Uusi kytkin satkuun.

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Tremolo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Huhti 22, 2005 09:17
Paikkakunta: Akaa

Uusi kytkin satkuun.

Viesti Kirjoittaja Tremolo »

Alkuperäinen kytkin kesti nostettuja tehoja viikon verran kun alkoi käry nousemaan. Ajattelin laittaa tilalle tollasen Sachsin PCS 228mm asetelman (240mm meni sitten jo hävyttömän kalliiksi). Mitäs levyä kannattaa laittaa? Sachsin vissiin? Mistäs liikkeestä sais tollasta 228mm Sachsin levyä?

Kuinka hyvin kestäisi tollainen Motonetin 228mm kytkinpaketti? Tulisi varmasti puolta halvemmaksi kuin sporttivehkeet?
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kun isompaa kytkintä vaihdat niin tarvit isomman vauhtipyöränkin sitten...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Näin on. Täällä olisi yksi sorvauksen jälkeen käyttökelpoinen tonnarin vauhtipyörä ylimäärisenä :D

Ne ketkä noita ajoitusmerkkejä olette tonnarin pyöriin piirrelleet satkuun sovittaessa niin paljonkos niissä on eroa keskenään? Itse pistin pyörät yhteen reikiin jämptien pulttien avulla ja dremelilla kaiversin merkit. Näytti että about tasan 30 astetta olisi tonnarin vauhtipyörässä merkit edellä (?).
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Vastikään aiheen aloittaneena ...
Motonetistä päädyin ostamaan kytkimen, 228mm tuli ja selvästikin tonnarin setti, QH-merkkinen. Satkussahan ei ole alunperin kuin 220 suurimmillaan, asetelma toki 228.
Helix:iltä saa asetelman, hintaan 288€
massalevy 155€
jousitettu 4-lapainen sintteri 267€

Hinnat noin-hintoja Print-sport:ista (sain puntina ja verottomana)

http://www.printsport.fi
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tremolo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Huhti 22, 2005 09:17
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja Tremolo »

Elikäs kertokaas nyt sitten suoraan että minkä mallinen vauhtipyörä pitää hankkia! Mistä Saabimallista ja mitkä vuosimallit? Samalla voi sitten tarjoilla sellaista yv:llä jos sattuu olemaan nurkissa. Eli sellainen vauhtipyörä johon saa suoraan tuon 228mm asetelman kiinni.

Vielä kiinnostaisi saada tietää mistä hakea tollaista Sachsin kytkinlevyä.
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

tonnarin ja satkun vauhtipyörässä pitäisi olla TASAN 30ast. eroa. Itse pulttasin automaatin startti-kehän kiinni tonnarin vauhtipyörään ja päästelin dremelillä tarvittavat urat.

Sachsin tavallisen 228mm kytkinpaketin hain muistaakseni motonetistä.
Muista malleista en tiedä, PCS?
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Tremolo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Huhti 22, 2005 09:17
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja Tremolo »

Onko nyt aivan varma, että tonnarin vauhtipyörä sopii '83 satkuun? :roll: Miten on startin kehä? Onko noita vauhtipyöriä montaakin kokoa? Entä akselin paksuus?

Hommasin tollasen tonnarin 228mm Sachsin kytkinpaketin pcs:stä kun on pienellä maakuntamatkalla Jyväskylän suunnalla.
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Sopii. Tonnarin vauhtipyörästä kun puhutaan, niin ruiskutonnareissahan on ollut tuo pienemmällä PAINEASTELMAN jaolla oleva vauhtipyörä, eli sama kuin satkussa.
Turbotonnareissa se isomman jaon ja T16 satkussa vm.90 alkaen..
Viimeksi muokannut Juho80, Su Kesä 18, 2006 22:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tremolo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Huhti 22, 2005 09:17
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja Tremolo »

Eli mä tarvitsisin sitten ruiskutonnarin vauhtipyörän pienemmällä jaolla? Mistä hitosta mä nyt tiedän minkä jaon pyörän mä ostin?? Tunnusmerkit? :?
Tremolo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Huhti 22, 2005 09:17
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja Tremolo »

Voi veljet, toi mun pyörä on '87 turbotonnarista. Eli ei taida sitten olla sopimassa...
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Eli siis meneekö esim 2.0i tonnarin vauhtipyörä+kytkinvermeet, 8 tappisen ruiskusatkun vauhtipyörän ja kytkimen paikalle?
VW transporter 2.5tdi vm.99
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

siis turbotonnarin vauhtipyörään sopii se 228mm asetelma ja levy ja se turbotonnarin vauhtipyörä sopii ajoitusmerkkejä lukuunottamatta satkuun.

Paineasetelman kiinnityspulttien kehässä on n. 5mm eroa ja tämä 228mm on siis isompi. Tonnarin ajoitusmerkit eri kohdassa.

900:
kaasari pieni
ruisku pieni
T8 pieni
T16 -89 asti pieni
T16 -90 -> iso sopii 228mm

9000 2.0:
ruisku pieni
turbo iso sopii 228mm
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Eli vauhtipyörä sopii H-koneen kampuran ja startin kanssa aina. Kytkin pitää valita vaan sitten vauhtipyörän mukaan (eli se kehän jako). Et halua ruiskutonnarin kytkintä (asetelmaa) koska siihen menee vain tuo 215mm levy.

Satkuun asennettaessa muista asentaa silmälaakeri tontun vauhtipyörään, tonnareissa kun sitä ei ole.

PS. mitenkäs tuon kytkimen polttaminen onnistuu? :) Ei se kai yhdestä huonosta lähetyksestä pala vaikka tuoksahtaakin? :evil: . Missä vika kun 228mm kytkin luistaa 3-vaihteella 1.2bar jälkeen ? :twisted:
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Isot pojat kehuu, että luistava kytkin pitää laatikon ym. vermeet paremmassa kunnossa. :twisted:
VW transporter 2.5tdi vm.99
Tremolo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Huhti 22, 2005 09:17
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja Tremolo »

Ok, eli vermeet sopii sisään. Kiitos valaisusta!

Kertokaas tarkemmin mikä tuo silmälaakeri on ja mistä sellaisen saa. En osaa lähteä hakemaan ilman tarkempaa kuvausta.
Vastaa Viestiin