Peruskytkin vs. Aeron kytkin!

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Keltanokka
"Kaasari"

Peruskytkin vs. Aeron kytkin!

Viesti Kirjoittaja Keltanokka »

Tere arvon kanssasaabistit!

Olen asentamassa Maptunin Stage 3:sta kaksilitraiseen tonnariini ja tuo nykyinen kytkin on alkanut luistamaan satunnaisesti, joten ajattelin tehdä samalla kytkinrempan.

Kysymykset olisivat seuraavanlaiset:

1. Kestääkö Motonetin turbon kytkinpaketti stage 3:sen voimaa, vai pitäisikö suoraan "sijoittaa" Aeron paketiin, jolloin joudun myös päivittämään vauhtipyörän 240mm:een.

Hintaeroa paketeilla ei ole reilua satasta enempää, mutta meneehän tuohon vauhtipyöräänkin ja sen mahdolliseen koneistukseen rahaa.
Lisäksi sen löytäminen on oma juttunsa.

2. Tarkoitus on myös asentaa 3" putkisto samalla yhdellä vapaavirtaavalla äänenvaimentimella ja ilman kattia.
Nouseeko nuo "äänet" aivan teinipelien tasolle, jota en missään nimessä halua vai vaimentaako tuo ahdin tarpeeksi mölyä.
Jonkin Catcon mallin asentaisin sitten ennen leimaa alle.

3. DP, jonka hankin on T03:n lähdöllä, joten käykö se mun T25:een heittämällä. Silmin nähden ja viivottimella näyttäisi ok, mutta olisi hyvä tietää, ennen kuin on putkisto irti ja innolla asentamassa. :lol:

4. Onko stage3:sen ero 1:een miten suuri.
Eli, kuinka päivityksen tuntee "hanurissa" ja "munaskuissa" :lol: :lol: :lol:

Olisin kaikista kokemuksista ja mielipiteistä erittäin kiitollinen!
9000LPT
"Hölösuu"

Re: Peruskytkin vs. Aeron kytkin!

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Keltanokka kirjoitti:Tere arvon kanssasaabistit!

Olen asentamassa Maptunin Stage 3:sta kaksilitraiseen tonnariini ja tuo nykyinen kytkin on alkanut luistamaan satunnaisesti, joten ajattelin tehdä samalla kytkinrempan.

Kysymykset olisivat seuraavanlaiset:

1. Kestääkö Motonetin turbon kytkinpaketti stage 3:sen voimaa, vai pitäisikö suoraan "sijoittaa" Aeron paketiin, jolloin joudun myös päivittämään vauhtipyörän 240mm:een.

Hintaeroa paketeilla ei ole reilua satasta enempää, mutta meneehän tuohon vauhtipyöräänkin ja sen mahdolliseen koneistukseen rahaa.
Lisäksi sen löytäminen on oma juttunsa.
Suosittelen. Itsellä on varastossa odottamassa uusi aeron kytkin ja isompi vauhtipyörä. Vauhtipyörä maksoi 50€ + toimituskulut (pohjanmaalta purkaamosta, muistaakseni Hernesmaa)
Keltanokka kirjoitti: 2. Tarkoitus on myös asentaa 3" putkisto samalla yhdellä vapaavirtaavalla äänenvaimentimella ja ilman kattia.
Nouseeko nuo "äänet" aivan teinipelien tasolle, jota en missään nimessä halua vai vaimentaako tuo ahdin tarpeeksi mölyä.
Jonkin Catcon mallin asentaisin sitten ennen leimaa alle.
Mulla on race katti + 3 Simonsin läpivirtaavaa vaimenninta, tosin putki osat ovat hapokasta, joten melu on mustaa rautaa kovempi. (250mm+250mm+550mm) Kahdella vaimentimella oli liian kovat äänet ja häiritsi matka ajossa
Keltanokka kirjoitti: 3. DP, jonka hankin on T03:n lähdöllä, joten käykö se mun T25:een heittämällä. Silmin nähden ja viivottimella näyttäisi ok, mutta olisi hyvä tietää, ennen kuin on putkisto irti ja innolla asentamassa. :lol:
Pitäisi käydä. Pakosarjoissa eroja.
Keltanokka kirjoitti:
4. Onko stage3:sen ero 1:een miten suuri.
Eli, kuinka päivityksen tuntee "hanurissa" ja "munaskuissa" :lol: :lol: :lol:
Teho kasvaa enemmän kierroksilla. (vrt. SP:n steg 1 <-> 3)
Keltanokka kirjoitti: Olisin kaikista kokemuksista ja mielipiteistä erittäin kiitollinen!
Toivottavasti oli jotakin vinkkejä.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Keltanokka
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja Keltanokka »

Kyllähän tuosta apua oli, kiitos vaan!
Joutuupi miettimään, laittaako pelkän 3" DP:n ja loput vakioputkella, jolloin äänet enemmän kurissa.

Voi vaan alkaa paine kasvamaan putkessa liiaksi, en tiedä.
Tiedän vain, että katin poistuessa kuvioista ja yhdellä Marteliuksen n.40cm läpivirtaavalla pöntöllä olen kulmien kauhu mölinätonnarillani :roll: PAAAA :oops: PPAAAAAA :roll: PAAA...

Voi olla, että laitan lihoiksi, kun ei ole tuota hitsaus mahdollisuutta lähistöllä. :cry:

No, säästääpäähän laatikkoa ja kytkintä, jos ei laita stage3:sta.
Mieli kyllä tekis, per#!#¤! :evil:
Vastaa Viestiin