Ei välttämättä - joissakin on pelkkä keskipakoiskytkin - väännät vain kaasua niin jopas lähtee...f-19 kirjoitti: Eikö mopoissa ole vaihteistoa ollenkaan?
Että tämmöistä tällä kertaa - Hyvää yötä kaikille!
uudellen lämmitystä n.5v sitten alkaneelle hehkutukselleJapso kirjoitti:Lukekaa tuolta niin ei tarvii enää tänne vääntää lisää aiheesta (reilut 120 sivua vääntöä):
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... sc&start=0
Ei muuten ole yhtään noin ratkaiseva tuo tehopainosuhde enää kun ollaan liikkeessä esim +100kmh jälkeen.Bob kirjoitti: Kun tietää (on siis ajanut itse, ei siis mitään Esso, TB, Shell yms. baari kokemuksia) miten tuollainen "kyykkypyörä" kiihtyy - tietää myös tällaisten väittelyiden olevan täysin turhia. Tehopainosuhde on asia, jota ei valitettavasti voi ohittaa - jokainen voi laskeskella, paljonko pitäisi Saabista tai muusta autosta ottaa hepoja päästäkseen samaan suhteeseen kuin suht. modernissa "kyykkypyörässä". Omasta SS:stä pitäisi ottaa nelinumeroinen luku...
Nämäkö on sitten niitä kovimpia paikaltaan lähtijöitä? Missäs tälläinen kytkinvaihteisto on? Honda CPR:ssä, Kawa GRXS:ssä vai Indian Scoutissa?Bob kirjoitti:Ei välttämättä - joissakin on pelkkä keskipakoiskytkin - väännät vain kaasua niin jopas lähtee...f-19 kirjoitti: Eikö mopoissa ole vaihteistoa ollenkaan?
Että tämmöistä tällä kertaa - Hyvää yötä kaikille!
12R on raskas matkapyörä, ei mun makuuni. Itselläni 750cc Suzuki, vuosituhannen vaihteen tienoilta ja täyttää nuo mainitsemani kriteerit allekirjoittaneen alla.2,3T sport kirjoitti:Zandmann- Ihan kuriositettina, mikäs pyörä sulla on minkä horisonttiin katoamista saa jäädä saabilla kuin saabilla katselemaan?
Kawa zx12r tms??
Mopo = moottoripolkupyöräf-19 kirjoitti:Nämäkö on sitten niitä kovimpia paikaltaan lähtijöitä? Missäs tälläinen kytkinvaihteisto on? Honda CPR:ssä, Kawa GRXS:ssä vai Indian Scoutissa?Bob kirjoitti:Ei välttämättä - joissakin on pelkkä keskipakoiskytkin - väännät vain kaasua niin jopas lähtee...f-19 kirjoitti: Eikö mopoissa ole vaihteistoa ollenkaan?
Että tämmöistä tällä kertaa - Hyvää yötä kaikille!
Näin on, eipä tuosta moottoripyörän teho/paino suhteesta ole paljon hyötyä, jos ei ole kitkaa renkaan ja tien välissä. Jos olosuhteet on optimaaliset, niin silloin peli on selvä. Jos esim. sataa vettä (tai jos tien pinta on yleensä märkä) niin kyllä ns. "mistä kana pissii" ominaisuudet on moottoripyörällä aika vähissä. Täällä on nyt satanut viikon.Zandmann kirjoitti:Pakko vastata tuohon mp vs. auto-keskusteluun...