![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Ketjukopan päädyn muokkaus. T5-kansi jää lyhyeksi ja pakosarjan puolelta liian leveeksi. Esimerkiksi B202:sen kannentiivistettä käyttämällä nähdään täytettävät aukot. Vaihtoehtoja:
1. Jyrsintä ja pellinpala väliin. EI saa jäädä kantaan. Toisaalta ei liikaakaan välystä. Jos kantta ei ole plaanattu vielä niin kannattaa huomioida sekin. Tämä menetelmä mulla ja todella pieni välys. Hyvin ohuelti moottoritiivisteliimaa ja hyvin toimii. Hyvää: ei vaadi koneen irroitusta. Jyrsintää lukuunottamatta ei vaadi erikoiskikkailua. Huonoa: Pellinpalan kanssa leikkimistä. Pienet toleranssit---> vaatii tarkkuutta. Ruåtsissa ainakin projektiasteella oleva toteutus.
2. Ketjukopan muokkaus. Vaatii koneen irroituksen, mikä nyt ei niin iso homma ole, mutta onpahan kuitenkin. Alutäytehitstaan ja tasoitetaan. Huonot puolet tulikin jo tuossa. Useimmille ei-niin kotikutoinen. Toisaalta ei leikkimistä kannen ja pellin kanssa. Tästäkin ratkaisusta Ruåtsissa ainakin projektiasteella oleva toteutus.
3. Kannen täytehitsaus. Hewiderolla tulossa kiinni tälläinen toteutus. Itse epäilen hiukan vetääkö kuinka kieroon, mutta voi toki toimia hyvinkin. Onhan kansia hitsattu. Niin onnistuneesti kuin vähemmänkin onnistuneesti. Toivottavasti saamme raporttia, kun sen aika tulee.
- Kannake. Ainakin satkussa menee myöskin koneenkannake uusiksi. Eli se mikä tulee kanteen kiinni. Vanhasta hyödyntää jalan ja tekee ainoastaan kannen kiinnityksen uusiksi. Vanhalla kiinnikkeellä voi hoitaa myös ohjaustehostajan kiristyksen, mutta siitä tankokiristyksestä joutuu luopumaan ellei rakenna jotain tilalle koska kannen päätyyn ei sovi. Turhaan, sillä kiristys onnistuu ihan käsinkin. Kannattaa huolehtia, että kone todella tulee oikealle korkeudelle heti, jottei sisempien vetarien kulutus lisäänny yllättävästi
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Miksikö? Virtaa 900aero.comin mukaan 75hv paremmin kuin vanha B202:sen kansi. Ja sen TODELLA huomaa. Jopa 202:sen imusarjan kanssa, jolloin kanavista on noin 2/5 tukossa, kun ei "ihan" kohdistu kanteen
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kokemuksia: Kulutus on tippunut yli litralla, mutta ahtimen vaihto moderninpaan ja herkimmin reagoivaan on auttanut osaltaan. Auto kulkeen ihanasti pintakaasulla ja reagoi paljon herkemmin. Verrattuna miltei identtiseen kokoonpanoon, mutta B212 kannella turbo nokilla niin ero on siltikin selvä. Pienenä sivubonuksena taitaa muuten lisätä osaltaan viripotentiaalia
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)