Uusi kytkin satkuun.
Uusi kytkin satkuun.
Alkuperäinen kytkin kesti nostettuja tehoja viikon verran kun alkoi käry nousemaan. Ajattelin laittaa tilalle tollasen Sachsin PCS 228mm asetelman (240mm meni sitten jo hävyttömän kalliiksi). Mitäs levyä kannattaa laittaa? Sachsin vissiin? Mistäs liikkeestä sais tollasta 228mm Sachsin levyä?
Kuinka hyvin kestäisi tollainen Motonetin 228mm kytkinpaketti? Tulisi varmasti puolta halvemmaksi kuin sporttivehkeet?
Kuinka hyvin kestäisi tollainen Motonetin 228mm kytkinpaketti? Tulisi varmasti puolta halvemmaksi kuin sporttivehkeet?
Näin on. Täällä olisi yksi sorvauksen jälkeen käyttökelpoinen tonnarin vauhtipyörä ylimäärisenä
Ne ketkä noita ajoitusmerkkejä olette tonnarin pyöriin piirrelleet satkuun sovittaessa niin paljonkos niissä on eroa keskenään? Itse pistin pyörät yhteen reikiin jämptien pulttien avulla ja dremelilla kaiversin merkit. Näytti että about tasan 30 astetta olisi tonnarin vauhtipyörässä merkit edellä (?).
Ne ketkä noita ajoitusmerkkejä olette tonnarin pyöriin piirrelleet satkuun sovittaessa niin paljonkos niissä on eroa keskenään? Itse pistin pyörät yhteen reikiin jämptien pulttien avulla ja dremelilla kaiversin merkit. Näytti että about tasan 30 astetta olisi tonnarin vauhtipyörässä merkit edellä (?).
Vastikään aiheen aloittaneena ...
Motonetistä päädyin ostamaan kytkimen, 228mm tuli ja selvästikin tonnarin setti, QH-merkkinen. Satkussahan ei ole alunperin kuin 220 suurimmillaan, asetelma toki 228.
Helix:iltä saa asetelman, hintaan 288€
massalevy 155€
jousitettu 4-lapainen sintteri 267€
Hinnat noin-hintoja Print-sport:ista (sain puntina ja verottomana)
http://www.printsport.fi
Motonetistä päädyin ostamaan kytkimen, 228mm tuli ja selvästikin tonnarin setti, QH-merkkinen. Satkussahan ei ole alunperin kuin 220 suurimmillaan, asetelma toki 228.
Helix:iltä saa asetelman, hintaan 288€
massalevy 155€
jousitettu 4-lapainen sintteri 267€
Hinnat noin-hintoja Print-sport:ista (sain puntina ja verottomana)
http://www.printsport.fi
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
Elikäs kertokaas nyt sitten suoraan että minkä mallinen vauhtipyörä pitää hankkia! Mistä Saabimallista ja mitkä vuosimallit? Samalla voi sitten tarjoilla sellaista yv:llä jos sattuu olemaan nurkissa. Eli sellainen vauhtipyörä johon saa suoraan tuon 228mm asetelman kiinni.
Vielä kiinnostaisi saada tietää mistä hakea tollaista Sachsin kytkinlevyä.
Vielä kiinnostaisi saada tietää mistä hakea tollaista Sachsin kytkinlevyä.
tonnarin ja satkun vauhtipyörässä pitäisi olla TASAN 30ast. eroa. Itse pulttasin automaatin startti-kehän kiinni tonnarin vauhtipyörään ja päästelin dremelillä tarvittavat urat.
Sachsin tavallisen 228mm kytkinpaketin hain muistaakseni motonetistä.
Muista malleista en tiedä, PCS?
Sachsin tavallisen 228mm kytkinpaketin hain muistaakseni motonetistä.
Muista malleista en tiedä, PCS?
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Sopii. Tonnarin vauhtipyörästä kun puhutaan, niin ruiskutonnareissahan on ollut tuo pienemmällä PAINEASTELMAN jaolla oleva vauhtipyörä, eli sama kuin satkussa.
Turbotonnareissa se isomman jaon ja T16 satkussa vm.90 alkaen..
Turbotonnareissa se isomman jaon ja T16 satkussa vm.90 alkaen..
Viimeksi muokannut Juho80, Su Kesä 18, 2006 22:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
siis turbotonnarin vauhtipyörään sopii se 228mm asetelma ja levy ja se turbotonnarin vauhtipyörä sopii ajoitusmerkkejä lukuunottamatta satkuun.
Paineasetelman kiinnityspulttien kehässä on n. 5mm eroa ja tämä 228mm on siis isompi. Tonnarin ajoitusmerkit eri kohdassa.
900:
kaasari pieni
ruisku pieni
T8 pieni
T16 -89 asti pieni
T16 -90 -> iso sopii 228mm
9000 2.0:
ruisku pieni
turbo iso sopii 228mm
Paineasetelman kiinnityspulttien kehässä on n. 5mm eroa ja tämä 228mm on siis isompi. Tonnarin ajoitusmerkit eri kohdassa.
900:
kaasari pieni
ruisku pieni
T8 pieni
T16 -89 asti pieni
T16 -90 -> iso sopii 228mm
9000 2.0:
ruisku pieni
turbo iso sopii 228mm
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
Eli vauhtipyörä sopii H-koneen kampuran ja startin kanssa aina. Kytkin pitää valita vaan sitten vauhtipyörän mukaan (eli se kehän jako). Et halua ruiskutonnarin kytkintä (asetelmaa) koska siihen menee vain tuo 215mm levy.
Satkuun asennettaessa muista asentaa silmälaakeri tontun vauhtipyörään, tonnareissa kun sitä ei ole.
PS. mitenkäs tuon kytkimen polttaminen onnistuu? Ei se kai yhdestä huonosta lähetyksestä pala vaikka tuoksahtaakin? . Missä vika kun 228mm kytkin luistaa 3-vaihteella 1.2bar jälkeen ?
Satkuun asennettaessa muista asentaa silmälaakeri tontun vauhtipyörään, tonnareissa kun sitä ei ole.
PS. mitenkäs tuon kytkimen polttaminen onnistuu? Ei se kai yhdestä huonosta lähetyksestä pala vaikka tuoksahtaakin? . Missä vika kun 228mm kytkin luistaa 3-vaihteella 1.2bar jälkeen ?