250-260 ne antanee maksimissaan tien päällä, eli juurikin 235R kanssa tasoihin. Mutta tarkotin sanoa että jos lähtötilanne on ilmotettu 185hp niin ei se ihan sinne asti laske pitemmässäkään vedossa. Eli kyllä ero vakioon on kuitenkin huomattavissa softavirilläkin.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ja tuo on tosiaan 235R eduksi motarilla kun voima on ylhäällä eli käytettävissä.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Sitten on vielä sekin että softavirejä on monenlaisia ja tuntuu toimintakin olevan yksilöllistä, toisilla toimii hienosti ja toisilla vähemmän hienosti.
Tienpäällä on tullu verrattua tuota meijän 235R laitosta ja NG900 stage3 värkkiä keskenään. Penkityslukemat samassa penkissä peräkkäin oli 261 ja 262hp, ihan tasan mennään myös maantiellä vaikka maailman tappiin asti. Sitä ei taas tiedä paljonko vakio 235 nyykähtää pidemmässä vedossa, 9-5 koolerilla kuitenki ahtolämmöt tuntuu pysyvän aisoissa kohtuudella.
f-19 kirjoitti:
Puhutaanko nyt enää pelkästä riittämättömästä välijäähdytyksestä? Vaiko vaikuttaako pienen ahtimen tuoma lämpökuorma tjsp jopa jo koneen käyntilämpötilaan niin suuresti. Vai mistä tällä kertaa väännetään?
No lähinnä riittämätön välijäähdytys johtuen tietenki pienen ahtimen hieman kuumemmasta ahtoilmasta ja samoilla tehoilla korkeammasta ahtopaineesta eli jälleen kuumemmasta ilmasta. Tietenki pakoventtiilien lämpö nostaa nakutaipumusta myös ja johtaa toimenpiteisiin moottorinohjauksen osalta. Ei kai tässä tällä kertaa oo edes mitään vääntöä, aika selkeitä hommia.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)